۰

نقد و بررسی فیلم مارول ها The Marvels 2024 | خوش ساخت ولی بی معنی

نقد و بررسی فیلم مارول ها The Marvels 2024

مارول ها، به نوعی، سی و سومین فیلم دنیای سینمایی مارول است. این فیلم دنباله مستقیم فیلم (کاپیتان مارول) و دو سریال مختلف (WandaVision و Ms. Marvel) است. نیک فیوری نقش حمایتی قابل توجهی را در آن ایفا می کند که پس از قیام اسکرل ها در “تهاجم مخفی” تابستان گذشته وارد ماجرا می شود.
با این حال، تقریباً هیچ یک از این موارد مهم نیست. WandaVision و Ms. Marvel فقط به دلیل اینکه این برنامه ها جایی هستند که دو نفر از سه قهرمان اصلی “مارول ها” قدرت های خود را به دست آوردند، مرتبط هستند – جزئیات اصلاً مهم نیستند و هرگز به آنها اشاره نمی شود – و هرگز حتی به صورت پوشیده به “تهاجم مخفی” اشاره نمی شود. و تنها چیزی که از کاپیتان مارول نیاز دارید، که ۱۲ فیلم پیش از آن منتشر شد، این است که برخی از عواقب بد تصمیم Carol برای نابود کردن هوش برتر کری در پایان آن فیلم وجود داشت.

نقد و بررسی فیلم مارول ها The Marvels 2024
این حجم عظیمی از زمینه است که به سادگی از داستان حذف می شود، و برای اینکه این کار موثر باشد، باید هم از نظر فیلمسازی واقعا چشمگیر باشد و هم چیزی فراتر از چیزهای دیگر مارول را نشان دهد. و باید اعتراف کرد که برای بخش بزرگی از این فیلم، کارگردان نیا داکوستا و همکارانش توانستند هر دوی این کارها را انجام دهند. اما در حالی که “مارول ها” به عنوان یک فیلم اکشن سرگرم کننده و جذاب عمل می کند، این لذت ها گذرا هستند. برای فیلمی که در ۱۰۵ دقیقه به وضوح از بافت ارتباطی و محتوای خود جدا شده است، سرگرم کننده بودن نمی تواند آن را حفظ کند.
داستان اینجا یک تنظیم نسبتاً استاندارد مارول است. خانه کری پس از رویدادهای کاپیتان مارول در حال مرگ است و یک جنگجوی جدید به نام دار-بن برای نجات آن، نسل کشی انجام می دهد و با استفاده از یک دستبند جادویی که برای سرقت منابع از سیارات دیگر سوراخ هایی در فضا ایجاد می کند. هنگامی که کاپیتان مارول و مونیکا رامبو به طور همزمان دو تا از این آن ها را لمس می کنند، توانایی های آنها با یکدیگر در هم آمیخته می شود – همچنین با توانایی های Kamala Khan که او نیز یکی از آن دستبندها را دارد.
از آن به بعد، هر زمان که هر سه نفر از آنها به طور همزمان از قدرت های خود استفاده کنند، جای خود را عوض می کنند. این یک ترفند مسخره است که باید مدیریت آن غیرممکن باشد، اما “مارول ها” بسیار خوب فیلمبرداری و ویرایش شده است که سکانس های تغییر مکان معمولاً به انفجار ختم می شوند.
واقعاً، اکشن در “مارول ها” بسیار قوی است، با ظاهری به سبک جیمز وان و ریتمی فوق‌العاده لذت‌بخش شبیه به موزیک ویدیو. سه نقش اول (بری لارسون، تیونا پریس و ایمان ولانی) همگی سرگرم‌کننده هستند و ارتباطی عالی با هم دارند، به خصوص زمانی که با هم غریب هستند. و آنها حتی چیزی را به ما نشان دادند که قبلاً ندیده بودیم، زمانی که از سیاره ای بازدید کردند که هر کسی در آن هر وقت صحبت می کند، آواز می خواند و می رقصد – معرفی ما به این مکان یکی از بهترین توالی های MCU است.
در حالی که “مارول ها” برای مدتی به عنوان یک فیلم اکشن کار می کند، نسیم خستگی ناپذیر و پایبندی دقیق به فرمول مارول در نهایت آن را سنگین می کند – صادقانه بگوییم، برای اینکه این فیلم همچنان برای ما جذاب باشد، پس از ورود به استانداردهای معمول کمیک بوک، احتمالاً به یک آشوب به سبک مایکل بی نیاز هستیم. نبردهای در پرده سوم آنقدر خوب نیست و مطمئناً نمی تواند به اوج Black Panther: Wakanda Forever برسد.

نقد و بررسی فیلم مارول ها The Marvels 2024

نقد و بررسی فیلم مارول ها The Marvels 2024

اما برای بدتر شدن اوضاع باید گفت که “مارول ها” همچنین فاقد هر گونه عنصری از فیلم های رایان کوگلر، یا نگهبانان کهکشان قسمت ۳، یا حتی جاودانگان است. “مارول ها” فیلمی است که به راحتی قابل هضم است، اما چیز زیادی برای به یاد آوردن آن وجود ندارد. این فیلمی است که احتمالاً توسط بقیه فرنچایز به همان شکلی رفتار خواهد شد که با برنامه های WandaVision و Ms. Marvel رفتار کرد: به عنوان چیزی بیش از وسیله ای که تمام این شخصیت ها را در مکان هایی که نیاز دارند برای هر چیزی که در آینده در آن هستند قرار می دهد. جزئیات احتمالاً مهم نخواهد بود. با این حال، وضعیت MCU آنطور که هست، ما هیچ ایده ای نداریم که آینده آنها به کجا خواهد رسید.

  • نقاط قوت:
    • اکشن قوی و جذاب
    • فیلمبرداری و تدوین خوب
    • ارتباط عالی بین بازیگران
    • سکانس های جالب و خلاقانه
  • نقاط ضعف:
    • داستان ساده و تکراری
    • پایبندی دقیق به فرمول مارول
    • کمبود محتوا و عمق
    • عدم ارتباط با سریال های مرتبط

در مجموع، “The Marvels” فیلمی سرگرم کننده است که اکشن و جلوه های بصری خوبی دارد. با این حال، داستان آن ساده و تکراری است و فاقد محتوا و عمق است. همچنین ارتباط کمی با سریال های مرتبط دارد.

برچسب‌ها:, ,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *