۰

معرفی Empusa : زن شیطانی و اسطوره ای یونانی

معرفی Empusa

Empusa در اصل در اساطیر یونان کلاسیک به عنوان یک هیولای زن ترسناک ظاهر شد. او یک خون آشام اهریمنی بدون شکل خاص خود، اما با توانایی ظاهر شدن در بسیاری از چهره های حیوانات مختلف، و به عنوان یک زن جوان زیبا و وسوسه انگیز است.

فولکلور یونانی امروزی هنوز از Empusa صحبت می کند که وارد بدن طعمه های انسانی خود (به ویژه کودکان) می شود تا گوشت و خون قربانی خود را بخورد. او دوست دارد بدن های جوان و زیبا را بخورد و خون آنها را بنوشد زیرا قوی و خالص است.

معرفی Empusa

Empusa نمایانگر شکل یونانی یک خون آشام است. در اسطوره یونانی، این شیطان زن معمولاً به عنوان کسی که دارای پاها و اندام حیوانات است توصیف می شود. از کمر به بالا، Empusa موجودی شبیه انسان است، با لکه‌ها و لکه‌های وحشتناک روی پوستش.

گفته می شود که او دختر الهه جادو، شب، ماه، ارواح و نکرومانس، هکاته بوده و توسط او برای عذاب مردم، به ویژه مسافران فرستاده شده است.

این هیولا در آب ها و در خشکی رشد می کند، بنابراین تمایل دارد در امتداد ساحل زندگی کند. امپوسا که در شب در جاده های تاریک در کمین است، به دنبال طعمه خود می گردد. Empusa، تغییر شکل، ظاهر خود را به یک حیوان یا به یک زن زیبا تغییر می دهد. او افراد را فریب می دهد و بعد خون گوشت آنها را می خورد.

معرفی Empusa

داستانی باستانی در مورد یک مرد ۲۵ ساله اهل لیکیا به نام منیپوس، که به عنوان یک ورزشکار باهوش، خوش تیپ و فوق العاده خوش اندام است، برخورد با این موجود شیطانی را روایت می کند.

یک روز، هنگامی که منیپوس در امتداد جاده قدم می زند، با یک امپوسا در لباس یک زن خارجی روبرو می شود.

او فنیقیه است و تحت طلسم او، عاشق او می شود، غافل از اینکه واقعاً چیست. آنها برای ازدواج برنامه ریزی می کنند.

آپولونیوس نسبت به او بدبین است. او در مراسم عروسی شرکت می کند و توسط منیپوس به او معرفی می شود. این زن بسیار ثروتمند معشوقه همه خدمتکاران است.

با شنیدن این، آپولونیوس به منیپوس می گوید که عروس شگفت انگیز او چیزی نیست جز یک خون آشام، که مانند سایر نژادهای خود دوست دارد گوشت و خون قربانیان خود را ببلعد.

عروس منیپوس آزرده می شود و به آپولونیوس دستور می دهد که آنجا را ترک کند، اما کلمات او قبلاً طلسم او را شکسته و تمام طلا، نقره و خدمتکاران ناپدید شده اند.

امپوسا با تظاهر به گریه از آپولونیوس التماس می کند که او را مجبور نکند اعتراف کند که واقعاً چیست، اما او این کار را می کند. در نهایت، او اعتراف می کند که معمولا پیشنهادات خود را از بین افراد جوان و زیبا برای صرف غذا از بدن آنها انتخاب می کند و منیپوس یکی از آنهاست.

اعتقاد به این هیولای شیطانی تا دوران مدرن ادامه دارد.

چوپانان امروزی او را به خاطر حوادثی که برای حیواناتشان رخ می دهد سرزنش می کنند و ادعا می کنند که او ناگهان ظاهر می شود، آنها را آزار می دهد و دوباره ناپدید می شود. داستان‌های بعدی نژاد کاملی از این هیولاها – Empusae – را توصیف می‌کنند که در سواحل شمال آفریقا در لیبی زندگی می‌کنند.

empusa اصطلاح یونانی اولیه برای اصطلاح لاتین “lamia” است. با گذشت زمان، توصیف empusa به طور قابل توجهی تغییر کرد و اغلب با Lamia اشتباه گرفته می شد.

مردم باستان بر این باور بودند که تنها دفاع در برابر این هیولاها توهین کلامی یا فریاد زدن به آنها است. در نتیجه آنها فریاد زدند و از دست آنها فرار کردند.

به جز روایت یونانی Empusa، همین موجود وحشتناک در سایر فرهنگ های باستانی منطقه مدیترانه شناخته شده است.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *