۰

نقد و بررسی انیمه Your Name

نقد و بررسی انیمه Your Name

در صنعت سینما پارامترهای مهمی تأثیر گذار هستند تا خالق یک اثر بتواند هدف مورد نظر
خودش را به مخاطب برساند. ایده ای برای تعریف کردن یک موضوع، با خود موضوع بسیار فرق دارد. و این به زحمت و پشتکار خالق بستگی دارد که تا چه اندازه از این دو فاکتور در اثرش بهره ببرد.

انیمه Your Name (ژاپنی: 君の名は)یک انیمه‌ی رمانتیک فانتزی ژاپنی به نویسندگی و کارگردانی ماکوتو شینکای است که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. این فیلم، برگرفته رمانی به همین نام، اثر شینکای در ژوئن ۲۰۱۶ است. از صداپیشگان آن، می‌توان به مونه کامیشیرایشی، ریونوسوکه کامیکی، آئویی یوکی، اتسوکو ایچی‌هارا، کایتو ایشیکاوا و ماسامی ناگاساوا اشاره کرد. نخستین نمایش نام تو. توسط توهو در تاریخ ۳ ژوئیه ۲۰۱۶ و در طی همایش انیمه اکسپو در لس آنجلس، کالیفرنیای بود و سپس در ۲۶ اوت ۲۰۱۶ در کشور ژاپن اکران شد.

این فیلم، به دلیل سبک پویانمایی و تأثیرات احساسی، بسیار مورد تحسین منتقدین قرار گرفت و همچنین، یک موفقیت تجاری محسوب می‌شد و توانست با فروشی معادل ۳۶۰ میلیون دلار عنوان چهارمین فیلم پرفروش تاریخ در کشور ژاپن و نیز، پرفروش‌ترین فیلم انیمه‌ی تاریخ را به خود اختصاص دهد.

نقد و بررسی انیمه Your Name

انیمه اى از شرکت Films Wave Comix ،یکى از اثرهای آقاى ”ماکاتو شینکاى” یعنى انیمه Name Your یک انیمه بسیار خوش ساخت با داستانى کلیشه اى اما با ایده اى تازه می باشد. پروتاگونیست هاى داستان دو شخصیت به نام هاى “تاکى تاچیبانا”و”میتسوها میامیزو” مى باشند. کارکترها به مرور زمان متوجه مى شوند که به هم ربط دارند و روزهایى در طى هفته زندگى شان عوض میشود و کارکترها به مرور زمان در این تناسخ ناخواسته شیفته هم مى شوند و در اینجا کارکتر تاکى متوجه مى شود که براى رسیدن به عشقش (که از لحاظ زمانى باهاش اختلاف دارد)باید جان او را از یک برخورد ستاره دنباله دار نجات دهد و کارى انجام دهد تا جان میتسوها را نجات دهد.

پیچش داستان بسیار خوب است و روایتی به فرم نوسانی دارد. بازیگراى این انیمه به ترتیب ریونوسوکه کامیکی و “مونه کامیشیرایشى” مى باشند که به نحو تأثیرگذار نقش هاشون را ایفا کرده اند. به شخصه طرز تفکر کلى حاکم بر این انیمه برام شیرین بود چون این طرز تفکر در واقعیت نیست و فعل انفعاالت انیمه فقط آنچه بوده که در دنیا فکر آقاى شینکاى جریان دارد و این انفعاالت در زندگى واقعى نیست چه بسا در کشور ما که جریانات میان انسان ها بدین شکل اصالً نیست. شخصیت هاى فرعی به اندازه شخصیت هاى اصلى قوى نیستند و چه بسا بعضی از آن
ها خسته کننده هستند. تجربه اى بود شیرین جهت تأمل کردن راجب موضوع عشق و استقامت در پى آن. انیمه Name Your را تماشا کنید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *