بازی Elden Ring Nightreign قرار است از فرمول تثبیتشدهی FromSoftware در چندین جنبهی کلیدی، از تمرکز بر حالت همکاری و ساختار روگلایک آن گرفته تا تنظیمات دنیای موازی و موارد دیگر، فاصله بگیرد. کمی پایینتر در این فهرست، یکی دیگر از ویژگیهای آشنا از عناوین Soulslike گذشتهی این استودیو که باز نخواهد گشت (و حقیقتاً ماهیت جزئیتری دارد)، سیستم پیامرسانی است.
گذاشتن پیامهای کوتاه که روی زمین برای خواندن (و امتیاز دادن) سایر بازیکنان نوشته میشد، از زمانی که بازیهای اکشن نقشآفرینی Soulslike توسط FromSoftware وجود داشتهاند، یکی از عناصر اصلی آنها بوده است، اما جونیا ایشیزاکی، کارگردان بازی، در مصاحبهای با IGN ژاپن، فاش کرد که Elden Ring Nightreign این ویژگی را نخواهد داشت. ایشیزاکی میگوید با هر بار اجرای بازی که حداکثر حدود ۴۰ دقیقه طول میکشد، بازیکنان به سادگی زمان کافی برای خواندن و نوشتن پیام نخواهند داشت.
ایشیزاکی توضیح داد: «شما همچنان میتوانید ارواح بازیکنان دیگر را ببینید، اما قابلیت گذاشتن پیام حذف شده است. دلیلی که ما عملکرد پیام را حذف کردیم این است که در این بازی، که هر جلسه حدود ۴۰ دقیقه طول میکشد، نه زمانی برای نوشتن پیام خودتان وجود دارد و نه زمانی برای خواندن پیامهای نوشته شده توسط دیگران.»
از آنجا که Nightreign عنوانی با تمرکز بر همکاری است، طبیعتاً انتظار میرود ساختار و ریتم متفاوتی نسبت به بازیای که از آن منشعب شده، داشته باشد، بنابراین تغییر و حذف عناصر آشنا اینجا و آنجا لزوماً تعجبآور نیست. اینکه آیا بازی قادر خواهد بود با وجود همهی این تغییرات، تجربهای قانعکننده ارائه دهد، سؤال بزرگی خواهد بود که در ذهن همه وجود دارد.
انتظار میرود Elden Ring Nightreign در سال ۲۰۲۵ برای PS5، Xbox Series X/S، PS4، Xbox One و PC منتشر شود. یک تست شبکهی بسته در ماه فوریه برگزار خواهد شد و ثبتنامها از هفتهی آینده آغاز میشود.
نظرات کاربران