۰

کنسول دستی Steamdeck شرکت ولو با قیمت ۴۰۰ دلار معرفی شد

کنسول دستی Steamdeck

کنسول دستی Steamdeack

پس از شایعات در ماه مه ، Valve اکنون رسما Steam Deck را معرفی کرده است ، یک کنسول بازی دستی که اواخر امسال وارد بازار می شود.

Steam Deck یک چیزی شبیه به نینتندو سوییچ ولی کمی بزرگتر است که قابلیت های یک کامپیوتر کامل گیمینگ را دارد. این کنسول یک نسخه اصلاح شده از سیستم عامل SteamOS را اجرا می کند . رابط کاربری آن برای مخصوص کنسول بازی طراحی شده است و از طریق آن به راحتی می توان بین library ها سویچ کرد و همینطور قابلیتی در آن وجود دارد که می توان برنامه های دیگر کامپیوتر را نیز در آن نصب کرد.

کنسول دستی Steamdeack

از نظر سخت افزاری ، Steam Deck دارای یک صفحه نمایش LCD و ۷ اینچی ، وضوح ۱۲۸۰×۸۰۰ ، صفحه نمایش ۶۰ هرتز ، یک APU سفارشی شرکت AMD است که دارای یک پردازنده مرکزی ۴ هسته ای ۸ رشته ای همراه با ۸ واحد محاسبه RDNA 2 برای پردازنده گرافیکی و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی LPDDR5 است.

به طور عملی ، این امر باعث می شود تا این کنسول مقدار قابل توجهی از سوئیچ قوی تر باشد ، و این امکان را می دهد که بازی های مدرن را به خوبی اجرا کند . به عنوان مثال ، می توانید بازی Jedi Fallen Order را در یک Steam Deck در حال توسعه با تنظیمات گرافیکی “بالا” و بدون هیچ مشکلی اجرا کنید . Valve می گوید که هدف اصلی دسترسی بازیکنان به کل کتابخانه Steam در حین بازی کردن و سوییچ کردن بین آنها است.

در دو طرف صفحه این کنسول تمام دکمه ها ، محرک ها و جوی استیک هایی با اندازه کامل است که از یک گیم پد مدرن و موارد دیگر انتظار دارید. این محرک ها در واقع خازنی هستند ، به این معنی که می توانند متوجه شوند که درحال حاضر انگشت شست شما برای استراحت روی آن قرار گرفته است و یا درحال استفاده از آن هستید.
همچنین چهار دکمه در قسمت پشتی Steam Deck وجود دارد که می توانید با توجه به صلاح دید آنها را کاستوم کنید و همچنین صفحه نمایش آن یک صفحه با پشتیبانی از چند تاچ مختلف است.

کنسول دستی Steamdeack

علاوه بر این ، Steam Deck دارای پشتیبانی بلوتوث برای هر دستگاهی است که می توانید به یک رایانه شخصی متصل کنید (از جمله هدفون هایی مانند Apple AirPods). همچنین اگر می خواهید از آن به عنوان یک کامپیوتر عادی استفاده کنید ، می توان آن را به یک نمایشگر خارجی متصل کرد ، همچنین یک ماوس و صفحه کلید را می توان به آن متصل کرد.

در حالی که Valve یک داک رسمی را به طور جداگانه به فروش می رساند ، هر آداپتور USB-C دیگری نیز باید به همان خوبی کار کند و کسانی که به سادگی می خواهند تجربه ای نزدیک به کنسول دستی یا کنسول معمولی داشته باشند ، می توانند جنبه های کامپیوتری آن را نادیده بگیرند.

صحبت از فروش شد ، Steam Deck در سه مدل مختلف در دسترس خواهد بود و مهم این است که ، تنها تفاوت عمده در آنها اندازه و سرعت ذخیره سازی خواهد بود ، در غیر این صورت قابلیت های گرافیکی آنها یکسان است. قیمت نسخه اصلی آن ۳۹۹ دلار و ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره سازی و پس از آن مدل ۵۲۹ دلاری با ۲۵۶ گیگابایت و در آخر نسخه ۶۴۹ دلاری که دارای ۵۱۲ گیگابایت و صفحه نمایش ضد تابش نور است.

همچنین دو Steam Deck دیگر دارای SSD سریعتر NVMe خواهند بود و هر سه این امکان را برای شما فراهم می کند تا با استفاده از کارت Micro SD بازی ها را بازی کرده و ظرفیت ذخیره سازی را بیشتر کنید.

کنسول دستی Steamdeack

Steam Deck هنوز تاریخ انتشار مشخصی ندارد اما در حال حاضر برای تعطیلات سال ۲۰۲۱ تنظیم شده است و رئیس Valve به اسم Gabe Newell گفته است که این نوع قیمت گذاری ها “دردناک” اما “حیاتی” است.

همچنین یک سیستم پیش خرید در آینده نزدیک آغاز خواهد شد ، هدف Valve این است که از هرج و مرج و غیرقابل پیش بینی بودن عرضه این کنسول جلوگیری کند ، و هر سه قیمت نیز با یک کیف سفارشی ارائه می شوند.

کنسول دستی Steamdeack

کنسول دستی Steamdeck کنسول دستی Steamdeck کنسول دستی Steamdeck کنسول دستی Steamdeck کنسول دستی Steamdeck کنسول دستی Steamdeck

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *