۱

نقد و بررسی بازی Little Nightmares 2

نقد و بررسی بازی Little Nightmares 2

نقد و بررسی بازی Little Nightmares 2

وحشت در اطراف هر گوشه و کنار شهر شوم Little Nightmares 2 در کمین است. این بازی مرگبار و مخفی کاری در همان جایی که قسمت اول  آن متوقف شده بود ، آغاز می شود .همچنین این بار مجموعه ای کاملاً جدید از شکنجه گران و دشمنان مختلف که شما را در مکان های مختلف دنبال و وحشتناک شکار می کنند رو برو خواهید شد.

فرمول کلی این بازی نیز دقیقا مانند قبل است و بیشتر از اینکه Little Nightmares 2 یک بازی جدید  ترسناک باشد ، درواقع تکراری متفاوت از همان نسخه اول بازی است که بسیار موفق ظاهر شد.

نقد و بررسی بازی Little Nightmares 2

شخصیت جدید مونو ممکن است با کاراکتر قسمت اول یعنی Six متفاوت باشد و به جای بارانی زرد ، یک کاغذ مقوایی روی سر خود داشته باشد، اما مجموعه مهارت های او تا حد زیادی با six یکسان است.

تفاوت کلیدی در اینجا توانایی مونو در برداشتن و به کار بردن تعداد انگشت شماری از سلاح های مختلف است تا بتواند قسمت های خاصی از یک اتاق را بشکند و یا دشمنان کوچکتر را مانند دستهای جدا از بدن که شما را در لوکیشن بیمارستان دنبال می کندد ، دور کند.

 علاوه بر این ، مونو پارتنر اصلی Six در این بازی است و در اکثر اوقات شما کنترل او را در دست دارید و کاراکتر Six با هوش مصنوعی به دنبال شما راه می افتد.

حواستان به Six باشد

نقد و بررسی بازی Little Nightmares 2

شاید کاراکتر Six در این قسمت با هوش مصنوعی کار کند ، اما در مسیریابی ها می تواند بسیار به شما کمک کند . برای مثال در مواقعی که یکی از دشمنان اصلی بازی به دنبال شما میوفتد ، امکثرا از شدت ترس هول می شوند و نمی دانند که به کدام طرف باید حرکت کنند ، در این مواقع است که شما فقط کافیست به Six نگاه کنید تا مسیر را به شما نشان دهد.

او در فرار کردن ها همیشه چند متر از شما جلو تر حرکت می کند تا شما به راحتی بتوانید به دنبال او بروید و همینطور در مواقع مخفی کاری می توانید به محل هایی که او قایم شده است پناه ببرید.

اما در عوض او در حل هیچ یک از پازل های بازی به شما کمکی نمی کند و تمام معما های بازی را مجبور هستید تا به تنهایی حل کنید و پشت سر بگذارید.

همچنین رفتار های هوشمند Six بسیار جالب و قابل احترام است . برای مثال او همیشه سعی می کند تا حرکات مونو را تماشا کند و از او تقلید کند و در خیلی از موقعیت ها مانند یک خواهر بزرگتر به شما کمک می کند. مثلا در زمان هایی که در یکجا قایم شده اید و شما ناگهان تصمیم می گیرید که از مخفی گاه خود بیرون بیایید ، Six سعی می می کند تا جلوی شما را بگیرد و یواشکی بیرون را نگاه می کند تا در صورت امن بودن بیرون به شما اججازه بیرون رفتن بدهد.

البته باگ هایی در رابطه با او وجود دارد که بعضی وقت ها نیمی از او از مخفی گاه شما بیرون می زند و باعث می شود تا دشمنان شما را ببینند و به سمتتان حمله ور بشوند ؛ بعضی وقت ها هم با این که کاراکتر Six دقیقا کنار دشمنان شما ایستاده است ، اما آنها او را نمی بینند و تا زمانی که چمشان به کاراکتر شما نیوفتد ، هیچ کاری انجام نمی دهند.

با تمام شباهت ها دو نسخه بازی ؛ این دشمنان جدید هستند که نقطه عطف Little Nightmares 2 هستند.

همانطور که در بالا هم به آن اشاره شد ، اکثر لحظات این بازی با نسخه اولیه آن شباهت های زیادی دارد ، اما چیزی که تجربه این بازی را بسیار متفاوت و وخشتناک می کند ، دشمنان و کاراکتر های شرور جدید آن هستندکه می توانند ترس را در درون شما به جوش بیاورند.

در بازی دشمنان زیادی به دنبال شما خواهند افتاد ، اما ترسناک ترین آن برای من معلم مدرسه بود !

گردن مارگونه و صدای جیر جیر استخوان های او در حالی از بدنش خارج و دوباره وارد می شوند می تواند حس خیلی وحشتناکی به شما بدهد و تبدیل به یکی از کابوس های شما شود.

یا برای مثال یکی دیگر از ترسناک ترین مراحل بازی ، لوکیشن تیمارستان بود که در آنجا ادمک هایی وجود دارند که تنها با گرفتن نور روی آنها متوقف می شوند و به محض خاموش شدن نور مشعل، شروع به دویدن به سمت شما می کنند و در تاریکی مطلق آن منطقه ، گذر کردن از بین این آدمک ها بسیار کار پیچیده و ترسناکی خواهد بود.

نقد و بررسی بازی Little Nightmares 2

مشکلاتی مانند تاریکی بیش از حد بعضی مراحل و باگ هایی که باعث کشته شدن شما به صورت اشتباه می شود و دوربین ۲.۵ بعدی نه خیلی جذاب و کارامد،  می تواند کمی تجربه بازی را برای شما سخت کند ، ولی یکی از پیشرفت های این بازی نسبت به قسمت اول ، پیشرفت سرعت لودینگ های بازی و ریلود کردن های بعد از مردن است که خیلی بهتر و سریع تر از قبل شده است و دیگر در مراحلی که ممکن است چندین بار پشت سر هم شکست بخورید ، از زمان های لودینگ خسته نمی شوید.

نقد و بررسی بازی Little Nightmares 2

Little Nightmares 2 به اندازه کافی سیاه ، تاریک و بسیار زیبا است. همچنین استوری بازی بسیار کوتاه است و قابل کنترل بودن کاراکتر Six می توانست جذابیت این بازی را چندین برابر کند که متاسفانه با یک هوش مصنوعی نه چندان بد جاگزین شده است که در طی بازی کمک زیاد به شما نمی کند .

استودیو سازنده این بازی یعنی Tarsier توانست یکبار دیگر در خلق یک دنیای کابوس وار موفق شود ، و با اینکه این دو نسخه تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند ، اما هر کدام جذابیت های خاص خود را داشتند که توانستند برای ساعاتی ما را سرگرم کنند. امیدواریم که این استودیو برای پروژه های بعدی پا را از این فراتر بگذارد و به بازی های بسیار بزرگتری فکر کند ، چرا که Tarsier واقعا یک استودیو هنرمند و کار لد است و حیف است که ایده هایش در همین سطح باقی بماند.

نقد و بررسی بازی Little Nightmares 2

نقد و بررسی بازی Little Nightmares 2 نقد و بررسی بازی Little Nightmares 2 نقد و بررسی بازی Little Nightmares 2 نقد و بررسی بازی Little Nightmares 2 نقد و بررسی بازی Little Nightmares 2 نقد و بررسی بازی Little Nightmares 2 نقد و بررسی بازی Little Nightmares 2

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سینا گفت:

    یکی از فوق العاده ترین هایی بود که تجربه کردم.بخصوص در بخش آهنگ های بازی و شرایطی که در اون قرار میگیرین تا با روحیات و احساسات کاراکتر مونو درگیر بشین.و بعد ناگهان در آخر داستان اون پایان خیلی خاص رو میبینیم که بشدت شوکه آوره.و چون با احساسات کاراکتر درگیر هستیم و پخش آهنگ پایانی و وصل شدنش به آهنگ main بازی شرایطی رو بوجود میاره که قلب بازیکن میشکنه.آخر داستان،آدر بی احساسی مثل من این سوال براش بوجود میاد که حال من انقدر بد شد.ببین شخصیت اصلی چه حالی رو تجربه کرده.