۰

رعنا آزادی ور پرتره‌ ای ظریف از لیدی مکبث سریال زخم کاری

سریال زخم کاری

رعنا آزادی ور پرتره‌ ای ظریف از لیدی مکبث سریال زخم کاری

رعنا آزادی ‌ور با فیلم «مارمولک» و بازی در نقش دختری معصوم و درمانده به سینمای ایران معرفی شد و توانست مورد توجه کارگردانان مطرح قرار بگیرد. بازیگری با استعداد که آرام آرام در سینما رشد کرده و اکنون پس از ۱۸ سال فعالیت، تلاش‌هایش به ثمر نشسته و بیشتر از قبل در کانون توجه قرار گرفته است.

آزادی ور با وجود اینکه از همان ابتدا پتانسیل‌ تبدیل شدن به ستاره را در سینمای ایران داشت، اما ترجیح داد مسیر متفاوت‌ تری را نسبت به بازیگران هم نسل خود در پیش بگیرد و بیشتر در جهت ماندگار شدن تلاش کند.

تجربه همکاری با کارگردانان شناخته شده‌ ای همچون علیرضا داوودنژاد، فریدون جیرانی، عباس کیارستمی، بهمن فرمان آرا و اصغر فرهادی کم کم توانست این بازیگر را به هویت مستقلی در سینما نزدیک سازد. تجربه‌هایی که هر یک در پیشرفت و حرفه‌ای‌ تر شدن او نقش بسزایی داشتند و به فرآیند اعتبار او، شتاب بیشتری بخشیدند.

اما مهم‌ ترین اتفاق در کارنامه آزادی ور در پایان دهه دوم فعالیتش رخ می‌دهد؛ یک چرخش عجیب و نقطه عطف مهم در مسیر بازیگری که به واسطه نخستین همکاری‌اش با شبکه نمایش خانگی شکل گرفته است.

او این روزها با نقش سمیرا در سریال «زخم کاری»، توانسته مورد توجه مخاطبان و منتقدان سینما قرار بگیرد. بازی در نقش بانو مکبث، همان شخصیت تحریک کننده نمایشنامه شکسپیر، قطعا یکی از جذاب‌ترین و بانفوذترین شخصیت‌های زن در تراژدی‌های شکسپیر است که لذت اجرای آن برای هر بازیگر توانمندی می‌تواند به تجربه ‌ای ماندگار تبدیل شود.
.
زنی خونخوار، جاه طلب و با جذبه که رویای ملکه شدن در سر دارد و برای رسیدن به خواسته‌های خود همسرش را به یک دیو تبدیل و توانایی انجام هر جنایتی را پیدا می‌کند. سمیرا با الهام از این شخصیت و با اجرای قوی و باورپذیر آزادی ور تصویر شده؛ به واسطه یک بازی درخشان، ظریف و هوشمندانه که در اغلب سکانس‌ها، با نگاه‌هایش به مخاطب حس ترس و نفرت القا می‌دهد. یک نقش بسیار سخت که بخش‌های کمتر دیده شده از استعداد و ظرفیت‌های او در بازیگری به چالش کشیده و در معرض توجه طیف گسترده‌ ای از مخاطبان قرار گرفته است.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *