۰

آموزش فعال کردن حالت ۱۲۰Hz روی PS5

فعال کردن حالت ۱۲۰Hz روی PS5

یکی از تجربه های هیجان انگیز جدیدی که پلی استیشن ۵ قادر به پشتیبانی از آن است ، توانایی انجام بازی در ۱۲۰ هرتز است. همه بازی ها از افزایش نرخ تازه سازی پشتیبانی نمی کنند ، اما برخی از بازی های قابل توجه پشتیبانی می کنند ، و شاید برایتان سوال باشد که چگونه کنسول خود را برای آن تنظیم کنید.

فعال کردن حالت 120Hz روی PS5

این کار یک فرآیند نسبتاً ساده است و ما مراحل آن را در اینجا شرح می دهیم. اما ابتدا به تلویزیونی نیاز دارید که بتواند ۱۲۰ هرتز را با درگاه HDMI 2.1 پشتیبانی کند و همچنین کابل HDMI سازگار داشته باشد.

سونی اذعان می کند که “تلویزیون های ۴K 120Hz هنوز به طور کامل به بازار نفوذ نکرده اند” ، اما اگر خوش شانس باشید که هم یکی از این تلویزیون ها و هم یک کنسول PS5 داشته باشید ، می توانید از تجربه روانتر بازی برخی بازی های نسل بعدی لذت ببرید.

همانطور که در وب سایت سونی ذکر شده است ، در اینجا شما باید مراحل زیر را  انجام دهید تا حالت ۱۲۰Hz فعال شود :

  • به صفحه “Settings ” در PS5 خود بروید.
  • به PS Screen and Video بروید.
  • در آنجا ، گزینه “Enable 120Hz Output” را پیدا خواهید کرد و فقط باید آن را فعال کنید.
فعال کردن حالت 120Hz روی PS5

متناوباً ، ممکن است لازم باشد به صفحه تنظیمات Save Data and Game/App بروید و روی Game Presets کلیک کرده و سپس Performance mode را انتخاب کنید تا به نرخ فریم بالاتر دسترسی پیدا کنید.

برخی از بازی هایی که از ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می کنند دارای صفحات تنظیمات درون بازی خود هستند که به شما امکان می دهد آن را روشن یا خاموش کنید ، در حالی که برخی دیگر بر روی این سیستم از پیش تعیین شده تکیه می کنند.

فعال کردن حالت 120Hz روی PS5

مجدداً تاکید می کنیم ، همه اینها تنها در صورتی امکان پذیر است که تلویزیون یا مانیتور شما قادر به پشتیبانی از ۱۲۰Hz باشد ، بنابراین باید قبل از شروع آن را بررسی کنید.

بازی هایی که از ۱۲۰Hz پشتیبانی می کنند :

برخی از بازی هایی که در حال حاضر از ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می کنند عبارتند از Call of Duty: Black Ops Cold War  و Warzone  Borderlands 3 ، Doom Eternal ، Rainbow Six Siege ، Destiny 2 و Fortnite.

به خاطر داشته باشید که در بسیاری از این بازی ها ، نرخ فریم بیشتر به قیمت پایین آودن وضوح تصویر تمام می شود.

مزیت نرخ فریم سریعتر این است که تجربه ای روان و با تاخیر کمتر را امکان پذیر می کند. به طور خلاصه ، بازی ممکن است در نرخ فریم بالاتر احساس بهتری داشته باشد. Xbox Series X همچنین از ۱۲۰Hz پشتیبانی می کند.

فعال کردن حالت ۱۲۰Hz روی PS5 فعال کردن حالت ۱۲۰Hz روی PS5 فعال کردن حالت ۱۲۰Hz روی PS5 فعال کردن حالت ۱۲۰Hz روی PS5 فعال کردن حالت ۱۲۰Hz روی PS5

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *