۰

ورود کمپانی Intel به بازار رقابت کارت گرافیک ها رده بالا

کارت گرافیک

ورود کمپانی Intel به بازار رقابت کارت گرافیک ها رده بالا

کمپانی Intel سالها برای ورود به بازار کارت گرافیک های بالارده کار میکند و رویای رقابت با AMD و انویدیا را در سر میپروراند. حال این رویا با نام رسمی Intel Arc شناخته میشود. اولین تولیدات Arc در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ منتشر خواهد شد.

کمپانی اینتل بیش از ۲۰ سال در تولید کارت گرافیک مشغول به کار است ولیکن این تولیدات در سطح پایین رده بود و برای تجربه بازیها با نهایت رزولیشن ۱۰۸۰ دردسترس بود. ولیکن حال Intel میخواهد معادلات را بزرگ تر کند.

براساس اطلاعات منتشر شده نسل اول این کارتها با اسم رمز DG1 شناخته میشود و فقط برای شرکتهای سازنده سیستمهای کامپیوتری دردسترس خواهد بود ولیکن نسل دوم کارتهای مذکور برای خرید دردسترس کاربران قرار خواهد گرفت. نسل دوم این کارت گرافیک ها همچون کارت گرافیک های انویدیا و AMD توسط ورودی PCI Express به سیستمهای شخصی وصل خواهد شد.

جزییات و بنچمارکی از این کارت گرافیک ها منتشر نشده است ولیکن براساس وعده Intel این کارت گرافیک ها برای رفع نیاز گیمرها طراحی شده است و از تکنولوژی های روز همچون ری تریسینگ و سوپرسمپلینگ پشتیبانی میکند.

در نهایت باید گفت Intel نیز میخواهد از این بازار داغ کارت گرافیک ها نهایت بهره را ببرد و به نظر ماینرها بخشی از این بازار هدف خواهند بود.

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *