۰

معرفی کامل شخصیت شانگ چی Shang-Chi

معرفی کامل شخصیت شانگ چی Shang-Chi

معرفی کامل شخصیت شانگ چی Shang-Chi

معرفی کامل شخصیت شانگ چی Shang-Chi

شانگ چی یک شخصیت ابرقهرمانی محسوب می‌شود که در کتاب‌های کمیکی که توسط شرکت مارول کامیکس منتشر می‌شوند، حضور پیدا می‌کند. این شخصیت توسط نویسنده‌ای به نام استیو انگلهارت و همچنین هنرمندی به نام جیم استارلین خلق شده است.

شانگ چی برای اولین‌بار در قسمت ۱۵ سری کتاب کمیک Special Marvel Edition که در دسامبر سال ۱۹۷۳ منتشر شده بود و در دوران برنز کتاب‌های کمیک قرار داشت، حضور پیدا کرد.

اغلب اوقات، شانگ چی با لقب «استاد کونگ فو» مورد خطاب قرار می‌گیرد. او در سبک‌های زیاد و مختلف ووشو که با سلاح یا بدون سلاح انجام می‌شود، از جمله استفاده از سلاح، نانچیکو و جیان، مهارت بسیار زیادی دارد.

در سال‌های بعدی، او قدرت این را به دست آورد که نسخه‌های مختلف بسیار زیادی را از خودش به وجود بیاورد. در همین زمان هم به تیم انتقام جویان پیوست.

معرفی کامل شخصیت شانگ چی Shang-Chi

شانگ چی، فرزند یک مغز متفکر چینی شرور است. او توسط پدرش و همچنین مربیانی که داشت بزرگ شد و زیر نظر همان‌ها هم هنزهای رزمی را آموزش دید. او یک جاسوس،یک فیلسوف و البته یک انتقام‌جو محسوب می‌شود.

شانگ به‌عنوان یکی از بهترین استادان هنرهای رزمی در دنیای مارول، انتخاب کرده تا از استعدادها و توانایی‌های خود، در جهت مبارزه با شرارت و دفاع از مظلومان استفاده کند.

معرفی کامل شخصیت شانگ چی Shang-Chi

معرفی کامل شخصیت شانگ چی Shang-Chi

شانگ چی در یکی از استان‌های چین به نام هونان متولد شد؛ نام او را می‌توان به‌عنوان «روحیه رو به رشد و ترقی» هم تعبیر کرد. او فرزند یک ارباب جنایتکار و بسیار ثروتمند بین‌المللی به نام فو مانچو و یک زن آمریکایی ناشناخته محسوب می‌شود.

جالب است بدانید که پدر شانگ چی، از لحاظ ژنتیکی مادر او را انتخاب کرده بود تا همان فرزندی را که می‌خواهد، داشته باشد. شانگ زیر نظر بهترین و بزرگ‌ترین استادان که در رشته‌های مختلف تخصص داشتند، به‌صورت خصوصی آموزش دید؛ استادانی که یا چینی بودند یا از ملیت‌های مختلف دیگر.

در طی این مدت، شانگ ارتباط خیلی کم و محدودی را با پدر و مادرش داشت. زمانی‌که او با پدرش ملاقات کرد، پدرش به او گفت که تمام آموزش‌ها و تمرین‌های او هدفمند بود.او قرار بود تا با استفاده از این تمرین‌ها، به سمت یک نوع هدف بشردوستانه برود. پدر او با این کارها باعث شده بود تا شانگ به این فکر کند که او یک فرد بشردوست است تا به این طریق از اصل ماجرا خبردار نشود.

وقتی سرانجام زمان آن رسید که شانگ با دنیای بیرون روبه‌رو شوند و درنهایت مأموریت خود را انجام دهد، به کشور انگلستان رفت. قرار بود که در این کشور، شانگ یک عملیات ترور انجام دهد. او از هیچ چیزی خبر نداشت و تنها هدف او هم این بود که با وفاداری کامل خود، باعث افتخار پدرش بشود.

به همین دلیل، به‌صورت کاملا مخفیانه وارد خانه هدف خود شد و با یک حمله‌ی سریع، مردی را که تصور می‌کرد فرد شروری است، به قتل رساند. درست در همان لحظه، یک مامور مخفی انگلیسی به نام سر دنی نیلند اسمیت به صحنه وقوع جرم رسید تا شانگ را دستگیر کند.

معرفی کامل شخصیت شانگ چی Shang-Chi

اما همان‌طور که انتظار می‌رفت، نتوانست این کار را با موفقیت انجام دهد. شانگ بعد از انجام این مأموریت، به‌دنبال مادرش گشت که حالا در شهر لندن زندگی می‌کرد. مادر شانگ در این ملاقات، تمام واقعیت‌ها را در رابطه با همسر سابق خود و همچنین زندگی مجرمانه و شرورانه‌ی او، بازگو کرد.

بعد از این ملاقات و شنیدن حرف‌های مادرش، شانگ قسم خورد تا تبدیل به دشمن پدرش شود. او قسم خورد تا هر کاری را که در توانش است انجام دهد تا بلکه به این طریق بتواند امپراطوری شرورانه‌ی او را سرنگون کند.

معرفی کامل شخصیت شانگ چی Shang-Chi

پیوستن به تیم انتقام جویان:

بعد از ماجراها و اتفاقاتی که در رویداد Avengers vs X-Men رخ داد، کاپیتان آمریکا و آیرون من به‌دنبال این بودند که یک گروه بزرگ‌تر و قدرتمندتر از انتقام جویان درست کنند. به همین ترتیب، شانگ چی هم یکی از افراد قدرتمندی بود که به‌عنوان اعضای جدید این گروه ابرقهرمانی انتخاب شد و به آن‌ها پیوست.

او با روی باز و خوشحالی این پیشنهاد را که استیو راجرز آن را مطرح کرده بود، پذیرفت. شانگ چی این پیشنهاد را به‌عنوان یک فرصت خیلی خوب می‌دید که خود را بیشتر از قبل به چالش بکشد. استارک، شانگ چی را به خاطر مهارت فوق‌العاده‌ای که در زمینه مبارزه تن به تن داشت، معرفی و به‌نوعی مهارت‌های او را تایید کرد.

استارک به‌دنبال راهی بود تا تسلط شانگ روی سلاح‌های سنتیِ این استاد کونگ فو، بهره ببرد و یک سری تجهیزات شخصی‌سازی شده خاصی را برای او فراهم کند.

معرفی کامل شخصیت شانگ چی Shang-Chi

لقاب و اسامی مستعار:

ژنگ شانگ چی، استاد کونگ فو، پسر فو مانچو، تائو و غیره.

تیم‌ها: ماموران اطلس، انتقام جویان، قهرمانان برای استخدام، شوالیه‌های مارول، MI:13، MI6، محافظان، شوالیه‌های نهایی، جنگجویان نهایی، زِن و غیره.

معرفی کامل شخصیت شانگ چی Shang-Chi

دشمنان :

ادر، انسستر، آرتور نگان، بنگال، بلک نینجا، بلک پنتر، بلاد شد، بومرنگ، برایانوکی، بولز آی، کت، دارک استرایدر، دمی مارستون، دکتر دووم، الکترا، فو مانچو، گوست میکر، گلد باگ، گریند هاوس، هام باگ، کارناک، کورین، لازاروس، لیچ، مادریپور درگن، میدنایت سان، مووینگ شدو، نیمور، نایت ویند، پالادین، سایلاک، ریزر فیست، رد درگن، رابی ترزدی، شدو اسلشر، شدو تیف، شاک ویو، سیلور سامورای و غیره.

معرفی کامل شخصیت شانگ چی Shang-Chi

متحدان :

بلک کت، بلک جک تار، بلک پنتر، بلک ویدو، کالیبان، کالیستو، کنون بال، کاپیتان آمریکا، کاپیتان یونیورس، کالین وینگ، کرسنت، سایکلاپس، سایفر، دگر، دردویل، الکترا، انیگما، فالکون، آیرون فیست، آیرون من، جیمی وو، کیتی پراید، لیکو وو، لیندا فانگ، لاک هید، لوک کیج، لونا اسنو، مارو، میدنایت سان، میستی نایت، موون نایت، مووینگ شدو، نیک فیوری، نایت ماسک، پیت ویزدم، پانیشر و غیره.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *