۰

معرفی شخصیت گوست رایدر

گوست رایدر

گوست رایدر روحی است شیطانی که از مفیستو در جهنم زاده شده و با اعضای خانوادگی شیطانی خود در ارتباط است. افرادی به دلایلی میزبان این روح می شوند و به گونه ای مفیستو روح آنها را پیوند میزند و شخصیت و قدرت های جدیدی پیدا میکنند و به روح سوار تبدیل می شوند.

گوست رایدر

۱)حواس پنجگانه بسیار تقویت شده

۲)استقامت و قدرت بدنی بسیار بالا و قادر به بلند کردن هر جسمی تا جرم ۲۵ تن

۳)دسترسی و کنترل مرگ و جذب و تسخیر روح و ارتباط با ارواح

۴)دسترسی به آتش جهنم، کنترل موجودات جهنمی، مقاوم به هر نوع آتش، ساخت وسایل جهنمی با استفاده از آتش جهنم 

۵)پرتاب و شلیک انرژی و پرتوهای انرژی و آتشین

۶)آکروباتیک حرفه ای، چابکی بالا و مهارت مبارزه بسیار بالا

۷)موتور سوار حرفه ای

۸)اشعه چشمی آتشی و نفس آتشین قدرتمند

۹)قابلیت ارتقا دادن وسایل و تقویت آنها

۱۰)قابلیت‌ تبدیل‌ هر چیزی به موجودات یا چیزهای جهنمی

۱۱)قابلیت ایجاد و انتقال ترس و درد بسیار با ارتباط چشمی و ایجاد توهم

۱۲)استفاده از زنجیر های گداخته و همچنین شات گان گوست به عنوان سلاح 

۱۳)قابلیت ایجاد پورتال

۱۴)استاد استفاده از سلاح

۱۵)تغییر اندازه

۱۶)اعطای قدرت

۱۷)قابلیت جذب انرژی بی پایان

۱۸)قدرت های جادویی و مقاومت بالا در برابر جادو

۱۹)قابلیت ساخت موتور گوست و احضار موتور گوست در هر جایی و پرواز با موتور گوست

۲۰)سرعت بسیار بالا

۲۱)حرکت نامحسوس

۲۲)دارای قدرت های گوست رایدری زیر آب

۲۳)زنده کردن مردگان و یا ساخت ارتش مردگان

۲۴)ساخت ارتش غول های آتشین، شیاطین و یا ارواح 

۲۵)لمس ناپذیری

معروف ترین افرادی که تاکنون روح سوار بوده اند

گوست رایدر

۱)جانی بلیز (Johnny Blaze) 

در کمیک ها جانی بلیز زمانی که میفهمد پدر نامزدش سرطان دارد، برای نجات جانش، روح خود را با مفیستو معامله میکند اما بعد از چند روز پدر نامزدش بر اثر حادثه ای میمیرد.

گوست رایدر

۲)دنی کچ (Danny Ketch)

دنی کچ و خواهرش باربارا که در کودکی باهم بزرگ شده بودند، در سن نوجوانی زمانی که به یک قبرستان رفته بودند در طی یک درگیری که بین گنگستر ها در آنجا رخ داد، باربارا به شدت مجروح شد. دنی با اضطراب فراوان خواهر غرق در خونش را از آنجا خارج کرد و وارد یک حیاط شد و در آنجا چشمش به یک موتور سیکلت افتاد که دارای مهر عرفانی بود. دنی با دستان خونی اش موتور را لمس کرد و به روح سوار تبدیل شد. گرچه از نظر قدرت همان توانایی های روح سوار قبل از خود را داشت، اما ظاهری زیباتر و مدرن تر پیدا کرده بود. او کسانی که خون بیگناهان را میریختند مجازات میکرد. او گرچه گنگستر ها را مورد ضرب و شتم قرار داد و مجازات کرد، اما خواهرش به علت جراحات بسیار جان باخت.

گوست رایدر

۳)مایکل بدیلینو (Micheal Badilino)

زمانی که مفیستو، روح سوار را برای از نابود کردن پدر مایکل فرستاده بود، بعد از اتمام ماموریت روح سوار، مایکل ضربه روحی شدیدی دید و همسر و دخترش را کشت. سپس روح خود را به مفیستو فروخت تا قدرت های مشابه روح سوار بگیرد و نام خود را “انتقام (Vengeance)” گذاشت.

گوست رایدر

۴) آلخاندرا جونز (Alejandra Jones)

آلخاندرا در کودکی به همراه خواهران و برادرانش توسط پدرش فروخته شدند و به فردی به نام آدام در نیکاراگوئه رسیدند و در معبدی برای آماده شدن برای تبدیل به روح سوار آموزش دیدند. آدام، با راضی کردن جانی بلیز برای استفاده از نفرین،را زنده کرد و سر انجام جستجوگر آلخاندرا را به عنوان روح سوار برگزید.

گوست رایدر

۵) رابی رایز (Robbie Reyes)

رابرتو رایز مکانیک جوان ساکن شرق لس آنجلس بود. چون محله ای که در آن زندگی میکرد از تبهکار ها و فساد مالی پر شده بود، رابی تصمیم به نقل مکان به مکانی امن تر کرد. رابی تصمیم گرفت برای به دست آوردن ۵۰هزار دلار در یک مسابقه رانندگی شرکت نماید بی خبر از آن که روحی در ماشینش زندگی میکرد. وقتی برای شرکت در مسابقه پا پیش گذاشت، عده ای گمان کردند که او پلیس مخفی است و به سمتش حجوم بردند و او به ناچار سوار ماشینش شد و سعی کرد فرار کند که به بن بست رسید. سپس از ماشینش پیاده شد که به آنها توضیح دهد که اشتباه میکنند که او را گرفتند و کشتند و به همراه ماشینش به آتش کشیدند. ناگهان لحظه مرگش روحی که در ماشینش بود با جسم رابی ترکیب شد و او را به روح سوار تبدیل کرد و از برخی از آنها توانست انتقام بگیرد.

گوست رایدر

۶) شیطان سوار (Demon Rider)

کوشالا (Kushala) زنی از قبلیه آپاچه (Apache) در قرن ۱۸۰۰ میلادی میزیست. زمانی که قبیله وی توسط ارتش آمریکا مورد حمله قرار گرفت، والدین او کشته شدند و او با ناراحتی تمام و عمیق برای کمک دست به دعا برداشت. تا اینکه روح انتقام وارد بدنش شد و او را به روح سوار تبدیل کرد. او تمام کسانی که آنجا بودند را سوزاند و روحشان باقی ماند. بعد ها او برای درمان این قدرت خود به نقاط مختلف جهان سفر کرد و از تمام راه های جادویی استفاده نمود. سرانجام با بالا رفتن مهارت او در هنر های عرفانی او به یک جادوگر بزرگ نیز تبدیل شد.

7) روح سوار کیهانی (Cosmic Ghost Rider)

۷) روح سوار کیهانی (Cosmic Ghost Rider)

در زمین TRN666 فرنک کسل “پانیشر/مجازاتگر (Punisher)” از آخرین کسانی بود که در برابر حمله تانوس یا ثانوس (Thanos) به زمین باقی ماند و در نهایت با مقاومتش و مرگش مستقیماً به جهنم فرستاده شد. در جهنم حاضر بود هر کاری انجام دهد تا بازگردد و تانوس را بخاطر کشتار مردم زمین مجازات کند. سرانجام با مفیستو پیمان بست و تبدیل به روح سوار شد. ولی وقتی که به زمین برگشت دیگر دیر شده بود و ثانوس رفته بود و اثرات کشتارش بر زمین باقی مانده بود. روح سوار در ازای مجازات کردن تانوس حاضر شد که سیاره مُرده زمین را با گالاکتوس معامله کند و به او قدرت کیهانی/کازمیک اعطا شد و به روح سوار کیهانی (Cosmic Ghost Rider) تبدیل شد.

۸) انتقام (Vengeance)

معاون کوالکسی (Kowalski) در یک حادثه و درگیری که سعی در دستگیری مجرمی داشت؛ گوست رایدر که برای مجازات آن مجرم رفته بود و به کوالکسی هشدار داد که دخالت نکند و با زدن ضربه ای به گوست رایدر، توسط گوست رایدر فلج شد و نفرت شدیدی از گوست رایدر پیدا کرد و با بستن پیمان با مفیستو به Vengeance مبدل شد.

9) کالب (Caleb)

۹) کالب (Caleb)

کالب برده ای بود که آزادی خود و همسرش را با مفیستو معامله کرد

۱۰) روح سوار ۲۰۹۹ (Ghost Rider 2099)

۱۱) هالک سرخ روح سوار (Red Hulk Ghost Rider)

۱۲) کارتر اسلید (Carter Slade)

۱۳) نابل کیل (Noble Kale)

 

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *