۰

آموزش : بازی های آنلاین چقدر حجم مصرف می کنند ؟

بازی های آنلاین چقدر حجم مصرف می کنند ؟

بازی های آنلاین چقدر حجم مصرف می کنند ؟

چهره صنعت بازی در دو دهه گذشته بسیار تغییر کرده است و ظهور بخش های آنلاین چند نفره نقش بسیار بزرگی در این امر ایفا کرده است.

البته یکی از دلایل اصلی افزایش محبوبیت بازی‌های چند نفره، افزایش مداوم سرعت و پایداری اتصال به اینترنت بود. درحال حاضر،کابل های LAN دیگر قدیمی شده اند، اما با وجود پیشرفت‌های عمده فناوری، همه به اینترنت با پهنای باند بالا دسترسی ندارند. در واقع، بسیاری از گیمرها ممکن است نیاز داشته باشند که به یک اینترنت با حجم محدود تکیه کنند که این سوال اصلی را مطرح می‌کند ؛ بازی های آنلاین چقدر حجم مصرف می کنند ؟

بازی های آنلاین چقدر حجم مصرف می کنند

خوشبختانه باید گفت که پاسخ به این سوال اصلا شما را نگران نخواهد کرد!

به طور متوسط، انجام بازی های آنلاین چند نفره تقریباً به اندازه پخش موسیقی از حجم اینترنت استفاده می کند، یعنی تقریباً ۴۰ تا ۱۰۰ مگابایت در ساعت. در مقابل، استریم و یا پخش یک ویدیوی HD می‌تواند از ۱ گیگابایت تا ۳ گیگابایت حجم در ساعت استفاده کند، در حالی که پخش محتوای ۴K در هر ساعت ۷ گیگابایت حجم می‌سوزاند.

با این اوصاف، می‌توانید مطمئن باشید که هیچ بازی ای حجم شما را به سرعت پخش محتوای ویدیویی نمی‌سوزاند. با این حال، موارد فوق صرفاً یک کلیات است، و در حالی که بازی‌ها از این نظر به اندازه پخش ویدیو حجم نیاز ندارند، استفاده از حجم همچنان می‌تواند از بازی به بازی دیگر بسیار متفاوت باشد.

در این مقاله، میانگین مصرف دیتا در ساعت برخی از بازی‌های محبوب را فهرست می‌کنیم. بنابراین، اگر از یک اینترنت با حجم محدود استفاده می‌کنید یا باید به پهنای باند محدود بسنده کنید، جدول زیر را بررسی کنید!

نام بازیحجم مصرفی در ساعت
PlayerUnknown’s Battlegrounds (PUBG)۸۰
Fortnite۱۰۰
Apex Legends۱۲۰
Counter-Strike: Global Offensive۲۵۰
Valorant۲۹۰
Team Fortress 2۸۰
Overwatch۱۳۵
Rainbow Six Siege۷۰
Call of Duty Black Ops 4۴۰
Call of Duty WWII۴۰
Call of Duty Modern Warfare۸۰
Battlefield V۱۰۰
World of Warcraft۴۰
Black Desert Online۶۰
Runescape۱۵
Guild Wars 2۵۰
The Elder Scrolls Online۲۰
Final Fantasy XIV۲۰
Star Wars: The Old Republic۳۰
Dota 2۱۲۰
League of Legends۵۰
Heroes of the Storm۳۰
Smite۱۰۰
Monster Hunter: World۳۰
Destiny 2۳۰۰
Warframe۱۱۵
Hearthstone۳
Gwent۵
Fall Guys: Ultimate Knockout۷۰
GTA V Online۶۰
Rocket League۴۰
Minecraft۸۰

البته لازم به ذکر است که اعداد نوشته شده در بالا فقط تقریبی هستند، زیرا استفاده دقیق از حجم همچنان بر اساس تعدادی از عوامل متغیر، به عنوان مثال، تعداد بازیکنان حاضر در یک مسابقه چند نفره یا یک منطقه خاص از نقشه در یک بازی MMO، متفاوت خواهد بود .

 
به همین دلیل بهتر است که اگر این قضیه برایتان بسیار مهم است که حجم دقیق مصرف اینترنت خود را بدانید ، حتما خودتان نیز یکبار حجم مصرفی را در یک ساعت اندازه گیری کنید.
بازی های آنلاین چقدر حجم مصرف می کنند

League of Legends، DOTA 2، Smite و Heroes of the Storm همگی از مقادیر نسبتا کمی از حجم شما استفاده می کنند.

بنابراین، با در نظر گرفتن موارد فوق، واضح است که پهنای باند و سرعت اتصال نباید عامل اصلی نگرانی در مورد استفاده از اینترنت برای بازی باشد. در عوض، ثبات و تأخیر بسیار مهمتر هستند.

پایداری کاملا قابل توضیح است : یک اتصال پایدار اغلب قطع نمی شود و از افت ناگهانی و شدید سرعت یا لگ رنج نمی برد. تا زمانی که اتصال شما پایدار باشد، دیگر لازم نیست نگران قطع شدن یا لگ در بازی باشید.

بازی های آنلاین چقدر حجم مصرف می کنند

صحبت از Lag شد، لگ اغلب مهم‌ترین عاملی است که باید در نظر داشت اگر می‌خواهید یک تجربه بازی چندنفره لذت‌بخش داشته باشید. این عامل در میلی ثانیه اندازه گیری می شود و نشان می دهد که چقدر طول می کشد تا کامپیوتر شما با سرور بازی ارتباط برقرار کند، بنابراین به راحتی می توان فهمید که چرا این فاکتور برای بازی های آنلاین مهم است.

هنگامی که در یک بازی آنلاین چند نفره با بازیکنان دیگر تعامل دارید، همیشه مقدار مشخصی تاخیر وجود دارد. البته، تأخیر های کم (به طور ایده آل زیر ۲۰۰ میلی ثانیه) می تواند در بیشتر موارد به حساب نیایند.

با این حال، همانطور که در بالا ذکر شد، زمانی که تاخیر بیش از حد بالا می شود، Lag را تجربه می‌کنید و سرعت دانلود/آپلود سریع در این زمینه کمکی نمی‌کند. اگر با تاخیر زیاد مشکل دارید، چندین کار وجود دارد که می توانید برای حل این مشکل انجام دهید، که در مقاله های بعدی حتما به آن خواهیم پرداخت.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *