۰

نقش جف بزوس در پشت پرده ساخت سریال ارباب حلقه ها آمازون

سریال ارباب حلقه ها

نقش جف بزوس در پشت پرده ساخت سریال ارباب حلقه ها آمازون

آمازون در حال حاضر مشغول ساخت فصل اول سریال ارباب حلقه‌هاست. در همین حال، «برد استون» اخیرا برای تبلیغ کتاب جدیدش با نام Amazon Unbound گفتگویی با وب‌سایت TheWrap داشته و درباره رویکرد جف بزوس برای ساخت سریالی شبیه «بازی تاج و تخت» صحبت کرده است.

مدیرعامل آمازون می‌دانست که سریال‌های این شرکت به آن اندازه که باید مورد توجه قرار نگرفته و موفق نبوده‌اند. او از سریال Man in the High Castle راضی نبود. در نتیجه در اواخر سال ۲۰۱۶ و اوایل ۲۰۱۷ سعی کرد مدیران آمازون استودیوز را در ساخت سریالی مثل «بازی تاج و تخت» راهنمایی کند. برد ‌استون در شرح وقایع آن زمان می‌گوید:

«بزوس کل تیم «آمازون استودیوز» را در سیاتل جمع کرد و گفت ‘می‌دانم چطور باید این کار را انجام دهیم!’ او فهرستی ۱۳ موردی از عواملی را که به نظرش شالوده همه فرنچایزهای بزرگ بود اعلام کرد: یک پروتاگونست کاریزماتیک، یک آنتاگونیست خطرناک، جهان‌سازی، کلیف‌هنگر، یک خط داستانی عاشقانه، در خطر قرار داشتن جامعه – فهرست کاملش در کتابم موجود است. نکته جالب این بود که مدیران آمازون استودیوز باید در هنگام پیشنهاد سریال‌های جدید این فهرست ۱۳ موردی را بررسی می‌کردند تا ببینند کدام موارد رعایت و کدام موارد نقض شده است. اگر سریالی این‌ها را رعایت نمی‌کرد باید درباره‌اش توضیح داده می‌شد.»

استون می‌گوید مدیران آمازون از این فهرست راضی نبودند و علیه آن اعتراض کردند «چون احساس می‌کردند که داستانگویی خلاقانه را نمی‌توان در حد یک فرمول تقلیل داد.» در نهایت طرح بزوس اجرایی نشد و آمازون در ادامه توانست سریال‌های موفقی مثل Fleabag و The Marvelous Ms. Maisel را بسازد.
کتاب Amazon Unbound به ماجرای رشد و موفقیت خیره‌کننده آمازون و جف بزوس می‌پردازد.

سریال ارباب حلقه ها

سریال ارباب حلقه

سریال ارباب حلقه

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *