هرگاه فیلمی اقتباسی از یک سریال انیمه طولانی مدت ساخته میشود، همیشه نگرانیهایی در مورد اینکه آیا زمان محدود فیلم به منبع اصلی آن عدالت خواهد کرد یا خیر وجود دارد. متأسفانه، انیمه Overlord: The Sacred Kingdom در این زمینه شکست خورده است – این یک تلاش طولانی و ناامیدکننده برای پر کردن داستانی است که سریال محبوب isekai از آن عبور کرده است. رویدادهای آرک پادشاهی مقدس Overlord و معرفی چهره جدید Neia Baraja، متأسفانه فاقد هرگونه لحظه باشکوهی هستند که توجیهکننده اکران سینمایی آن باشد.
با موفقیتهایی مانند Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba – The Movie: Mugen Train و Dragon Ball Super: Super Hero، فرصتهایی برای برخی از فیلمهای انیمه خوب وجود دارد که در کنار سریالهای چند فصلهای قرار میگیرند. اما The Sacred Kingdom باعث میشود که من این سؤال را مطرح کنم که چرا Madhouse این مسیر را با Overlord انتخاب کرده است. این چرخه طولانی و کشدار از توطئههای سیاسی و طرحریزی ممکن است در یک فصل یا چند قسمت ویژه بهتر عمل کرده باشد. کسانی که با داستان Overlord آشنا نیستند، احتمالاً در نحوه چرخش فیلم در اطراف پادشاهی مقدس (یا مقدس) و Neia گم میشوند، زیرا آنها به دنبال کمک از پادشاهی جادوگر Ainz Ooal Gown هستند تا بتوانند شیطان Jaldabaoth را شکست دهند. Jaldabaoth همچنین به طور مخفیانه برای Ainz کار میکند، بازیکنی که در ابتدای Overlord به طور مرموزی در دنیای دیگری ظاهر شد. این موضوع بسیار پیچیده است.
با این حال، آشنایی با Overlord باعث نمیشود که The Sacred Kingdom لذتبخشتر شود. واضح است که داستان باید در یک زمان دو ساعته جای میگرفت، بنابراین گاهی اوقات احساس عجله میکند. به نظر میرسد که یک نبرد اوجگیرانه در نیمه اول رخ میدهد، اما قبل از اینکه هرگونه اکشن معناداری نشان داده شود، ما به سرعت به پیامدهای آن میرسیم. به غیر از یک صحنه تکاندهنده، این فیلم در درجه اول به عنوان راهی برای معرفی بینندگان به شخصیتهای جدیدی است که احتمالاً در سریال تلویزیونی دوباره خواهیم دید.
بخش زیادی از این دو ساعت به Neia اختصاص داده شده است، زیرا او با بیمیلی از قویترین جنگجوی پادشاهی مقدس، Remedios، پیروی میکند؛ همانطور که The Sacred Kingdom پیش میرود، ما شروع میکنیم به دیدن علاقه او به Ainz Ooal Gown، درست مانند پیروان او از زمانی که او شروع به ساخت پادشاهی خود کرد به امید یافتن بازیکن دیگری از دنیای خود. اما توافق Ainz با Jaldabaoth – که او با امید به گسترش نفوذ خود با او همکاری میکند – بسیاری از این تحولات را بیمعنی میکند. پادشاهی مقدس فقط یک مهره دیگر در بازی شطرنج سرزمینی است که Ainz و بقیه پادشاهی جادوگر در طول Overlord بازی کردهاند.
دانستن این موضوع بسیاری از درام و معنا را از فیلم میگیرد. دیدگاه Neia و رشد او یک پایه خوب برای این داستان ایجاد میکند، اما او هرگز در خطر واقعی نیست – وقتی Ainz به او احترام میگذارد، بقای او به اندازه پادشاه مرده مطمئن است. در پایان، بسیاری از تنشهای پرده اول به روال عادی برای شخصیتهای قدرتمند پادشاهی Ainz تبدیل میشود. (نه اینکه The Sacred Kingdom نمایش زیادی از جادوی شگفتانگیزی که میدانیم Ainz قادر به انجام آن است، ارائه دهد.)
اگرچه The Sacred Kingdom عمدتاً از برنامهریزی نبرد، تاکتیکهای سیاسی و گفتگوهای قلبی تشکیل شده است، اما هنوز هم مواقعی وجود دارد که انیمیشن نشانههایی از پتانسیل را نشان میدهد. وقتی Ainz به Neia در یک نبرد کمک میکند، با رهبری از نیروهای مخالف روبرو میشوند که به نظر چالش بزرگی میرسد. همانطور که آنها به دوئل خود میشتابند، انیمیشن، بسیار مختصر، به نظر میرسد که به سمت یک برخورد باشکوه در حال افزایش است – فقط برای اینکه فیلم دوباره از اکشن فاصله بگیرد. بعداً، آنچه به نظر میرسد نبرد بزرگ باشد که این حماسه را به پایان میرساند، با ترکیبی کسلکننده از شخصیتهایی که از دور به مبارزه نگاه میکنند و خود مبارزه به جز برخی انفجارها و جادوها قابل مشاهده نیست، کاهش مییابد. پتانسیل برای یک حماسه سینمایی در دنیای Overlord وجود دارد، اما The Sacred Kingdom فاقد پیگیری برای تحقق آن است.
سخن نهایی
Overlord: The Sacred Kingdom بیشتر یک یادداشت پایانی برای یک سریال انیمه طولانی مدت است تا یک تجربه سینمایی سرگرمکننده. پر از داستان برای گفتن، زمان محدود هرگونه سرمایهگذاری در پادشاهی جدید و متحد فداکار معرفی شده را تضعیف میکند. آرکی که الهامبخش فیلم بود، تنها یک اشاره گذرا در نمایش تلویزیونی دریافت میکند؛ اجرای ضعیف The Sacred Kingdom باعث میشود که این کوتاهسازی توجیهپذیر شود.
نظرات کاربران