۰

عملکرد موفق مالی ایکس باکس به لطف کنسول های جدید

ایکس باکس

عملکرد موفق مالی ایکس باکس به لطف کنسول های جدید

عملکرد بسیار خوب ایکس‌باکس در فصل گذشته  مایکروسافت گزارش عملکرد خود در سه ماهه‌ی سوم سال مالی ۲۰۲۱ را منتشر کرده است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

درآمد بخش گیمینگ ۵۰ درصد افزایش داشته است. نتایج فصل گذشته بهترین سه ماهه‌ی سوم (زمستان) را برای این کمپانی رقم زده است. درآمد محتوای اکس‌باکس و سرویس‌ها نیز نسبت به سال گذشته ۳۴ درصد افزایش داشته است که موفقیت روزافزون گیم پس از دلایل اصلی آن محسوب می‌شود. مجموع درآمد بخش گیمینگ در طول ۱۲ ماه گذشته تا پایان ماه مارچ ۲۰۲۱ (اوایل بهار) حدوداً ۱۵ میلیارد دلار بود؛ این رقم در بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته ۱۰.۳ میلیارد دلار بوده است.

درآمد بخش سخت‌افزای ایکس‌باکس نیز به لطف تقاضای ممتد کنسول‌های جدید نسبت به سال گذشته ۲۳۲ درصد افزایش داشته است. نکته‌ی قابل توجه این است که با وجود عرضه‌ی کنسول‌های جدید بخش اعظم درآمدهای بخش گیمینگ مایکروسافت یعنی چیزی در حدود ۸۰ درصد از طریق محتوا و سرویس‌های آن بدست می‌آید.

چندی پیش هم شایعات جدید منتشر شد حاکی از آن بود که ظاهراً شرکت ولو قصد دارد در آینده سرویس Xbox Game Pass را به فروشگاه استیم اضافه کند.

همان‌طور که می‌دانید، مایکروسافت برنامه‌های مختلفی را برای گسترش سرویس Xbox Game Pass در نظر دارد. این شرکت قصد دارد سرویس اشتراکی مذکور را به پلتفرم‌های دیگر مانند دستگاه‌های iOS اضافه کند. همچنین در طول چند وقت اخیر، شایعاتی در خصوص اضافه شدن سرویس شرکت یوبی‌سافت یعنی Ubisoft+ به ایکس‌باکس گیم پس منتشر شده است. اما این همه‌ی ماجرا نیست و طبق شایعه‌ی جدید منتشر شده، شرکت ولو نیز به اضافه کردن این سرویس به فروشگاه استیم علاقه دارد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *