۰

بهترین خنک کننده های پردازنده ( CPU Cooler ) 2021

بهترین خنک کننده های پردازنده

خنک کننده های پردازنده یکی از مهمترین قطعات موجود در هر سیستم است و نبود یا بد کار کردن آنها می تواند خرابی های زیادی را به وجود بیاورد ، چرا که پردازنده ها ( CPU ) موقع کار کردن شروع به داغ شدن می کنند و هرچه بیشتر این روند ادامه پیدا کند گرمای بیشتری تولید خواهد کرد ، این گرمای تولید شده می تواند به راحتی به پردازنده شما و همینطور قطعات و چیپست های اطراف آن نیز صدمه وارد کند و باعث سوختن یا عملکرد ضعیف تر آنها شود.

به همین دلایل داشتن یک خنک کننده خوب و با کیفیت ، مخصوصا برای کسانی که از کامپیوتر خود به مدت زیاد و طولانی استفاده می کنند، بسیار واجب است ، و همینطور اگر قصد دارید تا CPU خود را اورکلاک کنید، بدون داشتن یک خنک کننده با کیفیت این کار باعث صدمه زدن و حتی سوختن چیپست شما خواهد شد.

در این مقاله قصد داریم بعضی از بهترین خنک کننده های پردازنده ( آبی – بادی ) را به شما معرفی کنیم و درباره هر کدام کمی توضیح دهیم :

خنک کننده های بادی :

استاندارد ترین و گسترده ترین نوع خنک کننده های CPU مبتنی بر هوا است. نحوه عملکرد خنک کننده های بادی ساده است: هیت سینک گرمای تولید شده توسط CPU را جذب می کند و یک فن فعال آن گرما را از اطراف آن  پراکنده می کند.

خنک کننده بادی نسبت به خنک کننده های مایع مقرون به صرفه است و برای اکثر کاربرانی که قصد انجام هرگونه اورکلاکینگ سنگین روی پردازنده خود را ندارند ، به اندازه کافی کارآمد است.

بهترین خنک کننده های پردازنده

ARCTIC Alpine 11 GT

دور در دقیقه ( RPM ) : 500-2000

میزان صدای تولیدی : ۲۲.۵-۲۴.۵ dBA

متناسب با سوکت های : Intel

ARCTIC Alpine یک شرکت شناخته شده نیست ، و بیشتر در کولر و برخی لوازم جانبی آن کار می کنند. کولر پردازنده Alpine 11 GT آنها جایگزین بسیار خوبی برای کولر استوک Intel است ، اما از نظر عملکرد تفاوت چندانی نخواهد داشت. در کل یک خنک کننده پردازنده ارزان با مشخصات خوب است.
این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که تا حد ممکن ساکت و آرام باشد، اما قادر است CPU شما را در دمای کمی پایین تر از کولر استاندارد نگه دارد. این عمدتا به لطف طراحی هیت سینک است ، که متراکم تر از کولر استوک اینتل است.

سازگار با سوکت هاIntel: LGA 1151, 1150, 1155, 1156, 775
ابعاد۸۹x89x75mm
وزن۲۹۱g
دور بر دقیقه۵۰۰-۲۰۰۰
جنس هیت سینکآلومینیوم

در کل این خنک کننده به غیر از عملکرد هیت سینک آن ، تفاوت زیادی با حنک کننده استوک اینتل ندارد ،ولی اگر هیچ خنک کننده ای ندارید و قصد خرید یک مدل ارزان آن را دارید ، این مدل یک پیشنهاد خوب است.

بهترین خنک کننده های پردازنده

Thermaltake Contac Silent 12

دور در دقیقه ( RPM ) : 500-1500

میزان صدای تولیدی : ۲۲.۱-۲۸.۸ dBA

متناسب با سوکت های : Intel و AMD

اکنون ، وارد گزینه های جدی تر و بسار بهتر و با کیفیت تر خواهیم شد. Thermaltake Contac Silent 12 یک خنک کننده جهانی است که با جدیدترین سوکت های Intel و AMD سازگار است و همچنین قادر به مدیریت برخی اورکلاک ها نیز است.

این کولر CPU دارای یک هیت سینک بزرگ و چندین لوله گرمایشی آلومینیومی است که با یک سطح تماس بزرگ و یک فن قدرتمند ۱۲۰ میلی متری کامل می شود.

 

سازگار با سوکت هاIntel: LGA 1366, 1156, 1155, 1151, 1150, 775
AMD: AM2, AM2+, AM3, AM3+, AM4, FM1, FM2
ابعاد۱۵۳x127x75.3mm
وزن۷۰۰g
دور بر دقیقه۵۰۰-۱۵۰۰
جنس هیت سینکآلومینیوم

هنگامی که با خنک کننده های استوک جدید AMD به نام Wraith مقایسه می شود ، از نظر خنک کنندگی ، Contac 12 خیلی بهتر نیست. دمای کلی را کمی پایین تر نگه می دارد ، گرچه دمای آن زیر کارهای سنگین در مقایسه با Wraith کمی بالاتر است.

با این حال ، این محصول از طرف Thermaltake خنک کننده های Wraith را از یک جهت شکست می دهد و آن نیز تولید سر و صدا است. یعنی Contac 12 یک هیت سینک بزرگ را با یک فن کم سرعت ترجیح می دهد ، که باعث می شود بسیار آرام تر و کم صدا تر از جدیدترین کولر استوک AMD باشد.

همانطور که گفته شد ، Contac Silent 12 قطعاً نسبت به کولر استاندارد اینتل برتری خواهد داشت ، زیرا تقریباً این خنک کننده در هر آزمایشی از Wraith عملکرد ضعیف تری دارد.

درمجموع ، این محصول به هر کسی که می خواهد کامپیوتر خود را تا حدی خنک نگه دارد و همچنین درگیر صدای زیاد فن های آن نیز نشود ، پیشنهاد می شود.

این محصول در emalls

بهترین خنک کننده های پردازنده

Cooler Master Hyper 212 EVO

دور در دقیقه ( RPM ) : 500-2000

میزان صدای تولیدی : ۹-۳۶ dBA

متناسب با سوکت های : Intel و AMD

و اکنون ، برای کسانی که به دنبال خنک سازی جدی پردازنده هستند ، ما Cooler Master Hyper 212 EVO را به شما معرفی می کنیم. این یکی دیگر از کولرهای درجه یک جهانی است که عملکرد عالی و سطح سر و صدای نسبتاً کمی دارد.
با داشتن هیت سینک آلومینیومی متراکم ، چهار لوله حرارتی مسی با تماس مستقیم و یک فن ۱۲۰ میلی متری قدرتمند ، می توانید اطمینان داشته باشید که قادر به پاسخگویی به اکثر نیازهای اورکلاکینگ خواهید بود.

سازگار با سوکت هاIntel: 1151, 1150, 1155, 1156, 1366, 2011, 2011-3, 2066
AMD: AM2, AM2+, AM3, AM3+, AM4, FM1, FM2, FM2+
ابعاد۱۲۰x80x159mm
وزن۴۶۵g
دور بر دقیقه۵۰۰-۲۰۰۰۰
جنس هیت سینکآلومینیوم و مس

Hyper 212 EVO در میان محبوب ترین خنک کننده های در حال حاضر وجود دارد ، و این موضوع بدون دلیل نیست. ثابت شده است که از هر نظر بهتر از خنک کننده های استوک اینتل و AMD عمل می کند: دمای کلی پایین تر و تولید سر و صدا بسیار کمتر نسیت به آنها.

با این حال ، بهبودهای نسبت به خنک کننده AMD Wraith در مقایسه با مزایایی که نسبت به کولر استوک اینتل دارد ، هنوز محدودتر هستند ، بنابراین اگر قصد دارید نسخه Wraith خود را به روزرسانی کنید ، این نکته را بخاطر بسپارید. در مورد کاربران اینتل ، توجه کنید که این کولر به راحتی خنک کننده قدیمی شما را در هر موردی از دور خارج می کند.

این محصول در emalls

بهترین خنک کننده های پردازنده

Noctua NH-L9x65

دور در دقیقه ( RPM ) : 600-2500

میزان صدای تولیدی : ۹۱۴.۸-۲۳.۶ dBA

متناسب با سوکت های : Intel و AMD

Noctua NH-L9x65 تمرکز را از عملکرد فوق اعاده به جمع و جور و کامپکت بودن تغییر می دهد. این خنک کننده برای کامپیوترهایی با کیس های بسیار کوچک و تنگ مناسب است ، زیرا در مقایسه با دیگر کولرهای با مشخصات و عملکرد مشابه فضای کمی را اشغال می کند.
با این اوصاف ، این خنک کننده دارای یک هیت سینک آلومینیومی کوچک و متراکم و لوله های حرارتی مسی ، و همچنین یک فن بسیار سریع در حال چرخش است تا عملکرد مشابهی را با هم رده هایش ارائه دهد.

سازگار با سوکت هاIntel: LGA 1150, 1151, 1155, 1156, 2011, 2011-3, 2066
AMD: AM2, AM2+, AM3, AM3+, FM1, FM2, FM2+, AM4
ابعاد۹۵x95x65mm
وزن۴۱۳g
دور بر دقیقه۶۰۰-۲۵۰۰
جنس هیت سینکآلومینیوم و مس

اگر عملکرد و سر و صدا در لیست اولویت های شما بالاتر از مدیریت فضا نیست ، این کولر Noctua شاید بهترین گزینه برای شما باشد. تقریباً با هر ساختاری متناسب خواهد بود و عملکرد آن نیز نسبت به خنک کننده های استوک Intel برتر است.
از طرف دیگر ، این یک کولر نسبتاً گران است و ظاهر فن باعث جذابیت زیبایی آن نمی شود. اما صرف نظر از این ، NH-L9x65 متناسب با هدف خاصی ساخته شده است و این هدف را به طرز تحسین برانگیزی تحقق می بخشد.

بهترین خنک کننده های پردازنده

Noctua NH-D9L

دور در دقیقه ( RPM ) : 400-2000

میزان صدای تولیدی : ۱۶.۳-۲۲.۸ dBA

متناسب با سوکت های : Intel و AMD

برای چیزی کمی متفاوت آماده هستید؟ در اینجا ، ما یکی از بهترین خنک کننده های عملکرد گرا برند Noctua مدل NH-D9L را داریم.

به دلیل طراحی غیرمعمول معمولاً این نوع خنک کننده ها “برج دو طبقه” نامیده می شوند. یعنی فن به صورت عمودی بین دو هیت سینک آلومینیومی جداگانه قرار می گیرد.

این کولر ، همراه با صفحه تماس با مس و لوله های حرارتی ، باعث دفع عالی گرما می شود. شاید مهمترین نکته این است که این خنک کننده پردازنده با توجه به عملکرد بسیار عالی آن، بسیار بی صدا است.

 

سازگار با سوکت هاIntel: LGA 1150, 1151, 1155, 1156, 2011, 2011-3, 2066
AMD: AM2, AM2+, AM3, AM3+, FM1, FM2, FM2+, AM4
ابعاد۹۵x95x110mm
وزن۵۳۱g
دور بر دقیقه۴۰۰-۲۰۰۰
جنس هیت سینکآلومینیوم و مس

NH-D9L ممکن است خیلی خاص به نظر برسد ، اما عملکرد حرارتی آن نسبت به برخی از مدل های رقیب خیلی برتری ندارد. با این حال ، برای یک خنک کننده با این اندازه فوق العاده ساکت است که می توان گفت بهترین نقطه قوتش همین موضوع است.

به غیر از این ، این نقاط ضعف را با مدل های پایین تر Noctua خود تقسیم می کند: یک قیمت نسبتاً سنگین و یک فن بسیار نه چندان برتر نسبت به دیگر برند ها. اما در پایان ، اگر می خواهید ترکیبی کامل از عملکرد و سر و صدای کم داشته باشید، این محصول انتخاب مناسبی برای شماست.

تصور وجود گردش آب در سیستم الکترونیکی کامپیوتر گران قیمت شما به نظر بد می رسد ، اما خنک کننده های بر پایه مایع یکی از بهترین موارد در این زمینه است.

نحوه عملکرد آن در مقایسه با خنک کننده های بادی کمی پیچیده تر است: آب بین CPU و رادیاتور گردش می کند. این رادیاتور به عنوان هیت سینک کار می کند و متعاقباً توسط یک یا چند فن خنک می شود.

برای اکثر کاربران ، خنک کننده مایع یک سرمایه گذاری پیچیده و بی معنی است. با این وجود برای علاقه مندانی که می خواهند از CPU خود بیشترین بهره را ببرند ضروری است.

خنک کننده های آبی :

بهترین خنک کننده های پردازنده

Corsair Hydro Series H60

دور در دقیقه ( RPM ) : تا ۲۰۰۰

میزان صدای تولیدی : ۳۰.۸۵ dBA

اندازه رادیاتور :  ۱۲۰mm

متناسب با سوکت های : Intel و AMD

ابتدا از یک مدل ساده اما با کیفیت و قابل اعتماد برند کورسیر به نام Hydro Series H60 شروع خواهیم کرد.
این خنک کننده مجهز به صفحه تماس با مس است ، در حالی که رادیاتور خود از آلومینیوم ساخته شده است. این یک سیستم خنک کننده مدار بسته است ، به این معنی که نیازی به پر کردن مایع آن ندارد. و سرانجام ، رادیاتور از یک فن ۱۲۰ میلی متری به عنوان وسیله ای برای دفع گرما استفاده می کند.

سازگار با سوکتIntel: LGA 1150, 1151, 1155, 1156, 2011, 2066
AMD: AM2, AM3, AM4
اندازه رادیاتور۱۲۰mm
دور بر دقیقه
تا ۲۰۰۰
جنسآلومینیوم و مس

 

Hydro Series H60 به هیچ وجه بهترین خنک کننده مایع در بازار نیست ، اما وقتی صحبت از خنک کننده های مایع می شود این محصول یک پایین رده عالی برای ورود به سیستم است. اگر درحال ارتقا از یک کولر بادی هستید ، قطعاً کاهش دما تا ۱۰ درجه سانتیگراد و همچنین کاهش سطح صدا را مشاهده خواهید کرد.
هیچ مشکلی با خود خنک کننده وجود ندارد ، اما در این محدوده قیمت رقابت شدیدی وجود دارد. با این وجود ، این کولر Corsair یک راه حل امتحان شده و واقعی است ، بنابراین اگر تصمیم بگیرید با آن کار کنید دیگر ترس ندارید.

این محصول در emalls

بهترین خنک کننده های پردازنده

Corsair Hydro Series H100i v2

دور در دقیقه ( RPM ) : تا ۲۴۳۵

میزان صدای تولیدی : ۳۷.۷ dBA

اندازه رادیاتور : ۲۴۰/۳۶۰mm

متناسب با سوکت های : Intel و AMD

بعد از H60 ، ما Hydro Series H100i v2 را داریم که درواقع خواهر و یا برادر بزرگتر مدل قبلی است. این همچنین نسخه به روزرسانی شده از H100i معمولی است ، اگرچه تغییرات عمدتا جزئی هستند ، اما به پایین آمدن سطح سر و صدا و تنظیم دقیق تر برای عملکرد بهتر آن کمک می کند.

اما برای مقایسه مدل های قدیمی و جدید ، هر دو کولر استثنایی با یک رادیاتور بزرگ ۲۴۰ میلی متری و دو فن هستند. و البته ، مانند بقیه سری Hydro مدل H100i v2 یک سیستم خنک کننده خودکار است. این محصول حتی شامل نور RGB است که به کامپیوتر شما آن ویژگی خاص گیمینگ را میدهد.

سازگار با سوکتIntel: LGA 1150, 1151, 1155, 1156, 2011, 2066
AMD: AM2, AM3, AM4
اندازه رادیاتور۲۴۰mm
دور بر دقیقه
تا ۲۴۳۵
جنسآلومینیوم و مس

 

هنگام جستجوی یک خنک کننده مایع با ظاهر خوب و عملکرد عالی برای کامپیوتر شخصی خود ، H100i v2 انتخاب خوبی است. مسلماً این مدل ها گران است ، اما به هر حال این نوع عملکرد حرارتی را با قیمت کمتری پیدا نخواهید کرد. همچنین ، شما یک بسته کامل دریافت می کنید: عملکرد ، صدای کم و RGB به عنوان یک پاداش.

بهترین خنک کننده های پردازنده

Thermaltake WATER 3.0 Dual Riing RGB Edition

دور در دقیقه ( RPM ) : 800-1500

میزان صدای تولیدی : ۱۸.۵-۲۶.۴ dBA

اندازه رادیاتور :  ۲۴۰mm

متناسب با سوکت های : Intel و AMD

محصول بعدی Thermaltake است ، کولر مایع Water 3.0 که شامل Riing RGB های پر طرفدار این شرکت است. در نسخه پیش فرض از رادیاتور ۲۴۰ میلی متری با دو فن استفاده شده است ، اگرچه نسخه گران تر با رادیاتور ۳۶۰ میلی متری و سه فن نیز موجود است.
مشابه H100i v2 ، از صفحه تماس با مس و رادیاتورهای آلومینیومی استفاده می کند. با این حال ، همچنین با یک کنترلر ویژه همراه است که نه تنها سرعت فن ها بلکه نور RGB را نیز کنترل می کند.

سازگار با سوکتIntel: LGA 1150, 1151, 1155, 1156, 1366, 2011, 2011-3, 2066
AMD: AM2, AM2+, AM3, AM3+, AM4, FM1, FM2
اندازه رادیاتور۲۴۰/۳۶۰mm
دور بر دقیقه
۸۰۰-۱۵۰۰
جنسآلومینیوم و مس

 

از نظر عملکرد و کارایی ، Water 3.0 با H100i v2 تقریبا برابر است ، اگرچه کمی بهتر است. بزرگترین تفاوت در این است که به دلیل استفاده از فن های با سرعت کندتر ، کمی آرام تر است.

علاوه بر این ، برخی طرفداران ممکن است دریابند که نور آر جی بی Riing از آنچه توسط کورسیر در خنک کننده فوق الذکر ارائه شده ، بهتر است ، اما این موضوع کاملا سلیقه ای است.

اما در مجموع ، نقطه ضعف مشترک هر دو محصول قیمت بالا آنها است.

 

بهترین خنک کننده های پردازنده بهترین خنک کننده های پردازنده بهترین خنک کننده های پردازنده بهترین خنک کننده های پردازنده بهترین خنک کننده های پردازنده بهترین خنک کننده های پردازنده

بهترین خنک کننده های پردازنده بهترین خنک کننده های پردازنده بهترین خنک کننده های پردازنده بهترین خنک کننده های پردازنده بهترین خنک کننده های پردازنده بهترین خنک کننده های پردازنده بهترین خنک کننده های پردازنده بهترین خنک کننده های پردازنده بهترین خنک کننده های پردازنده بهترین خنک کننده های پردازنده  بهترین خنک کننده های پردازنده بهترین خنک کننده های پردازنده بهترین خنک کننده های پردازنده

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *