۰

معرفی بهترین بازی های شبیه به BioShock

بازی های شبیه به BioShock

بازی های شبیه به BioShock

بدون شک یکی از زیبا ترین و عمیق ترین بازی های کامپیوتری تا به الان سری جذاب و خارق العاده BioShock است و طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان دارد.

در این مقاله قصد داریم تا چند تا از بهترین بازی های شبیه به BioShock را به شما معرفی کنیم که در بعضی زمینه ها بسیار با این بازی شباهت دارند.

در ادامه با ما همراه باشید :

System Shock 2

بازی های شبیه به BioShock

با در نظر گرفتن System Shock 2 ، کن لوین به عنوان طراح اصلی ، می توانید حدس بزنید که چرا این دو بازی از بسیاری جهات بسیار شبیه به هم هستند.

System Shock 2 با یک زیبایی سایبر پانکی مشخص می شود و دارای عناصر RPG اکشن و وحشت – بقا است ، درست مانند BioShock.

با این حال ، System Shock 2 دارای مکانیک های RPG بسیار گسترده تری است و باعث می شود به جای احساس یک بازی  FPS با عناصر RPG ، به یک RPG واقعی نزدیک تر باشد.

System Shock 2 در ویندوز موجود است تا بتوانید آن را در هر زمانی که می خواهید بازی کنید ، اما اخیراً اعلام شده است که نسخه Enhanced Edition آن در حال توسعه است.

این می تواند به عملکرد صحیح بازی با سخت افزار جدید کمک کند و همچنین باید برخی از ایرادات را در نسخه اصلی برطرف کند.

علاوه بر این ، لازم به ذکر است که System Shock اصلی سال ۱۹۹۴ به زودی بازسازی کامل خواهد شد ، که خبر خوبی است.
به طور کلی ، نسخه اصلی هنوز هم ارزش بازی کردن را دارد ، اما ممکن است برای نسل های جوان گیمر بسیار خسته کننده و قدیمی باشد ، بنابراین بازسازی باید به خوبی نفس تازه ای به این بازی کلاسیک ببخشد.

Prey (2017)

بازی های شبیه به BioShock

بازسازی ۲۰۱۷ Prey احتمالاً شبیه ترین بازی به BioShock از زمان عرضه BioShock است ، حداقل از نظر گیم پلی ، زیرا بسیاری از عناصر طراحی و مکانیک را که BioShock را برجسته کرده است ، در خود دارد.

Prey در یک ایستگاه فضایی معمولی قرار دارد ، که قاعدتا نمی تواند مانند شهر رویایی Rapture در بایوشاک اثری ماندگار بگذارد.

با این حال ، به اندازه کافی خوب کار می کند و فضایی مشابهبه آن را فراهم می کند ، و داستان نیز از نظر کلی کاملاً مشابه است.

دشمنان به اندازه اسپلایسر ها به یاد ماندنی نیستند و متأسفانه کمبود مشابهی نیز در این زمینه وجود دارد. با این وجود ، مکانیزم های گیم پلی در نهایت به شباهت بازی کمک می کند.

Prey دارای تعداد زیادی از سلاح های معمولی نیست و بیشتر کار ها توسط Neuromods انجام می شود، که در اصل نسخه پلاسمیدهای Prey هستند .

توانایی های Neuromod متنوع تر است و می تواند سبک بازی بازیکن را به شدت تغییر دهد.

تمرکز بر پنهان کاری برای اجتناب یا دور ماندن از دشمنان ، دستکاری تجهیزات تکنولوژیکی ، استفاده از توانایی های روانی تهاجمی و دفاعی و موارد دیگر امکان پذیر است.

روی هم رفته ، با طراحی لول های تقریبا جهان باز و روش های متعددی که بازیکن می تواند بسته به نوع Neuromod که انتخاب می کند ، انجام دهد ، ارزش بازی کردن مجدد زیادی دارد.
و از این نظر ، Prey حتی بهتر از BioShock است. اما همانطور که در بالا ذکر شد ، طراحی بصری و ارائه داستان به هیچ وجه به اندازه BioShock “ظاهر” نمی شود.

Dishonored

Dishonored در درجه اول یک بازی مخفی کاری است ، اما اگرچه ممکن است به اندازه BioShock دارای موقعیت های شوتینگ نباشد ،اما شخصیت اصلی بازی مجهز به مجموعه ای از توانایی ها است که بسیار شبیه پلاسمیدها هستند.

علاوه بر این ، Dishonored نیز در دنیایی نسبتاً تاریک و بی روح اتفاق می افتد ، و زیبایی ظاهری آن در برجسته شدن آن بسیار مثر است.

به طور کلی ، وقتی توانایی های بالای بازی را با مراحل نیمه جهان باز آن ترکیب کنید ، ارزش تجربه مجدد زیادی وجود دارد.

این نبرد ها ترکیبی از سلاح های سرد و گرم است. بنابراین ، در حالی که به اندازه BioShock شوتینگ وجود ندارد ، اما مبارزه Dishonored به خوبی اجرا می شود.

علاوه بر بازی اصلی ، بازی های Dishonored 2 و Dishonored: Death of the Outsider نیز وجود دارند که عمدتاً همان کاری را می کنند که دنباله ها معمولاً انجام می دهند: آنها محتوای جدیدی اضافه می کنند و بر اساس پایه های اولیه به روش های مختلف پیشرفت می کنند ، بنابراین ارزش بازی را دارند.

SOMA

بازی های شبیه به BioShock

SOMA توسط Frictional Games ، استودیوی سازنده بازی کلاسیک Amnesia: The Dark Descent توسعه داده شد.

گفته می شود ، SOMA یک بازی ترسناک است که سیستم مبارزه ای ندارد و بیشتر بر روی داستان و اکتشاف تمرکز دارد.

بازی در یک ایستگاه تحقیقاتی زیر آب متروکه اتفاق می افتد ، بنابراین می توانید حدس چرا حال و هوا BioShock است.

موضوعی که داستان یازی به آن می پردازد دارای موضوعات مرتبط با بایوشاک است ، همچنین فضای ظالمانه آن چیزی است که بازی را بسیار شبیه به BioShock می کند.

اگر اهل این نوع بازی های ترسناک نیستید و مخفی کاری را دوست ندارید یا نمی توانید از دست هیولاهای غیر قابل شکست فرار کنید ، توسعه دهندگان یک حالت آسان را در نظر گرفته اند که دشمنان را کاملا بی اثر می کند ، بنابراین می توانید بازی را مانند یک شبیه ساز راه رفتن تجربه کنید.

البته ، ما این را توصیه نمی کنیم ، زیرا برخوردهای دشمنان برای ایجاد تنش و جو بازی بسیار مهم است ، اما همانطور که قبلاً گفتیم ، اگر شما طرفدار این نوع بازی ها نیستید ، می توانید از آنها صرف نظر کنید.

Dead Space

Dead Space بلافاصله پس از BioShock اصلی ظاهر شد و در حالی که نمای سوم شخص و مکانیک های گیم پلی آن بیشتر شبیه به Resident Evil 4 است تا BioShock ، فضا و اکتشاف می تواند احساسات BioShock را به همراه داشته باشد.

در حال حاضر ، Dead Space یک تجربه گرافیکی تر و ترسناک تر از BioShock است.

این بازی بر روی یک سفینه فضایی متروکه قرار دارد و دارای گروهی از دشمنان عجیب و غریب Necromorph است که کشتن و تکه تکه کردن آنها لذت مطلق است.

با این حال ، مهم نیست که بازی چقدر لذت بخش باشد ، Dead Space یک بازی ترسناک سبک بقا است ، بنابراین بازیکن باید تیر های خود را شمرده و سلاح های مناسب برای مقابله با انواع مختلف دشمنان را انتخاب کند.

در نهایت ، این بازی تقریبا شبیه ترین بازی به BioShock است. با این وجود ، اگر از فضای سرکوبگر و عناصر وحشت بقا در BioShock خوشتان می آید، احتمالاً از Dead Space قدردانی خواهید کرد و اگر از طرفداران سری Resident Evil هستید ، از آن لذت بیشتری خواهید برد.

We Happy Few

بازی های شبیه به BioShock

We Happy Few یک بازی با شباهت های موضوعی و زیبایی شناختی زیادی به BioShock است.

این بازی در یک جامعه دیستوپی رخ می دهد که به دلیل سوء استفاده بی رویه از یک دارو که تصور مردم را از جهان تغییر می دهد ، در حال فروپاشی است. در تمام این مدت ، وقایع بازی در دهه ۱۹۶۰ اتفاق می افتد.

با این حال ، بر خلاف BioShock ، این بازی دارای سه شخصیت مختلف قابل بازی است که دارای سبک های بازی متفاوت هستند ، با تاکید بیشتر بر عناصر وحشت بقا ، که همچنین تمرکز قابل توجهی بر مخفی کاری دارد. علاوه بر این ، برخی از محیط های بازی از طریق کامپیوتر ایجاد شده اند ، که می تواند برخی از محیط ها را کمی تکراری نشان دهد.

همه چیز باید در نظر گرفته شود ، در حالی که بازی یک بازی شوتر سنگین مانند BioShock نیست و به طور کلی نظرات متفاوتی از منتقدان و طرفداران دریافت کرده است ، اما اگر به دنبال بازی های بیشتر شبیه به BioShock هستید ، هنوز هم ارزش امتحان کردن را دارد.

مسلماً اینبازی هیچ کجا نزدیک به سطح BioShock نیست ، اما اگر به این نوع بازی علاقه دارید و زیبایی BioShock را دوست دارید ، ممکن است از آن لذت ببرید.

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *