۰

اگر گندالف حامل حلقه بود چه اتفاقاتی می افتاد

اگر گندالف حامل حلقه بود چه اتفاقاتی می افتاد

گندالف حامل حلقه حلقه را از فرودو که می‌خواست آنرا به گندالف بدهد نگرفت، زیرا می‌دانست که سقوط خواهد کرد و مانند سائورون به ارباب

اگر گندالف حامل حلقه بود چه اتفاقاتی می افتاد

گندالف جادوگری قدرتمند، خردمند و جاودانه بود، که همراه با چهار ایستاری دیگر برای مبارزه با سائورون به سرزمین میانه آمد.
بعضی از طرفداران معتقدند اگر گندالف حامل حلقه بود می‌توانست بهتر از فرودو از آن محافظت کند، و از قدرت خود برای شکست دادن سائورون استفاده کند و مشکلات دوران سوم سرزمین میانه را قبل از وقوع آنها حل کند.

اصلا چرا گندالف حامل حلقه نشد؟
دلیل اول اینکه والار به ایستاری دستور داده بودند که تنها مردم سرزمین میانه را هدایت کنند، نه اینکه بر آنها فرمان برانند و قدرت را در دست بگیرند.
این تصمیم که والار در اتفاقات سرزمین میانه به طور مستقیم دخالت نکنند، بعد از پایان جنگ خشم که باعث تغییر شکل آردا و ویرانی‌های بسیار شد اتخاذ گردید.

دلیل دوم اینکه گندالف از هدف و مأموریت خود آگاه بود، و سعی کرد تا آخر ماجرا به عهدش با والار وفادار بماند. گندالف موفق شد که در مقابل میل به تصاحب حلقه بایستد. او حلقه را از فرودو که می‌خواست آنرا به گندالف بدهد نگرفت، زیرا می‌دانست که سقوط خواهد کرد و مانند سائورون به ارباب تاریکی تبدیل خواهد شد.

دلیل سوم اینکه گندالف معتقد بود اگر حلقه یگانه را حمل کند، شاید بتواند باعث تسریع نابودی سائورون شود، اما سرزمین میانه را هم به نابودی خواهد کشاند.

دلیل چهارم اینکه اگر گندالف حامل حلقه می‌شد، سائورون به سرعت پی می‌برد که حلقه کجاست; در حالی که نقشه‌ی یاران حلقه این بود که برای جلوگیری از نبرد با لشکریان بسیار ارباب تاریکی، حلقه را مخفیانه نابود کنند.
بنابراین با توجه به دلایل ذکر شده، این تئوری به همان اندازه که ساده به نظر می‌رسد، ایده‌ی بدی است.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *