۰

نزگول (nazgul) یا اشباح حلقه نه تن از مخوف ترین خادمان سائورون در سرزمین میانه

نزگول

نزگول (nazgul) یا اشباح حلقه نه تن از مخوف ترین خادمان سائورون

نزگول (nazgul) یا اشباح حلقه نه تن از مخوف ترین خادمان سائورون در سرزمین میانه بودند. آن ها نه مرد بودند که در مقابل قدرت سائورون به زانو در آمده وتبدیل به شبح های تقریبا جاودان شدند که به قدرت حلقه یگانه وابسته بودند ،آن ها زمانی انسان فنی بودند، سه تن از آنها بزرگ نومه نور،یک نفر از پادشاهان ایسترلینگ و پنج نفر دیگر که چیز زیادی درباره هویت آنها بیان نشدخ.سائورون به هرکدام از آنها یکی از نه حلقه را داد نقشه سائورون این بود که صاحبان این حلقه ها را توسط حلقه ای که خودش مخفیانه ساخته بود در اختیار خود بگیرد، اما فقط صاحبان ۹ حلقه ی انسان ها کاملا تحت نیرو او قرار گرفتند

این حلقه های با صاحبانشان طول عمری فرا تر از عمر معمولیشان دادند از بعضی قسمت های داستان می توان حدس زد نزگول همیشه حلقه هایشان را بدست داشتند اما برخی معتقد هستند این حلقه ها پیش سائورون نگه داری می شد. هنگامی که گندالف اولین بار ماجرای حلقه های قدرت را برای فرودو شرح داد، اوگفت: “آن نه حلقه را پیش خودش جمع کرده ” اما گندالف در شورای الروند از جمله ” نه حلقه ای که نزگول آن ها را نگه میدارند “استفاده میکند نزگول برای مدتی طولانی حلقه هایشان را به دست کردند و شکل جسمانی آنها کم کم محو شد تا اینکه به طور کل از دید فانی ها ناپدید گشتند،هنگام حمله به میناس نیریت،ویچ کینگ کلاه خود خود را عقب میزند تا همه تاج او را ببیند،انسان ها فقط یک تاج میدیدن و سر او نامرئی بود زمانی که فرودو حلقه را دستش می کند آنها را به صورت چهره هاسی رنگ پریده و پوشیده از رداهای سفید،با کلاه خودی برسرشان و دست های نحیف و فرسوده میبیند.

nazgul

آن ها مسلح به شمشیر های پولادین بودند،ویچ کینگ تیغ مورگول را نیز همراه داشت،شمشیری که می توانست قربانی اش را به شبح تبدیل کند.استاد بزرگ تالکین در مورد نزگول این چنین می گوید : سلاح اصلی آنها وحشت بود و این سلاح هنگامی که آنها پوششی نداشتند و نامرئی بودند قدرت می گرفت و زمانی که تمام آن ها کنار هم بودند این ترس باز هم بیشتر می شد . کسی که با یکی از نزگول ها تماس داشتند ، دچار بی هوشی می شدند و کابوس می دیدند،این تاثیر رویارویی با آن ها به نفس سیاه مشهور بود.

تیغ مورگول : سلاحی سحر‌آمیز و زهرآلود بود، که توسط اشباح حلقه استفاده می شد این زخم این سلاح میتوانست به تدریج فرد را به یک شبح تبدیل کند اگر هر کس جز صاحب این تیغ‌ها به آنان دست می‌زد، تیغ از هم پاشیده می‌شد.

نفس سیاه : بیماریی هست که بعد از رو به رو شدن با نزگول فرد دچار کابوس میشود آراگورن از گیاه آتلاس برای مداوای قربانیان نفس سیاه، که شامل فرودو، فارامیر، ائووین و مری می‌شدند، استفاده کرد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *