۰

نقد و بررسی بازی Deep Rock Galactic

نقد و بررسی بازی Deep Rock Galactic

نقد و بررسی بازی Deep Rock Galactic

Deep Rock Galactic یک بازی شوتر چند نفره درباره دورف های فضایی است که در حال استخراج منابع، نوشیدن و جنگیدن با بیگانگان در سطوح مختلف زمین با انواع مواد منفجره و سایر تسلیحات سنگین هستند.

کاراکتر های اصلی بازی که ۴ نفر هستند برای شرکتی کار می کنند که در حال حفاری و استخراج منابع مختلف از سیاره های مختلف است و در این مسیر هیچ چیزی به جز هدفش برایش اهمیتی ندارد و هر چیزی که سر راهش قرار بگیرد را خراب می کند. این شرکت همیشه جان این ۴ نفر را به خطر می اندازد تا بتواند منابعی را که در دل زمین قرار دارند و توسط حیوانات و موجودات بسیار خطرناکی محافظت می شوند را به دست بیاورد و برایش کوچکترین اهمیتی ندارد که آیا این افراد زنده از آنجا باز می گردند یا خیر و زمانی که آنها منابع مورد نظر را جمع آوری می کنند و به سمت پایگاه اصلی می فرستند ، فقط به آنها چند دقیقه وقت می دهد تا سوار دستگاهی بشوند که آنها را به خانه باز می گرداند و در غیر این صورت آنها را به حال خود رها می کند!

نقد و بررسی بازی Deep Rock Galactic

استفاده از چاشنی های طنز و دیالوگ ها و رفتا های خنده دار در این بازی بسیار بر جذابیت آن می افزاید و حس و حال بسیار خوبی را به بازیکنان منتقل می کند. همچنین حرص و طمع این شرکت فاسد بسیار یادآور سبک طنز در Fallout و The Outer Worlds است که همیشه می تواند لبخند را روی لب همه بیاورد.

یکی از بهترین و خلاقانه ترین ویژگی های این بازی ، لابی بسیار بزرگ و جذاب آن است که می توانید ساعت ها بدون رفتن به یک ماموریت اصلی ، همراه با دوستان خود در آن خوش بگذرانید و بخندید. در لابی این بازی شما می توانید به طبقه ها و بخش مختلف و مخفی آن بروید ، با دوستان خود فتبال بازی کنید ، نوشیدنی بخورید ، برقصید و همینطور با خاموش کردن جاذبه مصنوعی داخل سفینه همگی در هوا شناور شوید .

در کل درمورد لابی آن باید گفت که بسیار خلاقانه و زیبا طراحی شده است و می تواند شما را بسیار سرگرم کند و به خودی خود یک بازی مستقل خواهد بود.

نقد و بررسی بازی Deep Rock Galactic

نقد و بررسی بازی Deep Rock Galactic

اما همه چیز در این بازی به خندیدن و خوش گذرانی ختم نمی شود. زمانی که با انتخاب کردن یک ماموریت از روی نقشه به سمت سیاره Hoxxas حرکت می کنید ،همه چیز جدی تر می شود و خطر را در چند سانتی منتری شما قرار می دهد که می تواند به راحتی باعث مرگ شما بشود.

وقتی که به مقصد خود می رسید و از پایین بر پیاده می شوید ، اگر ابزاری برای روشنایی نداشته باشید ، حتی جلوی پای خود را نمی توانید ببینید ، پس باید با استفاده از مشعل های خود مسیر را روشن کنید تا بتوانید به حفاری ادامه دهید، اما این مشعل ها کلا ۵ تا هستند و بعد ا استفاده هر کدا از آنها باید دوباره صبر کنید تا شارژ شوند و اگر هیچ مشعلی نداشته باشید ، احتمال گم شدن و کشته شدنتان بسیار بالا می رود.

با کمی جلوتر رفتن در مپ بازی ، شما با موجودات عنکبوت مانندی روبروی خواهید شد که شاید یک دانه آنها خیلی خطرناک نباشد ، ولی وقتی که تعداد آنها به هزاران تا برسد ،موضوع کمی متفاوت می شود و می توانند دردسر بزرگی برای شما به حساب بیایند.

این موجودات در همه جای بازی جای بازی حضور دارند و همینطور انواع بسیار زیادی دارند که هر کدام از آنها ویژگی ه و قدرت های خاص خود را دارد . اصلی ترین آنها که تقریبا در همه جای مپ حضور دارد ، همان نوع عادی عنکبوت است که  خطر جدی ای به حساب نمی آید ، اما گونه های دیگر آن ، مانند آنهایی که از روی سقف به شما حمله می کنند و با تار زدن مانع دید شما می شوند و یا آنهایی که منفجر می شوند و یا بر روی بدن خود نوعی سم دارند می توانند دردسر های بزرگی به حساب بیایند.

نقد و بررسی بازی Deep Rock Galactic

نقد و بررسی بازی Deep Rock Galactic

خوشبختانه کاراکتر های بازی که ما کنترل آنها را در دست داریم نیز بسیار قوی و جنگنده هستند و هر کدام از آنها ویژگی خاص خود را دارند که در شرایط و مواقع گوناگون می توانند مفید و موثر باشند.

این کاراکتر ها عبارتند از Driller ، Engineer ،Gunner و Scout که با همکاری یکدیگر ماموریت ها را به پایان می رسانند. باری مثال کاراکتر Gunner یک ماشین گان بزرگ دارد که می تواند تعداد بسیار زیادی از دشمنان هم زمان از بین ببرد ، یا مثلا Engineer می تواند با قرار دادن ربات هایی روی زمین که توانایی شلیک خودرکار به دشمنان را دارند از شما محافظت کند و یا مثلا یکی از مهمترین کاراکتر های بازی به نام Driller که می تواند با دستگاهی که با خود حمل می کند ف هرجایی را که نیاز باشد را به سرعت حفر کند و جلو برود که در روند بازی بسیار موثر خواهد بود، و در آخر کاراکتر Scout می تواند برای شما نور را فراهم کند و سلاحی که در دست دارد ، مشعل هایی را بر روی سقف های اتاق ها قرار دهد تا بای اعضای تیم بتوانند به راحتی به انجام وظایف خود بپردازند.

اما تمام این ها زمانی عملی می شود که شما به صورت گروهی و تیمی شروع به بازی کنید ، در غیر این صورت و تجربه بازی به صورت انفرادی ، فقط می توانید یکی از این کاراکتر ها را انتخاب کنید و دیگر خبری از باقی اعضای تیم نخواهد بود. در عوض رباتی همراه شما فرستاده خواهد شد که تقریبا می تواند جای همه اعضای تیم را پر کند و بیشتر ویژگی های مربوط به آنها را همراه با خود دارد و در بعضی مواقع نیز می تواند بسیار بهتر از بازیکنان واقعی عمل کند .

نقد و بررسی بازی Deep Rock Galactic

نقد و بررسی بازی Deep Rock Galactic

بخش جذاب دیگر این بازی ، بخش بروزرسانی ها و شخصی سازی لباس ها و اسکین ها است که بسیار بخش بزرگی به حساب می آید.

شما با انجام دادن ماموریت ها و پیدا کردن منابع مختلف در بازی می توانید پول و آیتم های مورد نیاز برای بروزرسانی سلاح های خود را به دست بیاورید و همچنین لباس تن خود را شخصی سازی کنید و حتی ریش و سبیل خود را نیز تغییر دهید.

بروزرسانی سلاح ها و تجهیزات شما یکی از مهم ترین بخش های بازی به حساب می آید ، چرا که با این کار می توان توانایی ها و قدرت های جدیدی را روی آنها پیدا کرد که این موضوع می تواند در حین ماموریت ها بسیار موثر باشد.

همچنین هر کاراکتر چند سلاح مختلف دارد که با بالا رفتن لول او قفل آنها باز می شود و می توانید آنها را با سلاح حال حاضر خود جابه جا کنید.

یکی دیگر از بخش های جذاب بازی ، Perk ها هستند که با انجام داند چالش های مختلف در حین ماموریت ها می توانید آنها را باز کنی و از افکت ها و توانایی های مخصوصشان استفاده کنید که بهضی از آنها بسیار در تکمیل کردن یک ماموریت به شما کم می کنند و قدرت شما را چندین برابر می کنند.

همچنین رباتی که همراه شما در حالت انفرادی با شما فرستاده می شود نیز قابلیت ارتقا دادن دارد و با اضافه کردن ویژگی های جدید به او می توانید بیشتر مسئولیت های بازی را روی دوش او بیندازید و خودتان بیشتر به گشت و گذار و پیدا کردن منابع بپردازید.

نقد و بررسی بازی Deep Rock Galactic

بازی Deep Rock Galactic یکی از جذاب ترین و خلاقانه ترین ازی هایی است که در چندسال اخیر ساخته شده است و می تواند برای ساعت ها شما و دوستانتان را با انجام ماموریت های متنوع و ایجاد حس ماجراجویانه در آنها ، سرگرم کند و همچنین کمی شما را با رفتار ها و دیالوگ های خنده دار کاراکتر های بازی بخنداند ؛ پس اگر روز بد و یا خسته کننده ای داشته اید ، پیشنهاد می کنیم که حتما این بازی را همراه با دوستان خود تجربه کنید.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *