۱

سرگذشت باتیلدا بگشات در دنیای هری پاتر

هری پاتر

سرگذشت باتیلدا بگشات در دنیای هری پاتر

پروفسور باتیلدا بگشات (درگذشت:۱۹۹۷) جادوگر بریتانیایی،مورخ جادوگری،نویسنده کتاب «تاریخچه جادو» و تقریباً ده کتاب دیگر بود(کتاب تاریخچه جادو به عنوان کتاب درسی با تدریس پروفسور بینز در هاگوارتز انتخاب شده بود).او در گودریک هالو زندگی می کرد ، و در تاریخی نزدیک به ۲۴ دسامبر ۱۹۹۷ با هدف استفاده از جسد وی،به قتل رسید تا نگینی وارد جسم وی شود و برای قتل هری جیمز پاتر تلاش کند.
در دهه ۱۸۹۰،بگشات درون خانه اش در دره گودریک زندگی می کرد.هنگامی که کندرا دامبلدور به همراه فرزندان کوچکش آلبوس،ابرفورث و آریانا پس از دستگیری همسرش پرسیوال،از مولد آن ولد*¹ به آنجا انتقال یافتند،باتیلدا سعی داشت تا با کندرا دوست شود اما پاسخ منفی دریافت کرد!
در سال های آینده،باتیلدا جغدی را به آلبوس دامبلدور(که در آن زمان دانش آموز هاگوارتز بود)فرستاد،زیرا تحت تأثیر مقاله او در مورد تغییر شکلِ موجودات مختلف قرار گرفت.این تماس اولیه منجر به آشنایی وی با دیگر افراد خانواده دامبلدور شد.در زمان مرگ کندرا،باتیلدا تنها کسی بود که در دره گودریک سخنرانی می کرد.
در تابستان ۱۸۹۹ پس از فارغ التحصیلی آلبوس دامبلدور از هاگوارتز، باتیلدا قصد داشت گریندل والد را به آلبوس معرفی کند.این دو جوان با یکدیگر دوست شدند اما معلوم نیست که باتیلدا از اقدامات برادرزاده خود در مورد ابرفورث و آریانا چقدر باخبر بوده.اما مسئله مهم این است که باتیلدا قطعا شاهد یک درگیری بین برادران دامبلدور در مراسم تشییع جنازه آریانا بوده است!
باتیلدا ممکن است به مدت کوتاهی در هاگوارتز معلم بوده باشد؛زیرا هرماینی گرنجر او را با لقب “پروفسور بگشات”به خاطر می آورد.
“باتیلدا اغلب روزها سری به ما می زند. پیرزن جذابی است و چه حکایت های حیرت انگیزی که از دامبلدور نمی گوید.گمان نمی کنم که اگر
دامبلدور بفهمد از این کار او خوشش بیاید! در واقع نمی دانم چه مقدار از حرف هایش را باور کنم چون ظاهرا باور کردنی نیست که دامبلدور با گلرت گریندل والد رابطه داشته است.من که شخصا فکر میکنم حافظه اش تحلیل رفته!”
-لیلی پاتر

در سال ۱۹۹۷ (پس از مرگ آلبوس دامبلدور) با استفاده از وریتاسرم با ریتا اسکیتر مصاحبه کرد. سپس ریتا از مطالبی که از باتیلدا جمع کرده بود در کتابی با عنوان “زندگی و نیرنگهای آلبوس دامبلدور”(با ترجمه اختصاصی توسط کانال جامعه جادوگری) استفاده کرد.به طور ضمنی می توان گفت كه اسكیتر از وضعیت ضعیف باتیلدا استفاده كرده و مطالب خود را به شکلی عنوان کرده تا بیشتر پر شور باشد.وی حتی از باتیلدا با نام “باتلاق” یاد کرده است!
همچنین در حالی که در کلبه باتیلدا بود،چندین عکس و نامه را دزدید! به عنوان مثال،تصویری از دامبلدور و گریندل والد با هم و یک نامه را به سرقت برد.نامه ای از دامبلدور به گریندل والد در مورد جاه طلبی آنها برای به دست آوردن یادگاران مرگ و برنامه آنها برای شروع یک انقلاب جهانی که جادوگران را از پنهان کاری خارج می کرد و باعث برتری آنها بر ماگل ها می شد.تصاویر و نامه های باتیلدا باعث ایجاد تنش در دنیای جادوگران به ویژه در میان کسانی که طرفدار دامبلدور بودند شد.هری پاتر یکی از کسانی بود که بیشتر تحت تأثیر آن قرار گرفت

باتیلدا بگشات

باتى عزيز، از كمكت ممنونم اين يه نسخه از كتابه، اميدوارم كه خوشت بياد؛ تو همه چيزو به من گفتى حتى اگر به ياد نيارى!”
-ریتا اسکیتر

مدتی پس از مصاحبه با ریتا،باتیلدا در اوج جنگ جادوگری دوم كشته شد.او به وسیله جادوی سیاه به قتل رسید و بدن او توسط لرد ولدمور متحرک شد.این احتمال وجود دارد که بدن باتیلدا از نظر فنی به عنوان یک اینفری(دوزخی)استفاده شده باشد.او این کار را با استفاده از نگینی انجام داد.او نگینی را به عنوان یک دام در کلبه باتیلدا رها کرد(به این دلیل که هری پاتر ممکن است به دره گودریک مراجعه کند تا قبر والدینش و خانه ویران شده آنها را مشاهده کند.زیرا او دیگر در هاگوارتز نبود و قبلا هرگز فرصتی برای بازدید از دره گودریک نداشته است)
در شب کریسمس،هرماینی گرنجر و هری طبق نقشه لرد سیاه پیش رفتند زیرا گمان میکردند دامبلدور شمشیر گودریک گریفیندور را در آنجا گذاشته است تا بتوانند هورکراکس هایی را که بدست آوردند نابود کنند.آن دو با زن تحت سلطه ملاقات کردند و تقریباً اسیر شدند.وقتی “باتیلدا” آنها را به درون خانه اش برد،نگینی با تشخیص و تایید هویت هری،از بدن باتیلدا بیرون رفت تا به او حمله کند و پیرزن را برای همیشه ترک کرد. اما این طرح ناکام ماند و هری و هرماینی موفق به فرار شدند.
“متأسفیم که به شنوندگان خود اطلاع دهیم که بقایای باتیلدا بگشات در دره گودریک کشف شده است.شواهد نشان می دهد که او چندین ماه پیش درگذشته است.محفل ققنوس به ما اطلاع داد که بدن وی علائمی غیر قابل انکار از جراحات وارده توسط سحر و جادو دارد.”
-سخنان لی جردن در رادیو پاترواچ

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. Mahla گفت:

    یه سوال نامه ای که از لیلی گفتین منبع‌ش کجاست؟تاحالا ندیده بودم