۰

۱۰ فکت جالب درباره انیمه حمله به تایتان Attack On Titan – قسمت اول

۱۰ فکت جالب درباره انیمه حمله به تایتان Attack On Titan

فکت جالب درباره انیمه حمله به تایتان Attack On Titan

فکت جالب درباره انیمه حمله به تایتان Attack On Titan

انیمه «حمله به تایتان» یک مجموعه انیمه ای محبوب است که طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان دارد و همچنین توانسته است تا نمرات بسیار درخشان و بالایی از طرف مردم و همینطور منتقدین برای خود به دست بیاورد.

در حالی که فرض اصلی این مجموعه، مبارزه بشریت برای بقا در برابر غول‌ها است، در عمق و پشت صحنه این سری بسیار بیشتر از آنچه در ابتدا به چشم می‌آید، وجود دارد. در ادامه می توانید ۱۰ مورد از جالب ترین و کمتر شناخته شده ترین حقایق در مورد انیمه حمله به تایتان را مطالعه کنید.

مانگا در واقع ۷ سال قبل از اولین پخش انیمه شروع شد

فکت جالب درباره انیمه حمله به تایتان Attack On Titan

«حمله به تایتان» به یک فرنچایز غول‌پیکر تبدیل شده است که عشق طرفداران را از سراسر جهان به خود جلب کرده است.

این مجموعه بسیار موفق که توسط نویسنده و هنرمند Hajime Isayama ساخته شده است، سخت است باور کرد که این مجموعه بسیار موفق به عنوان یک مانگای تک شات در سال ۲۰۰۶ شروع شد. داستان ۶۵ صفحه ای اولین جایزه خود را برای ایسایما به ارمغان آورد، جایزه بزرگ مجله مجله Fine Work در سن ۱۹ سالگی .

سه یا چهار سال بعد، سردبیر ایسایاما به او پیشنهاد داد که این عنوان را دوباره بررسی کند و آن را به یک سریال تبدیل کند. با این ایده، نیم سال طول کشید تا جزئیاتی را مشخص کند که «حمله به تایتان» را به یک مانگا و انیمه مگا هیت تبدیل می کند.

کاراکتر مورد علاقه هاجیمه ایسایاما ، ژان است

فکت جالب درباره انیمه حمله به تایتان Attack On Titan

هاجیمه ایسایاما، خالق «حمله به تایتان» اظهار داشت که شخصیت مورد علاقه او سرباز رک و راست، ژان کرستین است. ایسایاما گفت که از توانایی ژان برای گفتن آنچه در ذهنش است خوشش می‌آید «حتی اگر چیزی باشد که معمولاً نمی‌توانید بگویید».

صداقت وحشیانه ژان نه تنها او را به شخصیت مورد علاقه ایسایاما در «حمله به تایتان» تبدیل می‌کند، بلکه یکی از جذاب‌ترین شخصیت‌ها را نیز به وجود آورد!

مرد عنکبوتی و کاپیتان آمریکا روزی با تایتان ها جنگیدند

فکت جالب درباره انیمه حمله به تایتان Attack On Titan

تا به حال به این فکر کرده اید که ابرقهرمانان محبوبی مانند کاپیتان آمریکا و مرد عنکبوتی در برابر غول های شرور «حمله به تایتان» چگونه عمل می کنند؟

در یک کمیک کراس اور با عنوان «حمله به انتقام‌جویان»، این ماجراجویی هشت صفحه‌ای، سناریویی را نشان می‌دهد که با حمله تایتان‌ها به دنیای سینمایی مارول چه اتفاقی می‌افتد.

“این کراس اور حماسی که توسط ایسایاما نوشته شده و توسط جراردو سندووال تصویرسازی شده است، در ابتدا در مجله ژاپنی Brutus منتشر شد. “حمله به انتقام‌جویان” از آن زمان به‌عنوان بخشی از شماره ۰ Secret Wars روز رایگان کمیک مارول به صورت دیجیتالی منتشر شده است.

بزرگترین رمز و راز سریال، تایتان ها نیستند ... دیوار ها است

فکت جالب درباره انیمه حمله به تایتان Attack On Titan

در سال ۷۸۴ در یک شب بسیار گرم ، یک معدنچی تصمیم گرفت زیر دیوار سینا را به امید زندگی بهتر به آن سوی حفاری کند. مهم نیست چقدر حفر می کرد، به نظر می رسید که دیوار هرگز تمام نمی شود. در نهایت، او آنقدر عمیق حفر کرد که به لایه ای از سنگ بستر که از همان مواد دیوار ساخته شده بود برخورد کرد.

بسیاری از شخصیت های لایو اکشن در انیمه یا مانگا نیستند

فکت جالب درباره انیمه حمله به تایتان Attack On Titan

مانند هر اقتباس سینمایی دیگری، احتمالاً تغییراتی نسبت به منبع اصلی وجود دارد. در این مورد، تعداد انگشت شماری از شخصیت های جدید برای فیلم ها ساخته شده اند از جمله Sannagi (Satoru Matsuo)، Souda (Pierre Taki)، Kubal (Jun Kunimura)، Lil (Rina Takeda)، فوکوشی (Shu Watanabe) و Hiana (Ayame). میساکی).

قابل توجه ترین بازیگر اضافه شده «قوی ترین مرد بشریت» شیکیشیما (هیروکی هاسگاوا) است که طرفداران معتقدند قرار است به عنوان جایگزین یکی از محبوب ترین شخصیت های حمله به تایتان، یعنی لوی، بازی کند.

علاوه بر چندین عکس از بازیگران، مشخص نیست که این گروه جدید چه چیزی را به داستان خواهد آورد. یک چیز مسلم است، اگر خواستار تایید طرفداران هستند آنها باید بسیار خاص باشند.

ساشا بلوز در ابتدا قرار بود بمیرد

فکت جالب درباره انیمه حمله به تایتان Attack On Titan

فکت جالب درباره انیمه حمله به تایتان Attack On Titan

ساشا بلوز (با نام مستعار دختر سیب زمینی) که محبوب همه افراد است، به یکی از ارزشمندترین شخصیت های «حمله به تایتان» تبدیل شده است. آیا می دانستید که هاجیمه ایسایاما در ابتدا قصد داشت او را بکشد؟

در نسخه اولیه مانگا، قرار بود شخصیت او در پایان جلد ۹ بمیرد. با این حال، ویراستار ایسایما پس از خواندن استوری‌برد در حمام گریه کرد، که او را متقاعد کرد که فصل را بازنویسی کند و جان ساشا را نجات دهد.

این تصمیم یک حرکت ناگهانی بود، به خصوص که اکثر شخصیت‌های «حمله به تایتان» چنین شانس مشابهی ندارند.

تایتان های بزرگ بر اساس رزمی کاران محبوب ساخته شده اند

فکت جالب درباره انیمه حمله به تایتان Attack On Titan

ایجاد تایتان های بزرگ، عضلانی و وحشیانه مانند تایتان عظیم و تایتان زرهی چیزی است که طرفداران را مجذوب خود کرده است. آنها در واقع بسیار ترسناک تر از تایتان های دیگر هستند. حال سوال اینجاست که هاجیمه ایسایاما برای طراحی آنها از کجا الهام گرفته است؟ این تایتان های بزرگ به خودی خود بسیار منحصر به فرد هستند، مانند تایتان زرهی، که در واقع دارای صفحات زرهی در سراسر بدن خود است، که او را در برابر سلاح های انسانی مصون می کند.

هاجیمه ایسایاما تایید کرده است که تایتان زرهی تقریباً از کشتی گیر حرفه ای و محبوب براک لزنر الهام گرفته شده است. براک لزنر به تنهایی یکی از وحشیانه ترین کشتی گیران WWE به حساب می آید که در MMA نیز حرفه ای ظاهر شده است. از سوی دیگر، فرم تایتان ارن یگر نیز بر اساس یک مبارز دیگر MMA، یوشین اوکامی است.

لرد بالتو در مانگا حضور نداشت

فکت جالب درباره انیمه حمله به تایتان Attack On Titan

در حالی که بیشتر شخصیت‌های سری انیمه «حمله به تایتان» از مانگا سرچشمه می‌گیرند، چند استثنا وجود دارد.

یک نمونه اشراف زاده ثروتمند لرد بالتو است که برای اولین بار در قسمت ۵ ظاهر می شود. پس از مشاهده عمارت باشکوه او، بینندگان با او در حال بازی شطرنج با دات پیکسیس آشنا می شوند، کخ سربازی آنها را از تهاجم تایتان ها به تراست مطلع می کند.

جدای از اینکه او یک شخصیت کاملا اوریجینال در انمیه است، یک نکته کوچک دیگر درباره لرد بالتو این است که نام او در نسخه دوبله انگلیسی به لرد والد تغییر یافته است.

جنسیت زوئی هانگ مبهم است

فکت جالب درباره انیمه حمله به تایتان Attack On Titan

فکت جالب درباره انیمه حمله به تایتان Attack On Titan

پس از سردرگمی هایی که در مورد هویت جنسیتی دانشمند پرشور زوئی هانگ به وجود آمد، هاجیمه ایسایاما تصمیم گرفت که چیزی خاصی درمورد او بیا نکند.

اگرچه زوئی به عنوان یک زن در انیمه به تصویر کشیده می شود و بازیگر زن ساتومی ایشیهارا در فیلم های لایو اکشن نقش او را بازی می کند، جنسیت این شخصیت هرگز در مانگا فاش نمی شود. این تصمیم آگاهانه ایسایاما بود که از Kodansha USA (ناشر ترجمه انگلیسی حمله به تایتان) خواست هنگام اشاره به Zoe از ضمایر جنسیتی استفاده نکند.

کودانشا توضیح داد که ایسایاما هویت جنسیتی زوئی را مرتبط با داستان اصلی نمی‌داند و فکر می‌کند بهتر است به طرفداران آزادی تصمیم‌گیری بدهد.

لیوای پیرتر از آن چیزی است که به نظر می رسد

اگرچه لیوای در سریال اسپین‌آف دو قسمتی خودش، Attack on Titan: A Choice With No Regrets حضور دارد، اما هنوز چند سوال بی‌پاسخ درباره زندگی شخصی او وجود دارد.

با این حال، هاجیمه ایسایاما اطلاعات بسیار کمی در مورد این متخصص قتل تایتان ها به ما منتقل کرده است که می گوید او در واقع بیش از ۳۰ سال سن دارد!

این خبر در حساب توییتر رسمی ژاپنی “Attack on Titan” تایید شد و در ادامه گفت که ایسایاما به جزئیات بیشتر نمی‌پردازد زیرا سن لیوای ممکن است به داستانی در آینده مرتبط باشد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *