۰

احتمالات و تئوری‌های داستان بازی God of War Ragnarok

تئوری‌های داستان بازی God of War Ragnarok

استودیوی سانتا مونیکا (Santa Monica) با توسعه‌ی سری بازی God of War، توانست نام و شهرت بزرگی را برای خود دست و پا کند. این استودیو موفق شد تا یکی از هیجان‌انگیزترین آثار تاریخ بازی‌های ویدیویی را برای پلیر ها به ارمغان بیاورد. گیم‌پلی سریع، باس‌فایت‌های جذاب و نوآورانه و همچنین پرداختن به اساطیر یونان واسکاندیناوی ، همگی از ویژگی‌های منحصر به فرد و محبوب این سری به شمار می‌روند.

در سال ۲۰۱۸ تیم سانتا مونیکا و کوری بارلاگ (Cory Barlog)، یکی از کارگردانان مجموعه قدیمی God of War، تصمیم گرفتند که بازی جدید از این سری را با رویکردی کاملاََ تازه توسعه دهند. این موضوع باعث شد تا یک تجربه‌ی متفاوت را برای طرفداران این سری به ارمغان بیاورند. آن کریتوس خشمگین و بی‌رحم حالا به شخصیتی آرام‌ و متفکرتر تبدیل شده است که در سرزمین‌ وایکینگ‌ها زندگی می‌کند. از طرفی او حالا پسری با نام آتریوس دارد که یکی از دلایل آرام‌تر شدنش نیز به حساب می‌آید.

تئوری‌های داستان بازی God of War Ragnarok

خلاصه ای از به بازی God of War 4

برخلاف بازی‌های پیشین که مبتنی بر افسانه‌های یونانی بودند، این قسمت با افسانه‌ای از نورس الهام گرفته شده‌است و بیشتر آن در اسکاندیناوی باستان در قلمروی میدگارد واقع شده‌است. برای نخستین بار در این مجموعه، دو شخصیت اصلی درون‌داستانی وجود دارد

ما در God of War 2018 شاهد مبارزه با برخی از خدایان اساطیر نورث بودیم. اما به نظر می‌رسد که داستان بازی God of War Ragnarok نگاه وسیع‌تری به این موضوع داشته باشد. به عبارتی احتمالا کریتوس را با برخی از خدایان معروف اساطیر نورث، در میدان نبر ببینیم. وقوع اتفاقات بازی در نورث و غنی بودن این دنیا باعث می‌شود که تئوری‌های گسترده و مختلفی شکل بگیرند.

تئوری‌های داستان بازی God of War Ragnarok

داستان بازی God of War Ragnarok؛ شکست کریتوس از ثور

با توجه به پایان مخفی God of War 4، بعید نیست که در همان ابتدای بازی، شاهد یک مبارزه‌ی نفس‌گیر میان کریتوس و ثور، خدای رعد و برق، باشیم. به احتمال زیاد در این مبارزه کریتوس شکست خواهد خورد. پس از آن باید منتظر راند دوم مبارزه بمانیم. همان‌طور که می‌دانید، تیم سازنده برای عنوان God of War 4 یک رویکرد نقش‌آفرینی را انتخاب کرد.

برای این که یک دید منطقی و روایی به بهبودها و ارتقا ها داشته باشیم، احتمالاََ در ابتدای بازی Ragnarok کریتوس جان خود را از دست خواهد داد و به والهالا می‌رود. مرگ او باعث می‌شود که تمامی قدرت هایش از دست برود و یک شروع مجدد برای پلیر ها به ارمغان بیاورد. این تئوری می‌تواند به خوبی والهالا را به نمایش بگذارد و یک بازی متعادل را نیز به بازی‌بازان ارائه دهد. ما در نسخه‌ی قبلی سری God of War نیز شاهد مرگ کریتوس و بازیابی مجدد او بوده‌ایم. بنابراین غیرمنطقی نیست که برای بازی جدید نیز از چنین روایتی استفاده شود. 

تئوری‌های داستان بازی God of War Ragnarok

داستان بازی God of War Ragnarok؛ چه کسی رگناروک را آغاز خواهد کرد؟

نکته‌ی جذاب پیرامون God of War Ragnarok این است که وقایع رگناروک (آخرالزمان اساطیر نورث) در چه مقطعی از بازی رخ خواهد داد؟ آیا در همان ساعات ابتدایی تجربه‌ی اثر شاهدش خواهیم بود و یا این که در میانه یا پایان بازی چنین اتفاقی رخ می‌دهد؟ در هر صورت به طور دقیق نمی‌توان به این سوال‌ها پاسخ داد. میمیر در مقطعی از بازی به کریتوس می‌گوید که خدایان از جادوی خود برای کنترل زمان استفاده می‌کنند. هدف اصلی خدایان نیز این است که جلوی بلعیدن خورشید و ماه توسط دو گرگ اسکال و هاتی (Skoll & Hati) را بگیرند.

بر اساس اساطیر نورث، زمانی که این دو گرگ ماه و خورشید را ببلعند، رگناروگ آغاز می‌شود. احتمالاََ یکی از خدایان بزرگ ونیر زمان را متوقف می‌کند. بر اثر این اتفاق، آن ماه و خورشید نابود می‌شوند و وقایع رگناروک آغاز خواهد شد. از خدایان ونیر می‌توان به فریا که در نسخه  ۲۰۱۸ نیز نقش اساسی داشت اشاره کرد. اما برادر او فریر می‌تواند نقش اساسی‌تری در زمینه‌ی متوقف کردن زمان ایفا کند. از طرفی در برخی دست نوشته‌ها و دیالوگ‌های سرزمین الفنهایم به فریر اشاره شده است

تئوری‌های داستان بازی God of War Ragnarok

داستان بازی God of War Ragnarok؛ رمزگشایی یک نقاشی

در پایان بازی God of War 4 شاهد نقاشی‌هایی هستیم که مردی مرموز را نشان می‌دهند. برخی عقیده دارند که این شخص کریتوس است و عده‌‌ای نیز فکر می‌کنند که در حقیقت با نقاشی میمیر مواجه هستیم. اما او می‌تواند تیر (Tyr) باشد. با توجه به نقاشی، هر کسی که در آن لحظه مرده است، باعث تغییر و تحولاتی اساسی در دنیای اسکاندیناوی می‌شود.

اگرچه میمیر شخصیتی مهمی در این بازی به شمار می‌رود، اما به نظر نمی‌رسد که مرگ وی تاثیر حیاتی بر روی دنیای نورث بگذارد. بعید است مرگ وی شکل و شمایل دنیای نورث را دگرگون سازد. اگرچه این شخص شباهت زیادی به کریتوس دارد، اما مطمئناََ کوری بارلاگ، کارگردان بازی، این کار را با هدف سردرگم کردن مخاطب انجام داده است. از طرفی خالکوبی قرمزی که بر روی چشم کریتوس مشاهده می‌کنیم در این تصویر مشاهده نمی‌شود. از طرفی در نقاشی مشاهده می‌کنیم که نقاشی در قسمت دست شخصیت مرموز صدمه دیده است و خدای جنگ اساطیر نورث یعنی تیر (Tyr)، یک دست بیشتر ندارد.

تئوری‌های داستان بازی God of War Ragnarok

داستان بازی God of War Ragnarok؛ بازگشت به یونان

باتوجه به نام بازی جدید کمتر احتمال دارد خدای جنگ به یونان بازگردد اما باز هم این از احتمالاتی هست که طرفداران در فضای مجازی به آن میپردازند این احتمال وجود دارد که در God of War Ragnarok شاهد بازگشت کریتوس به یونان نیز باشیم. البته به دنبال آن آتریوس نیز برای اولین بار از این سرزمین دیدن خواهد کرد. اگر چنین اتفاقی رخ دهد، به طور حتم با یونانی کاملاََ متفاوت رو‌به‌رو خواهیم شد. احتمالا انسان‌ها بر یونان حکومت می‌کنند و به جای جادو، این سرزمین را دانش فرا گرفته است. دلایل زیادی پیرامون بازگشت کریتوس به سرزمین یونان می‌تواند شکل گیرد. ما در برخی نقاشی‌های درون God of War 2018 شاهد تیر (Tyr)، خدای جنگ نورث، در سرزمین یونان هستیم.

از طرفی شاید شمشیر المپیوس (Blade of Olympus) نقطه‌ی ضعف یکی از دشمنان کریتوس باشد و برای به دست آوردن این سلاح باید به یونان بازگردد. از دیدگاه شکل‌گیری شخصیت نیز بازگشت به یونان می‌تواند تاثیر مثبتی داشته باشد. در سکانس‌های پایان بازی، کریتوس پیرامون گذشته‌اش توضیحاتی را به آتریوس داد، اما در مورد خانواده‌ی قبلی خود صحبتی نکرد.

منبع

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *