۰

معرفی شخصیت ‌گریما مارزبان ( ‎Gríma Wormtongue ‏) سرزمین میانه

‌گریما مارزبان

معرفی شخصیت ‌گریما مارزبان ( ‎Gríma Wormtongue ‏) سرزمین میانه

گریما مارزبان ( ‎Gríma Wormtongue ‏) پسر گالمود، مشاور تئودن پادشاه روهان بود.
گریما مخفیانه تحت فرمان سارومان و هدف اصلی‌اش تضعیف تئودن و پادشاهی او بود. با رسیدن گندالف و شفا یافتن تئودن، دست گریما رو شده و به او حق انتخاب بین همکاری با روهان در نبرد و یا تبعید شدن، داده شد که او دومی را برگزید و نزد سارومان در اورتانک رفت. بعد از سقوط آیزنگارد، رویارویی گاندالف و سارومان و شکسته شدن عصای سارومان، گریما به قصد صدمه زدن به گاندالف پلانتیر اورتانک را که شی سنگینی بود،از بالای برج به طرف او پرت کرد. همین امر موجب شد سارومان خشمگین شده و گریما را بشدت تنبیه کند.
مدتی بعد او به همراه اربابش به شایر، که از قبل توسط مردان سارومان تسخیر شده بود رفت و در آنجا گریما به دستور سارومان، لوتو بگینز ( رئیس شایر در دوراننبرد حلقه ) را در بگ‌اِند کشت. گریما بسیار بدبخت و ضعیف شده بود و سارومان حتی به او غذا هم نمی‌داد، بطوری که احتمال می‌رود گریما بعد از کشتن لوتو بخاطر گرسنگی شدید بدن او را خورده باشد. در آن زمان سارومان نام او را از مارزبان به مار تغییر داد.
سرانجام هابیت‌ها در نبرد بای‌واتر افراد سارومان را شکست دادند. فرودو به بگ‌اِند رفت و سارومان را مجبور به ترک شایر کرد. در حالی که گریما بدنبال سارومان روی زمین می‌خزید، فرودو به او پیشنهاد ماندن در شایر را داد. گریما تصمیم داشت پیشنهاد او را بپذیرد اما سارومان او را کتک زد و فاش کرد که او لوتو را کشته. کم کم خون گریما بجوش آمد و بر پشت اربابش که مدت‌ها از او می‌ترسید، پرید و گلوی او را با خنجرش شکافت و او را کشت. اما قبل از اینکه بتواند راه فرار را در پیش گیرد توسط تیر هابیت‌ها جان باخت. و سرانجام با مرگ این دو نبرد حلقه به پایان رسید.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *