۰

نقد و بررسی فیلم The Forever Purge

نقد و بررسی فیلم The Forever Purge

نقد و بررسی فیلم The Forever Purge

فیلم The Forever Purge با تاخیری حدودا یک ساله بالاخره در تاریخ ۲ جولای در سینما ها اکران شد و علاوه بر اینکه به نظر آخرین قسمت از مجموعه Purge می آید ، توانسته است تا خود را به راحتی از داستان ها و چالش های تکراری فیلم های قبلی جدا کند و روایتی تازه را بیان کند.

این فیلم به کارگردانی Everardo Gout ، در آخرین قسمت منتشر شده از این مجموعه ، آشوب آشکاری را به وجود می آورد و ما را به نقطه ای کاملاً بی بازگشت سوق می دهد که هم برای روند تکامل سریال و هم برای طرفدارانی که طی یک دهه گذشته این حماسه وحشتناک و سیاسی را دنبال کرده اند هیجان انگیز خواهد بود.

تمام فیلم های قبلی این سری (همینطور دو فصل سریال تلویزیونی) در محیط های شهری و حومه ی آن تنظیم شده اند ،The Forever Purge ما را به یک شهر مرزی در تگزاس می برد تا نگاهی بیندازیم که خشونت شب پاکسازی برای کسانی که در شهر ها بزرگ زندگی نمی کنند به چه شکل خواهد بود؟

اما درباره این فیلم یک کشش خاصی وجود دارد و این پاکسازی ( Purge ) کاملا بر خلاف بقیه فیلم هاست ؛

NFFA  دوباره به کار خود برگشته است و پس از چند سال مرخصی ، موسسان و بنیانگذاران آن دوباره به قدرت رسیده اند و مسئولیت کارها را بر عهده گرفته اند و آمریکا دوباره در شرف گذراندن اولین شب پاکسازی خود پس از چند سال است.

نقد و بررسی فیلم The Forever Purge

اوضاع در The Forever Purge بسیار زشت تر و سیاه تر می شود و شدیدا منعکس کننده فضای سیاسی-اجتماعی فعلی جوامع ما خواهد بود و به شکلی پیش می رود که بسیار به زندگی های حال حاضر ما شبیه است و این سوال را برای همه به وجود می آورد که چه اتفاقی خواهد افتاد اگر برنامه هایی مانند پاکسازی واقعا اجرا شوند و هیچ قانونی برای جلوگیری این حجم از جنایات وجود نداشته باشد ؟

پس از چند سال بدون پاکسازی (ما نمی دانیم چند سال اما بگذارید بگوییم … چهار سال) ، آمریکا دوباره به دنبال شروع پاکسازی است و در این شهر ایالت تگزاس به نام Los Feliz Valley ، نژادپرستان بی رحم و پست با تمام قدرت خود برای این شب آماده می شوند .

از اولین پاکسازی که توسط NFFA انجام گرفت و تا به الان، مجموعه Purge همیشه در مورد برتری و قدرت سفیدپوستان بوده است . اما The Forever Purge نژاد پرستی و طبقه گرایی پنهانی را که NFFA پشت سر خود پنهان کرده است را نشان می دهد و ثابت می کند که این چیزی جز نفرت نابجا و بیهوده نیست.

بله ، این موضوعی است که افراد قدرتمند و بنیاگذاران Purge در ذهن ما به وجود آورنده اند و تلاش کرده اند تا تخم نژادپرستی را در دل ما بکارند تا خودشان بتوانند از طریق خشم مردم به هدف هایشان برسند و با به جان هم انداختم نژاد ها و ملیت های مختلف و ایجاد یک فضای نا امن و خطرناک از این شرایط به نفع خود استفاده کنند.

نقد و بررسی فیلم The Forever Purge
نقد و بررسی فیلم The Forever Purge

Ana de la Reguera و Tenoch Huerta در نقش یک زوج مکزیکی با نام های آدلا و خوان در این فیلم بازی می کنند.  آنهادر حال فرار از خشونت حاکم در کشور خود هستند و در حالی که سیاست های مقابله با پاکسازی در آمریکا حاکم است به آنجا سفر می کنند.

متاسفانه به دلیل رای گیری مجدد و قدرت گرفتن دوباره NFFA ، آنها مجبور می شند که اولین ۱۲ ساعت خود را در یک پاکسازی خشن و بی رحم سپری کنند . جاش لوکاس و لون رامبین خواهر و برادر تاکر و هارپر هستند در حالی که کاسیدی فریمن در نقش همسر باردار تاکر ، به نام اما بازی می کند.

آنها باید همراه با آدلا و خوان ، در طی روز راه خود را از بین کسانی که در خیابان ها پرسه می زنند و منتظر کشتن انسان ها هستند باز کنند و از این مخمصه نجات پیدا کنند ، چرا که سیستم پاکسازی دیگر مثل قدیم نیست که تنها یک شب باشد و بعد تمام شود و اوضاع طوری شده است که تمام روز افراد در خیابان ها به دنبال آدم کشی و قتل و غارت هستند.

فیلم های سری Purge با اینکه جزو فیلم های درجه یک به حساب نمی آیند و جز دسته ( B-movies ) قرار دارند ، اما بسیار لذت بخش و هیجان انگیز هستند و طوری شما را جذب خود می کنند که اصلا متوجه گذر زمان نمی شوید. همچنین The Forever Purge بسیار بیشتر از چیزی که از آن انتظار دارید شما را شگفت زده می کند که باعث می شود به یکی از بهترین و متفاوت ترین قسمت های این سری تبدیل شود.

داستان فیلم به صورت بسیار گسترده ای روایت می شود و کاراکتر های زیادی در آن وجود دارند که تقریبا به خوبی به همه آنها پرداخته شده است که نقش های خود را به عنوان قهرمانان نه بسیار دوست داشتنی ایفا می کنند.

کارگردان فیلم Everardo Gout تلاش کرده است تا یک دنیای بسیار دیوانه کننده و پر از آشوب را به ما نشان بدهد که البته بیشتر فضای های فیلم شبیه به دنیا های پر از زامبی و یا نابود شده به دلیل حوادث طبیعی بزرگ در آخرالزمان ها است و با تصویری که ما از سری فیلم های Purge در ذهن خود داریم بسیار متفاوت است.

نقد و بررسی فیلم The Forever Purge

همچنین برای مدتی ، به دلیل تغییر مکان و عدم وجود شخصیت های قسمت های قبل، The Forever Purge کمی عجیب و دور از ذهن به نظر می رسد، اما به محض شروع کشتار ها ، و شروع به ظهور علائم مخصوص پاکسازی مانند (آژیرها ، ماسک های ترسناک ، سلاح های گرم و سرد و غیره) ، فیلم به طرز عجیبی جذاب و گیرا می شود .

در حقیقت ، قسمت هایی از The Forever Purge یادآور مجموعه تلویزیونی آن است که سعی داشت جنبه هایی از فرضیه اصلی و شکل گیری پاکسازی را که اکثر فیلم های این مجموعه برای آن وقت کافی نگذاشتند را کشف و بررسی کند.

نتیجه گیری :

نقد و بررسی فیلم The Forever Purge

Forever Purge متفاوت ترین فیلم این گروه از نظر مضامین ، ایده ها و ظاهر کلی است. غیر از این ، جیمز دموناکو خالق این فیلم  قصد داشت تا این فرنچایز را بار دیگر به لرزه درآورد و یک چیز کاملا جدید را خلق کند و یکی از دلایل تفاوت این قسمت با باقی عوانین این سری ، حضور این کارگردان است.

  Forever Purge هیولایی است که سرانجام به شکل واقعی خود دست یافته است. موجودی بیزار و پر از تنفر که همیشه در زیر زمین بوده است ، اکنون خودی نشان داده است و خوب یا بد ، این سری دیگر هرگز مثل سابق نخواهد بود.

دیدن خشونت پاکسازی در طی روز روشن قابل توجه و ناراحت کننده است زیرا بسیار نزدیک به چیزی است که ما در زندگی واقعی به آن عادت کرده ایم و روزانه شاهد خشونت هایی همچون پاکسازی درون فیلم هستیم .

نقد و بررسی فیلم The Forever Purge

 در پایان باید گفت که این فرنچایز با تمام خوبی ها و بدی هایش توانسته است تا دید جدیدی نسبت به خشم و بی رحمی انسان ها در نبود یک قانون محکم را به ما نشان دهد و همینطور نفرت و کینه ی درون مردم فقیر نسبت به پولدار ها و همینطور نژادپرستی های بیش از حد و افراطی را به تصویر بکشد .

این فیلم یک ورودی بسیار محکم و قوی است که می تواند یک پایان خوب و یا یک شروع جذاب دوباره برای این مجموعه باشد.

نقد و بررسی فیلم The Forever Purge نقد و بررسی فیلم The Forever Purge نقد و بررسی فیلم The Forever Purge نقد و بررسی فیلم The Forever Purge نقد و بررسی فیلم The Forever Purge نقد و بررسی فیلم The Forever Purge نقد و بررسی فیلم The Forever Purge

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *