۰

در طی نمایشگاه CES 2022 خودرو BMW iX Flow با قابلیت تغیرر رنگ معرفی شد

خودرو BMW iX Flow

خودرو BMW iX Flow

خودرو BMW iX Flow

گیف متحرکی که در بالا می بینید ترکیبی از سه ماشین مختلف نیست بلکه یک ماشین است که می تواند رنگش را تغییر می دهد. این به لطف فناوری الکتروفورتیک موجود در E Ink است که BMW در CES 2022 در روز چهارشنبه آن را نشان داد.

این ماشین جدید که iX Flow نام دارد از فناوری الکتروفورتیک موجود در E Ink برای تغییر رنگ بیرونی استفاده می کند. iX دارای پوشش مخصوصی است که رنگدانه های رنگی مختلف را از طریق تحریک الکتریکی به سطح آن می آورد. جلوه تغییر رنگ می تواند از جلو به عقب، پهلو به پهلو، راه راه، لکه و غیره باشد. پوشش E Ink این قابلیت تنظیم را به شما می دهد.

خودرو BMW iX Flow

پیاده سازی E Ink دو مزیت کلیدی دارد. اول، در را برای دنیای کاملاً جدیدی از سفارشی‌سازی باز می‌کند و به مالکان این امکان را می‌دهد تا رنگ و طراحی خودروی خود را بر اساس علاقه خود یا هر چیز دیگری تغییر دهند. Stella Clarke، مدیر پروژه iX Flow می‌گوید: این خودرو به بیانی از حالات و شرایط مختلف در زندگی روزمره تبدیل می‌شود. با این حال، در حال حاضر، تنها رنگ‌ها سیاه، سفید و خاکستری هستند، که اگر «حال و هوا و شرایط متفاوت در زندگی روزمره» شما شامل احساس ناراحتی در یک روز بارانی باشد، خوب است.

خودرو BMW iX Flow

فایده دیگر آن چیست؟ افزایش بهره وری.

در روزهای گرم و آفتابی، خودروهای سفید رنگ خنک‌تر از خودروهای سیاه باقی می‌مانند زیرا نور خورشید را بیشتر منعکس می‌کنند. به طور مشابه، در روزهای سرد، رنگ‌های تیره به خودرو کمک می‌کنند نور خورشید و در نتیجه گرمای بیشتری را جذب کنند. BMW می گوید این می تواند میزان گرمایش یا سرمایش مورد نیاز برای حالت دادن به خودرو در روزهای سرد یا گرم را کاهش دهد، که حتی اگر تفاوت آن جزئی باشد، راندمان عملکرد کلی آن را بهبود می بخشد.

خودرو BMW iX Flow

فناوری E Ink همان چیزی است که در تبلت‌های کتابخوان الکترونیکی استفاده می‌شود، و پوشش iX Flow از بخش‌های کاغذ الکترونیکی ساخته شده است. به همین دلیل است که iX فقط می‌تواند رنگ‌ها را در مقیاس خاکستری تغییر دهد، اما همانطور که فناوری E Ink به گونه‌ای تکامل می‌یابد که رنگ‌های زنده‌تر را شامل شود ، iX Flow نیز می‌تواند تغییر کند. به هر حال، این فقط یک طرح مفهوم است و نمی توان گفت که آیا BMW هرگز پانل های بدنه تغییر رنگ را به تولید خواهد رساند یا خیر.

منبع : CNET

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *