۰

معرفی و بررسی موتور جست و جو DuckDuckGo

موتور جست و جو DuckDuckGo

موتور جست و جو DuckDuckGo

موتور جست و جو DuckDuckGo

امنیت فضای مجازی و داشتن حریم خصوصی در سال های اخیر حاشیه های زیادی داشته اند، شرکت های بزرگ دنیا با جمع آوری داده های مختلف برای اهدافی بزرگ تر از جمله روانشناسی جوامع مختلف برای بازاریابی های دقیق تر همواره در حال نقض کردن حریم خصوصی کاربران هستند.

در این مقاله قصد داریم به برسی موتور جست وجو داک داک گو بپردازیم.

معمولا در مواقعی که قصد سرچ یا جست وجوی مطلب یا موضوعی را داریم به سراغ موتور های جست و جو می رویم که طبق معمول اولین گزینه ما محبوب ترین آنها یعنی موتور جست و جوی گوگل است یا در مواردی از موتور جست و جوی اختصاصی و انحصاری مایکروسافت یعنی بینگ استفاده می کنیم.

متاسفانه کمپانی گوگل هواره در حال رصد و جمع کردن داده های مختلف مانند تاریخچه جست و جو های ما است که در مواردی آن را نقض حریم خصوصی می دانیم. همین مسائل منجر شد تا افراد به فکر افزایش امنیت حریم خصوصی خود باشند. یکی از راه های افزایش امنیت حریم خصوصی استفاده از موتور جست و جو داک داک گو است که ادعا می کند کاربرانش را ردگیری نمی‌کند و به حریم خصوصی کاربران احترام می گذارد.

موتور جست و جو DuckDuckGo

موتور جست و جو DuckDuckGo

داک داک گو در سال ۲۰۰۸  با شعار ” Your personal data is nobody’s business ” توسط Gabriel Weinberg راه نداری شد که دلیل اصلی تولد آن را می توان نگرانی ها پیرامون حریم خصوصی کاربران دانست.

بر خلاف دیگر موتورهای جست و جو، در سیاست داک داک گو آمده است که تاریخچه جستجوهای کاربران را ذخیره نمی‌کند که همین سیاست باعث میشود تا کاربر حس بهتری به این موتور جست وجو داشته باشد.

 بر خلاف برخی از شیوه‌های دیگر جستجو که بر پایه بهترین نتایج در صفحه اول کار می‌کنند ، داک داک گو تلاش می‌کند همه معانی مختلف یک واژه تفسیرپذیر را در صفحه اولش بگنجاند تا نتایج صفحه اول به یک معنی خاص سوگیری نداشته باشد، به علاوه کاربران را راهنمایی می‌کند تا مقصود خود را بهتر عنوان کنند. منابع استفاده شده برای تهیه نتایج جستجو در داک داک گو گسترده‌اند و از بینگ تا دانشنامه پوکمون را شامل می‌شوند.

شایان ذکر است که گوگل اخیرا در اقدامی پیش‌بینی نشده ، با انتشار جدیدترین نسخه از کروم ، داک داک گو را به‌فهرست موتورهای جست‌و‌‌جوی پیش‌فرض مرورگرش اضافه کرده است. درکنارنسخه جدید کروم و ایجاد برخی بهبودهای امنیتی و تغییراتی جزئی ، یکی از مهم‌ترین نکات مرتبط به این نسخه ، اضافه‌شدن موتور جست‌و‌جوی داک داک گو به فهرست موتورهای جست‌و‌جوی پیش‌فرض گوگل کروم و قرارگیری درکنار نام‌هایی همچون گوگل ، یاهو و بینگ است .

موتور جست و جو DuckDuckGo

موتور جست و جو DuckDuckGo

دلایل افزایش محبوبیت موتور جست و جوی داک داک گو در سال های اخیر چیست؟

داک داک گو بیش از هر چیز ، به خاطر امنیت بالا و اهمیت زیادی که برای حریم خصوصی کاربران قائل می‌شود، محبوب است و طبق ادعای سایت تک‌کرانچ ، این موتور جستجو در سکوت کامل خبری به کروم اضافه شده است و کاربران با بررسی فهرست تغییرات موجود در بروزرسانی جدید ، از آن با خبر شده‌اند.

به سبب تمرکز ویژه روی حریم خصوصی کاربران ، توسعه‌دهندگان موتور جست و جوی داک‌داک‌گو اعلام کرده اند که امروزه به صورت روزانه بیش از ۱۰۰ میلیون جستجو آن صورت می گیرد.

مزایای استفاده از داک داک گو :

  • استفاده از پایگاه داده های بینگ و یاهو
  • دانشنامه جهانی ویکی پدیا برای ارتباط دادن بین موضوع های مختلف و نمایش نتایج مرتبط با موضوع مورد نظر کاربران
  • سرویس یوتوب برای پیدا کردن فیلم های مرتبط

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

کامدین کنشتی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *