۰

گزارش عملکرد شرکت الکترونیک آرتز در سال گذشته

الکترونیک آرتز

الکترونیک آرتز گزارش و آمار عملکرد خود در طول سال مالی گذشته تا پایان ماه مارچ را منتشر کرده است.

درآمد کل شبکه در طول ۱۲ ماه گذشته تا پایان ماه مارچ ۲۰۲۱، ۶.۱۹۰ میلیارد دلار بوده است که نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته و فراتر از انتظارات این کمپانی بوده است. بیش از ۴ میلیارد دلار یعنی حدود ۷۴ درصد از مجموع کل درآمد از طریق سرویس‌های زنده و غیره مانند بسته‌های الحاقی، خریدهای درون برنامه‌ای و موبایل کسب شده است که نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد رشد داشته است. این بدین معناست که تنها ۲۶ درصد از درآمد EA از طریق فروش بازی‌های پریمیم به دست آمده که نسبت به گذشته ده درصد کاهش دارد.

در این مدت ۱۳ بازی جدید عرضه شده و بیش از ۴۲ میلیون کاربر جدید به شبکه جذب شده‌اند. بیش از ۲۵ میلیون نفر بازی FIFA 21 را از ابتدای عرضه تجربه کرده‌اند. تعداد بازیکنان فیفا آلتیمیت نیز نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشته است. همچنین تعداد بازی‌های انجام شده در این بخش نیز ۱۸۰ درصد رشد داشته است. همانطور که پیشتر اعلام شده بود تاکنون بیش از صد میلیون نفر بازی Apex Legends را تجربه کرده‌اند و فصل هشتم (فصل قبل) به صورت میانگین هفتگی ۱۲ میلیون بازیکن داشته است. در جذب بازیکنان جدید در Madden NFL نیز شاهد رکوردزنی هستیم. تعداد بازیکنان بازی The Sims 4 از ابتدای عرضه به حدود ۳۶ میلیون نفر رسیده و ششمین سال پی در پی در حال گسترش خود را نیز پشت سر گذاشت.

الکترونیک آرتز

درآمدزایی عنوان ایپکس لجند از ابتدای عرضه در اوایل ۲۰۱۹ بیش از یک میلیارد دلار برآورد شده است که در فصل گذشته بهترین ماه خود را تجربه کرد.

بنابر برنامه‌ی ارائه شده از سوی EA برای انتشار بازی‌های معرفی و مشخص شده به صورت عمومی در طول سال مالی جاری، در بهار تا اوایل تابستان شاهد انتشار ریمستر سه‌گانه ی مس افکت و Knockout City، در تابستان تا اوایل مهر عناوین FIFA 22، F1 2021 و Madden NFL 22، در پاییز Battlefield و NHL 22 و در نهایت در زمستان EA Sports PGA Tour خواهیم بود.

همانطور که پیشتر اعلام شده بود الکترونیک آرتس اخیراً شرکت Glu که سابقه‌ی ساخت بازی‌های موبایلی نسبتاً موفقی را دارد تصاحب کرده بود و اعلام شد در نظر دارند تا با همکاری این شرکت و استفاده از تجربه‌ی آن در موبایل آی‌پی‌های خود را در سطح بازی‌های کژوال موبایلی گسترش دهند.

 

الکترونیک آرتز

در نهایت در طول جلسه آقای اندرو ویلسن، رییس EA تایید کرد که از بازی جدید بتلفیلد در ماه جون (تیر-خرداد) برای عرضه تا پایان سال جاری رونمایی خواهد شد. بیان شد که جدیدترین بازی Battlefield مانند عناوین ورزشی این شرکت علاوه بر کنسول‌های جدید پلی‌استیشن ۵ و اکس‌باکس سری، برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان نیز منتشر می‌شود. اگرچه به مانند قبل تاکید شد که این نسخه یک تجربه‌ی نسل بعدی خواهد بود. همچنین آقای بلیک یورگنسن، مسئول امور مالی این شرکت عنوان کرد که این بازی بر روی کنسول‌های نسل هشتم بسیار خوب به نظر می‌رسد. پس از معرفی در ماه آینده شاهد انتشار اطلاعات بیشتری در طول تابستان خواهیم بود.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *