۰

توضیح قسمت ۷۹ حمله به تایتان؛ خاطرات گریشا و قدرت آینده بینی ارن

توضیح قسمت ۷۹ حمله به تایتان

ارن و زیک یگر در خاطرات پدرشان گریشا غوطه ور می شوند و مستقیما آینده را تغییر می دهند. در مقاله قصد داریم تا به توضیح قسمت ۷۹ حمله به تایتان بپردازیم.

توضیح قسمت 79 حمله به تایتان

قدم زدن ارن و زیک ییگر در خاطرات گریشا چگونه آینده را تغییر می‌دهد و ارن کدام قدرت‌های جدیدش را در قسمت ۷۹ حمله به تایتان آشکار می‌کند؟ «خاطرات آینده» فصل ۴ حمله به تایتان، سفری هیجان‌انگیز از یک اپیزود، نه تنها نور جدیدی بر گذشته ارن می‌افکند، بلکه به زمان‌های تاریک‌تری در آینده بشریت اشاره می‌کند. پیش از این، ارن و زیک (به سختی) توانستند در حالی که سر ارن از بدنش جدا شده بود تماس فیزیکی برقرار کنند. ترکیبی از تایتان بنیانگذار ارن و خون سلطنتی زیک، برادران ییگر را به جایی برد که آنها با زادگاه همه تایتان ها، یمیر فریتز، روبرو شدند. اگرچه ارن سعی کرد تا به برادرش خیانت کند ، اما زیک یک قدم جلوتر بود.

زیک که دوران کودکی دردناکی را پشت سر گذاشته است، معتقد است خیانت ارن تقصیر پدرشان، گریشا است، که جنگ بی امان او برای بازگرداندن امپراتوری الدیان هیچ سودی برای عزیزانش نداشت. زیک در تلاشی بیهوده برای وادار کردن ارن برای دیدن حقیقت، از مختصات مکانی ای که خاطرات همه تایتان‌ها در آنجا تلاقی می‌کنند استفاده می‌کند تا برادر کوچک‌ترش را در سرگذشت گریشا راهنمایی کند. چیزی که با یک جمله ساده «به تو گفته بودم» شروع می‌شود به سرعت برای زیک بسیار اشتباه پیش می‌رود، زیرا نه تنها گذشته گریشا اسرار غیرمنتظره‌ای را در خود دارد، بلکه ارن در نهایت قدرت واقعی خود را به رخ او می‌کشد.

با توجه به مفاهیم سنگین زمان در این قسمت، «خاطرات آینده» به تماشاگران حمله به تایتان چیزهای زیادی نشان می دهد. تاریخ بازسازی می‌شود، ارن نفوذ خود را در طول زمان نشان می دهد و کل چشم‌انداز جنگ الدیا علیه مارلی تغییر می‌کند.

بازنویسی گذشته گریشا

توضیح قسمت 79 حمله به تایتان

توضیح قسمت ۷۹ حمله به تایتان

حمله به تایتان جزئیات تازه‌ای را به داستان پس‌زمینه گریشا ییگر اضافه می‌کند و درک مخاطب از پدر ارن و زیک را کاملا تغییر می‌دهد. همانطور که در فلش بک های فصل ۳ Attack on Titan نشان داده شد، گریشا تایتان مهاجم را از کروگر به ارث برد و به تایتان موسس خانواده ریس در دیوارهای جزیره پارادیس نفوذ کرد. برای رسیدن به این هدف، گریشا به عنوان یک پزشک خود را معرفی می کرد و از بیماران با نفوذتر و ثروتمندتر خود، اطلاعاتی را جمع آوری می کرد. تا به حال، ارن (و مخاطبان این سریال) معتقد بودند که گریشا کمی قبل از حرکت خود در همان شبی که دیوار ماریا توسط تایتان های زرهی و عظیم الجثه شکسته شد، غار زیرزمینی مخفی خانواده ریس را کشف کرده بود.

قدم زدن در خاطرات گریشا در قسمت ۷۹ حمله به تایتان خلاف این را ثابت می کند. پدر ارن و زیک سال‌ها قبل پناهگاه کریستالی ریس را کشف کرده بودند. گریشا به جای انجام ماموریت خود ترجیح داد خانواده “دوم” خود را در اولویت قرار دهد، اما چرا پس از چندین سال رفتار وحشتناک با زیک، ناگهان تبدیل به یک مرد کامل خانواده شد؟ این فقط به این دلیل نیست که ارن بچه بامزه‌تری بود. فروخته شدن به ارتش مارلیان توسط زیک ، پسر خودش، به وضوح گریشا را مجبور کرد که با کمبودهای رفتارش در نقش یک پدر مقابله کند. در زمانی که ارن یک کودک خردسال است، گریشا ییگر دیگر آن پدر سرد، دور از خانواده و وسواسی که برای زیک در مارلی بود، نیست.

اپیزود ۷۹ حمله به تایتان نیز جزئیات جدیدی را در مورد صحنه ای از قسمت ۱ تایید می کند. در حالی که گریشا به ارن ییگر جوان قول می دهد که محتویات زیرزمین مرموز خانه آنها را هنگامی که از سفر کاری برمی گردد به او نشان دهد، ارن از آینده پدرش را با نگاهی سرد و خطرناک نگاه می کند. وقتی گریشا این قول سرنوشت‌ساز را می‌دهد، احتمالا خودش را از چشم‌های ارن آینده می‌بیند ، از این رو او با یک احساس خاص خانه را برای آخرین بار ترک می‌کند. این لحظه نمادین از دوران اولیه حمله به تایتان اکنون برای همیشه تغییر کرده است.

توانایی دیدن آینده

توضیح قسمت 79 حمله به تایتان

توضیح قسمت ۷۹ حمله به تایتان

 قسمت ۷۹ یک رشته جدید به داستان حمله تایتان اضافه می کند. زمانی که شخصیتی به یکی از ۹ تایتان تغییردهنده تبدیل می شود، خاطرات پیشینیان خود را از طریق مسیرها ( Path ) جذب می کند. برای مثال، آرمین پس از به ارث بردن تایتان عظیم الجثه، افکار و احساسات برتولد را تجربه می کند. با این حال، ویژگی منحصر به فرد اتک تایتان، قدرت نگاه اجمالی به خاطرات جانشینان است و نام تایتان مهاجم واقعا از اینجا آمده است. این نام کمتر به توانایی های جنگیدن مربوط می شود، و بیشتر به انگیزه بی امان برای ادامه حرکت و نگاه کردن به آینده مربوط می شود. «Shingeki Kyojin» ترجمه نزدیکتری به «پیشرفت تایتان» است، به این معنی که نکاتی در مورد آینده‌نگری ارن در حمله به تایتان همیشه وجود داشته است.

این توانایی در جریان فلش بک های فصل ۳، زمانی که ارن کروگر تایتان مهاجم را به گریشا ییگر داد، پیش بینی شد. کروگر به «میکاسا و آرمین» اشاره کرد، علیرغم اینکه هیچکدام هنوز به دنیا نیامده بودند. به طور معمول، تایتان مهاجم کنترل کمی روی خاطراتی که دریافت می کند، دارد. این دکتر استرنج نیست که میلیون‌ها آینده بالقوه را در Avengers: Infinity War نگاه می‌کند، یا یک روشن‌بین با آینده‌نگری نامحدود. تایتان‌های مهاجم معمولا چیزی بیش از فلش‌های ناتمام از رویدادهایی که جانشینان آن‌ها تجربه کرده‌اند، دریافت نمی‌کنند. نکته مهم این است که تایتان مهاجم معمولا نمی تواند با این خاطرات نیز تعامل داشته باشد.

در قسمت ۷۹ چگونه گریشا می تواند با زیک صحبت کند؟

توضیح قسمت 79 حمله به تایتان

توضیح قسمت ۷۹ حمله به تایتان

زیک معتقد است که او و ارن به سادگی خاطرات گریشا را مانند یک حلقه فیلم مشاهده می کنند که درواقع تماشاگرانی منفعل در پخش غیرقابل تغییر رویدادهای گذشته به حساب می آیند. وقتی گریشا بیش از یک دهه قبل از جدول زمانی فعلی حمله به تایتان به‌طور مختصر زیک ییگر با ریش های بلند امروزی را می‌بیند که در حال تماشای آن است، به سرعت متوجه می شود که اشتباه می کرده است. این ارتباط در آخرین لحظات اپیزود ۷۹ قوی‌تر می‌شود، زیرا گریشا در نهایت زیک بزرگسال را کاملا درک می‌کند و می‌تواند هم پسرش را در آغوش بگیرد و هم با او صحبت کند. این امکان وجود دارد که ارن و پدرش هر دو تایتان مهاجم را در مقاطع مختلف زمانی در دست داشته باشند.

Zeke و Eren از Coordinate برای دسترسی به خاطرات گریشا استفاده می کنند و همانطور که در بالا توضیح داده شد، تایتان مهاجم خاطراتی را از وارثان آینده خود می بیند. این بدان معناست که گریشا از فصل ۱ حمله به تایتان، کارهایی را که ارن، جانشین تایتانی او، در فصل ۴ انجام می‌دهد، می‌بیند؛ از جمله سفر فعلی آنها به خاطرات گذشته. و چون گریشا از منظر ارن حال خودش را تجربه می کند، می تواند زیک را نیز ببیند. بنابراین، وقتی گریشا از کلیسای ریس بیرون می‌آید و پسر بزرگش را در آغوش می‌گیرد، او واقعا در حال انجام این کار است، اما از طریق خاطرات ارن از این رویدادها، گریشا می‌داند که زیک کجا ایستاده است. این نشان می دهد که چگونه گریشا در قسمت ۷۹ فقط مستقیما به زیک خطاب می کند، نه ارن. همچنین، هر بار که گریشا زیک را می‌بیند، زمانی است که ارن مستقیما روبه‌روی برادرش است و به پدرش منظره‌ای عالی می‌دهد.

چگونه ارن بر حمله گریشا در گذشته تأثیر می گذارد؟

توضیح قسمت 79 حمله به تایتان

همانطور که ارن و زیک قبلا در طول پیاده روی در خاطرات آموختند، گریشا کمک به الدیایی ها را قبول نمی کند. تنها زمانی که تایتان های زرهی و عظیم الجثه به جزیره پارادیس حمله می کنند، پزشک به خانواده ریس نزدیک می شود و از آنها التماس می کند که تایتان موسس را برای دفاع به کار گیرند. با توجه به عهد صلح پادشاه فریتز، گریشا یک “نه” قاطع از دارنده فعلی تایتان، فریدا، دریافت می کند، اما این هنوز برای تبدیل شدن گریشا به تایتان و کشتن کل خانواده ریس کافی نیست. علیرغم کشته شدن احتمالی میلیون‌ها نفر در داخل دیوار ماریا، گریشا نمی‌تواند خود را برای کشتن کودکان برای به دست آوردن تایتان بنیانگذار راضی کند.

ارن می‌دانست که پدرش ساکت می‌شود (او به زیک می‌گوید که از کارهای گریشا “منزجر” شده است، اما دلیل آن را نگفت)، وقتی در فصل ۳ دست سلطنتی ملکه هیستوریا را می‌بوسد، به خاطره دسترسی پیدا کرده است. در حالی که گریشا به دلیل ترس از کشتن بچه ها و خشونت عقب‌نشینی می‌کند، ارن پا به جلو می گذارد و پدرش را تشویق می کند تا بجنگد و در عین حال رؤیاهایی از تراژدی های گذشته را به عنوان انگیزه مانند کشته شدن خواهرش،فداکاری کروگر و تایتان شدن دینا را به او یادآوری می کند.

 چگونه گریشا می تواند زمزمه های تاریک ارن را از آینده بشنود؟ ارن خاطرات خاصی (البته برای هدفش ) برای پدرش ارسال می کند، زیرا می داند که تایتان مهاجم به او اجازه می دهد این خاطرات را دریافت کند. گریشا در گذشته در حال شنیدن حرف های ارن برای جنگیدن است، زیرا ارن خاطره این سخنرانی را از طریق دودمان تایتان مهاجم به عقب می فرستد.

چرا گریشا به زیک می گوید که ارن را متوقف کند؟

توضیح قسمت 79 حمله به تایتان

توضیح قسمت ۷۹ حمله به تایتان

در آخرین لحظات اپیزود ۷۹، گریشا ییگر از پسر بزرگش، زیک، التماس می‌کند که از انجام کار واقعا وحشتناک، برادر کوچکتر مشکل‌سازش جلوگیری کند. ارن قبلا تأیید کرده بود که هرگز با طرح مرگ‌کشی الدیان زیک موافق نبوده است، اما هنوز قصد خود را بیان نکرده است. هر آنچه در فکر ارن است، گریشا در حالی که در غار خانواده ریس در حال سلاخی فرزندان سلطنتی بود، نگاهی اجمالی به آنها گرفت، و دیدن کوتاه رویدادهای آینده باعث ایجاد ترس در پدر برادران ییگر شده است.

اگر گریشا خاطره ای از آینده تاریک ارن می دید (که هنوز در انیمه Attack on Titan اتفاق نیفتاده است)، ارن وقتی دست هیستوریا را می بوسید و نحوه بدست آوردن تایتان بنیانگذار پدرش را تماشا می کرد، شاهد همین دید بود. در واقع، این بدان معناست که ارن آینده خود را می داند، حتی اگر تایتان مهاجم معمولا فقط خاطرات جانشینان را پیش بینی می کند. این بینش در مورد سرنوشت او ممکن است محرک تبدیل ارن ییگر از شخصیت اصلی حمله به تایتان به شخصیت شرور حمله به تایتان باشد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *