۰

نقد و بررسی فیلم ۲ The Suicide Squad

نقد و بررسی فیلم ۲ The Suicide Squad

نقد و بررسی فیلم The Suicide Squad

فیلم ۲ The Suicide Squad نه یک بازسازی دوباره و نه دنباله فیلم Suicide Squad 2016 است بلکه یک کار کاملا جدا و کامل است و این بار آنها شاهکار کردند. در حقیقت ، این فیلم بسیار خشونت آمیز و دارای دیالوگ های بی ادبانه است و با حضور شخصیت های شرور F-list بهترین فیلم DC در سال های اخیر نام خواهد گرفت.

 یک بار دیگر ، گروهی از جنایتکاران فوق حرفه ای زندانی به یک ماموریت مرگبار و خطرناک اعزام می شوند و رتبه بندی R اجازه می دهد تا دست تهیه کنندگان آن از نظر خشونت کاملا باز باشد.

در حالی که انتظار ما از قهرمانان داستان این است که لباس ها و تجهیزات فوق حرفه ای به تن کنند تا از خطر در امان باشند ، اما شخصیت های گروه Suicide Squad از چنین تجملاتی لذت نمی برند.

کاملاً واضح است که هیچ کس در لباس های رنگارنگش ایمن نیست و این موضوع تمام مدت یک احساس خطر را نسبت به سلامتی آنها به بیننده منتقل می کند.

نقد و بررسی فیلم The Suicide Squad

 وقتی این شخصیت ها کشته می شوند ، به هیچ وجه خوشایند نخواهد بود، زیرا کارگردان جیمز گان سعی کرده است تا بدترین صحنه هایی را که می توان آنها را تصور کرد، به تصویر بکشد .

شخصیت ها فقط کشته نمی شوند. آنها قطعه قطعه شده و سوزانده می شوند و خون و روده  آنها بعد از منفجر شدنان کاملا قابل تشخصی است و می توانید تکه هایی از احشای آنها را ببینید.

بعضی اوقات این مرگ و میرهای برای شوک دادن به مخاطب ، گاهی برای شوخ طبعی و گاهی برای ایستادن قلب ما انجام می شود. اما همه آنها همیشه باعث نوعی واکنش قابل توجه توسط بیننده می شوند و به همین دلیل است که فیلم بسیار جذاب است.

جوخه خودکشی به گان اجازه می دهد تا به هر کاری که می تواند به بهترین نحو آن را انجام دهد متکی باشد. او با زیرکی و شوخ طبعی یک فیلم اکشن و درام را ساخته است و این دقیقا همان چیزی است که از کارگردان فیلم Guardians of the Galaxy انتظار داریم.

نقد و بررسی فیلم The Suicide Squad

این فیلم ممکن است در ظاهر یک نوعی جنگ ابرقهرمانانه باشد ، اما در زیر آن ، یک بررسی جذاب از کاراکتر های شرور دیده نشده دنیای DC است. نشان داده شده است که حتی عجیب ترین افراد عجیب مانند پولکا-دات من (دیوید دستمالچیان) و Ratcatcher 2 (دانیلا ملچیور) دارای اعماقی هستند که قابل کاوش هستند.

گان قبلاً عشق خود را به کتاب كمیك كلاسیك Suicide Squad كه در سال ۱۹۸۷ توسط John Ostrander افسانه ای نوشته شده بود، ابراز داشته است و گرچه این فیلم به هیچ وجه اقتباس مستقیم از آن داستان نیست ، اما با افتخار تأثیرات خود را روی کلیت کار گذاشته است.

 ویولا دیویس دوباره به عنوان آماندا والر یک نیروی طبیعت است و همه نوع پیچ و خم های پر خطر ، خیانت ها و فریب ها در این فیلم وجود دارد. این عناصر با حس شوخ طبعی و خشونت مخصوص جیمز گان مخلوط شده اند و یک ترکیب بسیار جذاب را رقم زده اند.

نقد و بررسی فیلم The Suicide Squad

ادریس البا و جان سینا به عنوان نقش های Bloodsport و Peacemaker بسیار خنده دار هستند ، به ویژه در یک سکانس خشن که سعی می کنند یکدیگر را بکشند!

سیلوستر استالونه نیز با صدای کوسه ای در حال راه رفتن و صحبت به نام نانائو ، اجرایی احمقانه و جذاب تر از آنچه که حقش است ارائه می دهد.

هارلی کویین در این فیلم بسیار غیر قابل پیشبینی تر از قبل شده است و جیمز گان جنون خالص را به نقش او اضافه کرده است تا بتوانیم بهترین ورژن از کاراکتر هارلی کویی که توسط مارگو رابی نقش افرینی می شود را ببینینم.

اگر یک نقطه ضعف در آین فیلم پیدا شود ، آن هم مربوط به طور خاص ، نقش ،Thinker پیتر کاپالدی است که بسیار کم از او در فیلم استفاده شده است و درواقع مانند یک لامپ کم نور در بین چراغ های بسیار زیاد این فیلم است.

البته که این موضوع زیاد روی فیلم تاثیر نمی گذارد و آنقدر که جذابیت ها و هیجانات مختلف در آن وجود دارد ، این مورد اصلا به چشم نمی آید.

نقد و بررسی فیلم The Suicide Squad

جیمز گان واقعا با ساخت این فیلم شاهکار کرده است. این فیلم یک تجربه خونین و پر هرج و مرج از ابتدا تا انتها است که سرانجام عدالت را نسبت به Task Force X ادا می کند. بی نهایت تکان دهنده و خنده دار است و ویترین شخصیت های شرور F-list دیای DC است که معمولا زیاد به چشم نمی آمدند و در ته انبار شخصیت های DC در حال خاک خوردن بودند؛

اما در این فیلم تمامی این کاراکتر ها نقش به خصوص خود را دارند و توانسته اند تا جان تازه ای به دنیای دی سی بدهند و تونع شخصیت های آن را به نحو قابل تجهی بالا ببرند تا دیگر به محض اینکه نام دنیای DC را شنیدید ، به جز به یاد آوردن بتمن و جوکر و سوپرمن، به یاد کاراکتر های این فیلم نیز بیوفتید.

نقد و بررسی فیلم The Suicide Squad نقد و بررسی فیلم The Suicide Squad نقد و بررسی فیلم The Suicide Squad نقد و بررسی فیلم The Suicide Squad نقد و بررسی فیلم The Suicide Squad

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *