۰

نقد و بررسی انیمه Weathering With You

نقد و بررسی انیمه Weathering With You

متن حاوی اسپول است

در جدیدترین ساخته آقای “ماکوتو شینکای ” به نظر مى رسد که ایشون سعی کرده است یک انیمه ای متفاوت از آثار قبلی ارائه دهد اما همچنان داستان انیمه، یک داستان کلیشه ای می باشد. داستان این انیمه در مورد پسر نوجوانی به نام “هوداکا موریشیما” است که به خاطر نارضایتی ای که از محل زندگی و خانواده اش دارد تصمیم به فرار به شهر توکیو میگیرد (مانند شخصیت های آثاری که قبال در مورد آن ها صحبت کردیم عالقه شدیدی برای رفتن به توکیو و زیستن در آن مشاهده می شود، به نحوی که شهر توکیو آرمان شهر به نظر می رسد) ‘هوداکا موریشما’در شهر توکیو به عنوان یک ویراستار، شروع به کار می کند و به طور تصادفی با دختری به نام “هینا
آمانو” آشنا می شود که می تواند با دعا کردن آب و هوا، منطقه ای را برای مدتی کوتاه تغییر دهد.

نقد و بررسی انیمه Weathering With You

این دونفر با یکدیگر همکاری می کنند تا بتوانند از مردم سفارش بگیرند و کسب در آمد کنند. این انیمه شباهت بسیار زیادی به انیمه Name Your دارد. در واقع این انیمه به نوعی دنباله انیمه نام تو است و داستان این دو انیمه در یک جهان اتفاق می افتد . به گونه ای که ما در این انیمه شاهد حضور )هر چند مختصر و کوتاه( شخصیت هایی همچون
‘تاکی تاشیبانا’ و’میتسوها میامیوزو’ هستیم که به نظر من این یک ویژگی مثبت و قابل مالحظه است که یک نویسنده به جهانی که خلق کرده است وفادار و متعهد می ماند و شخصیت های داستان به حال خودشان رها نمی شوند.

نقد و بررسی انیمه Weathering With You

 

نقد و بررسی انیمه Weathering With You

در یک ساعت اول، انیمه دچار همان کلیشه های انیمه’پنج سانتی متر بر ثانیه می شود و سعی دارد این باور را نشان دهد که سرنوشت انسان از قبل تعیین شده است و انسان باید هر چه برایش رقم خورده است را بپذیرد و نمی تواند آن را تغییر دهد ولی خوشبختانه در نیمه دوم بر خالف این کلیشه عمل کرد. با اینکه اقای “ماکوتو شینکای ” سعی کرد که برخی از کلیشه های انیمه های قبلی را تکرار نکند ولی همچنان انیمه دارای کلیشه هایی غیر قابل انکار است. یکی از کلیشه هایی که در این انیمه آورده شد و موجب شده است که این اثر بیشتر به یک دنیای خیالی شبیه باشد، شهر توکیو است و همچنین وضعیتی که ‘هوداکا موریشیما’ در ابتدا انیمه دارد.

نقد و بررسی انیمه Weathering With You

به طوری که اصرار دارند تنهایی و ناتوانی این شخصیت را در ابتدا نشان دهند و همچنین در شهر توکیو به ظاهر آدم هایی رفت و آمد می کنند و شهر زنده است ولی انگار آدم ها همانند شبح هستند و هیچ توجهی به اطراف ندارند و تقریباً تمامی افرادی که ‘هوداکا موریشیما’ به آن ها مراجعه می کند از کمک به او امتناع می کنند! این در دنیای واقعی دور از ذهن است.این انیمه از نظر گرافیک و آرت مانند دیگر انیمه های “ماکوتو شینکای” بسیار زیبا و خوش ساخت است ولی آرت زیبا صرفاً برای خلق یک اثر کافی نیست.
در آخر به نظر من این انیمه یک انیمه خوش ساختی است که بهتر از Name Your عمل کرده است )هرچند شباهت های زیادی با این انیمه دارد.( توانسته تصویری زیبا از یک دنیای خیالی ارائه دهد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *