۰

۴ چیپست جدید اسنپدراگون برای گوشی های میان رده و پایه رونمایی شد

چیپست جدید اسنپدراگون

کوالکام به تازگی از ۴ چیپست جدید رونمایی کرده است ، دو چیپست جدید و دو نسخه پلاس چیپ های فعلی. تمرکز بیشتر بر روی اتصال ۵G است، اگرچه گزینه جدیدی برای فقط ۴G وجود دارد. همچنین، سه مورد از چهار مورد، از یک گره ۶ نانومتری مدرن (اما نه خیلی گران قیمت) استفاده می کنند.

Snapdragon 778G+

اسنپدراگون ۷۷۸G اصلی در بین میان‌رده‌ها بسیار محبوب است و گمان می‌کنیم که این تراشه جدید از آ هم بیشتر محبوب باشد. دقیقا مانند قبل روی یک فرآیند ۶ نانومتری ساخته شده است، هر چند که برای اجازه دادن به سرعت کلاک بالاتر اصلاح شده است.

هسته Kryo 670 Prime اکنون با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز کار می کند (از ۲.۴ گیگاهرتز). علاوه بر این، پردازنده گرافیکی Adreno 642L نیز تقویت شده است که نوید عملکرد ۲۰٪ بالاتر را می دهد. بقیه موارد مانند قبل است، یعنی یک مودم X53 5G برای دانلود تا ۳.۷ گیگابیت در ثانیه  و آپلود ۱.۶ گیگابیت در ثانیه، یک IPS سه گانه (Spectra 570L) و غیره.

چیپست جدید اسنپدراگون

Snapdragon 695

این چیپست در ادامه تکنولوژی اسنپدراگون ۶۹۰ است، این بار با پشتیبانی از mmWave 5G (که ۶۹۰ فاقد آن است). این برتری باید تراشه جدید را در میان اپراتورهایی که شبکه‌های mmWave خود را تبلیغ می‌کنند محبوب کند، اما برخی ارتقاء عملکرد بهتر نیز در آن وجود دارد.

اسنپدراگون ۶۹۵ همچنین عملکرد CPU را تا ۱۵٪ و عملکرد GPU را تا ۳۰٪ بهبود می بخشد. این به این دلیل است که به هسته‌های CPU جدیدتر Kryo 660 (در مقابل ۵۶۰ برای تراشه قدیمی‌تر) و Adreno 619 (در مقابل ۶۱۹L) ارتقا می‌یابد.

یکی دیگر از بخش‌های عمده ارتقاءها گره (node) است . این یک تراشه ۶ نانومتری است که جایگزین تراشه قدیمی‌تر ۸ نانومتری می‌شود، که باید برای بهره‌وری انرژی یک موهبت باشد.

چیپست جدید اسنپدراگون

Snapdragon 680

 اسنپدراگون ۶۸۰ دارای یک مودم ۴G LTE است، بنابراین این مودم در میان رده های پایه استفاده خواهد شد. همه چیز ترکیبی از ویژگی های قدیمی و جدید است.

برای شروع، این چیپست نیز بر روی همان گره ۶ نانومتری ساخته شده است. با این حال، از هسته های سی پی یو Kryo 265 استفاده می کند که احتمالاً نسخه های ارتقا یافته هسته های Kryo 260 هستند که اخیراً در اسنپدراگون ۶۶۲ (تراشه ۱۱ نانومتری) استفاده شده است. این چیپست پردازنده گرافیکی همان Adreno 610 را نیز دارد.

همه چیز با یک نکته مثبت به پایان می رسد . دوربین ها توسط یک ISP سه گانه، یک Spectra 346 تامین می شوند. ISP های سه گانه خارج از طراحی های سطح بالا بسیار نادر هستند، آنها به چیپست اجازه می دهند تا داده های تصویر را از سه دوربین به طور همزمان پردازش کند.

چیپست جدید اسنپدراگون

Snapdragon 480+

اسنپدراگون ۴۸۰ اصلی اولین چیپست سری ۴۰۰ کوالکام با مودم ۵G بود که آن را در گوشی های ۵G مقرون به صرفه تر به یک چشم انداز رایج تبدیل کرد. این چیپست اکثراً همه چیزش با باقی مدل ها یکسان است، اما سریعتر است.

اسنپدراگون ۴۸۰ پلاس همچنان یک تراشه ۸ نانومتری با هسته های نسبتا قدیمی Kryo 460 و پردازنده گرافیکی Adreno 619 است. با این حال، CPU اصلی اکنون با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز کار می کند (از ۲.۰ گیگاهرتز)، GPU نیز سرعت بیشتری دارد.

این تراشه می تواند نمایشگرهای ۱۰۸۰p+ را تا ۱۲۰ هرتز هدایت کند، در حالی که اسنپدراگون ۶۸۰ تنها می تواند این کار را با فرکانس ۹۰ هرتز انجام دهد. مودم X51 در ۴۸۰+ از هر دو شبکه sub-6 و mmWave 5G پشتیبانی می کند.

ما باید منتظر نتایج واقعی باشیم، اما اسنپدراگون ۶۸۰ احتمالاً مصرف انرژی بیشتری خواهد داشت، در حالی که ۴۸۰+ سرعت بیشتری ارائه می دهد. میزان هزینه هر چیپ نیز بر انتخاب سازندگان گوشی های هوشمند تأثیر می گذارد.

منبع : GSMArena

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *