۰

فناوری در صنعت لباس+ ۱۱ تکنولوژی متحول کننده صنعت پوشاک

فناوری در صنعت لباس+ ۱۱ تکنولوژی متحول کننده صنعت پوشاک

مقدمه

در دنیای امروز، تلاش برندهای لباس برای نوآوری و ارتقاء تجربه مشتریان به وسیله فناوری به اوج خود رسیده است. صنعت مد همیشه در خط مقدم نوآوری قرار داشته است، از چرخ خیاطی های مدرن گرفته تا زنجیره های تامین بسیار کارآمد و فرایند تشخیص و تعیین سرمایه گذاری اولیه سود آور در تجارت الکترونیک لباس.اما فن آوری در مد هرگز به گستردگی  این روزها نبوده است. هوش مصنوعی خطوط تولید وسیع را بهینه می‌کند، واقعیت افزوده تجربه مشتری را ارتقا می‌دهد و دنیای مجازی جریان‌های کسب درآمد جدید و خلاقانه ای را برای صاحبین کسب و کار ایجاد می‌کند.تحول در صنعت پوشاک

۱. هوش مصنوعی 

فناوری هوش مصنوعی در صنعت مد به کشف الگوهای رفتار مصرف‌کنندگان، بهینه‌سازی زنجیره تأمین، و ارائه پیشنهادات شخصی‌سازی بر اساس سلیقه‌های هر فرد کمک می‌کند.

وقتی صحبت از فناوری مد می شود، قطعاً هوش مصنوعی در دستور کار و برنامه توسعه ای بسیاری از برندها بوده است. هوش مصنوعی با ابزارهایی مانند چت‌بات‌ها و توصیه‌های شخصی‌شده که اکنون رایج و در دسترس هستند در حال طراحی و پایه ریزی مجدد صنعت پوشاک است.

هوش مصنوعی در صنعت پوشاک

 با این حال، نوآوری های بیشتری در راه است و به عنوان مثال آمازون به زودی یک فروشگاه مد هوش مصنوعی افتتاح می کند. جایی که الگوریتم های یادگیری ماشین توصیه های متناسبی را در حین جستجوی مشتریان در دنیای فیزیکی ارائه می دهند.

۲. رسانه‌های مصنوعی

با پیشرفت هوش مصنوعی، نوآوری های مد زیادی برای کشف و عرضه بوجود خواهد آمد.برند های بزرگ قادر خواهند بود با استفاده از الگوریتم های هوشمند  از صدا، ویدئو، عکس و متن برای تولید محتوای رسانه ای واقعی (به ظاهر ) بهره ببرند.

از آن گذشته می‌توان از چهره‌های معروف برای مدل‌سازی صدها محصول در رسانه‌های دیجیتال استفاده کرد و از ظاهر، صداها و رفتار مدل محبوب تقلید و از این طریق بازار یابی کرد.

 ۳. اینفلوئنسر مجازی 

شخصیت‌های مجازی با شخصیت و ظاهر واقعی که توانایی ارتباط با مخاطبان را دارند، به برندها کمک می‌کنند تا بازاری جوان‌تر و فعال‌تر را جلب کنند.

برندها در حال حاضر از رسانه های مصنوعی در قالب اینفلوئنسرهای مجازی استفاده می کنند، شخصیت های کامپیوتری که اینفلوئنسر های واقعی را در رسانه های اجتماعی تقلید می کنند. همین اواخر یک گروه اسپانیایی با خلق یک مدل مجازی و استفاده از تصاویر تبلیعاتی او، درآمد قابل توجهی را به دست آورد و البته زنگ خطر را برای مدل های واقعی در صنعت پوشاک به صدا در آورد.

اینفلوئنسر مجازی

۴. پخش زنده 

استفاده از پلتفرم‌های پخش زنده برای نمایش زنده مدلینگ، پشت صحنه‌های طراحی، و رویدادهای مد، ارتباط مستقیم و فوری با مشتریان را تسهیل می‌کند.

۵. مد مجازی 

مدل‌های مجازی و پارچه‌های مجازی برای امتحان لباس و طراحی قبل از خرید به مشتریان این امکان را می‌دهند تا تجربه خرید آنلاین را تا یک سطح جدید برسانند.

۶. چاپ سه‌بعدی 

استفاده از تکنولوژی چاپ سه‌بعدی برای ایجاد طراحی‌های منحصر به فرد و پوشاک سفارشی که بازار مد را می تواند متحول نماید.

چاپ سه بعدی می تواند به خرده فروش ها کمک کند تا شخصی سازی در دسترس مشتریان را افزایش داده و به برندهای مد با قبلیت ارائه پیشنهادهای ویژه ای تبدیل شوند که مصرف کنندگان مدرن می خواهند. این فناوری امکان چاپ دقیق طرح‌های دیجیتالی پیچیده را توسط ماشین فراهم می‌کند و خطای تولید و اتلاف منابع را نیز به حداقل می‌رساند.

چاپ سه بعدی پارچه

۷. واقعیت افزوده 

تجربه خرید با استفاده از واقعیت افزوده، امکان امتحان محصولات به طور مجازی و بهبود تجربه مشتریان را ارتقا می‌دهد. 

فناوری واقعیت افزوده، اشیاء دیجیتالی را در دنیای واقعی پوشش می‌دهد، که کاربران می‌توانند در زمان واقعی با آنها تعامل داشته باشند.

با توجه به بررسی های اخیر توسط شرکت های بازار یابی معتبر دنیا، این نتیجه حاصل شده که ۷۱ درصد از مصرف‌کنندگان مایل به خرید بیشتر از فروشگاههایی هستند که امکان واقعیت افزوده را در خود جای داده‌اند، بنابراین این قابلیت به شدت مورد علاقه برندهای بزرگ لباس واقع شده که از این فناوری برای ایجاد تجربیات هیجان‌انگیز و جذاب استفاده می‌کنند.

۸. متاورس

ورود به دنیای متاورس به برندها این امکان را می‌دهد تا تجربه مشتریان را به سطحی جدید از تعامل و ارتباط تغییر دهند.

۹. بلاک‌چین 

استفاده از تکنولوژی بلاک‌چین در زنجیره تولید، توزیع و  تأمین پوشاک، امکان ردیابی دقیق تر و شفافیت در فرآیند تولید و توزیع را ارتقا می‌دهد.

۱۰. اینترنت اشیاء

اینترنت اشیا محصولاتی هستند که در آنها حسگرها و نرم‌افزارهایی تعبیه شده‌ که آنها را قادر می‌سازد به اینترنت متصل شوند و داده‌ها را مبادله کنند. نمونه‌های معروف از این تکنولوژی عبارتند از لامپ‌های هوشمند، ساعت‌ها و زنگ‌های در، اما صنعت لباس نیز به فضای اینترنت اشیا پیوسته و در حال گسترش استفاده از این تکنولوژی می باشد.

اینترنت اشیا در پوشاک

با استفاده از این فناوری، برندهای پوشاک می توانند انبارها را مدیریت کرده و اتلاف محصول در حین حمل و نقل را کاهش دهند، به عنوان مثال، با تعبیه ردیاب. اما به زودی، مصرف‌کنندگان می‌توانند لباس‌های متصل به اینترنت نیز بپوشند، با شرکت‌های نوآورانه‌ای مانند Prevayl SmartWear که در حال توسعه پوشاک با حسگرهای داخلی هستند که ضربان قلب و عملکرد ورزشی را کنترل می‌کنند.

۱۱. مواد اکولوژیک نوآورانه

استفاده از مواد نوآورانه و دوستدار محیط زیست در تولید پوشاک، تعهد به پایداری و کاهش اثرات منفی صنعت مد بر محیط زیست را نشان می‌دهد.

با یک کامیون زباله پر از لباس که در هر ثانیه به محل دفن زباله فرستاده می‌شود، صنعت پوشاک در حال سرمایه‌گذاری در سیستم‌های بازیافت حلقه بسته از تولید به بازتولید است که می‌تواند ضایعات را کاهش دهد و مد پایدار را به هنجار و عرف صنعت و زنگی اجتماعی تبدیل کند.

پیشرفت‌های فن‌آوری راه‌هایی را برای بهبود پایداری لباس و کاهش اثرات محیط زیست فراهم نموده است که این از تکنیک‌های رنگ‌آمیزی سازگار با محیط زیست گرفته تا جایگزین‌های مواد پایدار آزمایشگاهی برای تولید لباس را شامل می شود. 

در پایان
فناوری‌های مدرن در صنعت مد به برندها این امکان را می‌دهند که به دنبال نوآوری و تحول در تجربه مشتریان خود باشند و به روند توسعه یک جامعه مدرن و پویا گام گذارند. این فناوری‌ها نه تنها به بهبود فرآیندهای داخلی و در هنگام تولید کمک می‌کنند بلکه تجربه خرید مشتریان را نیز به سطح جدیدی از هیجان و نوآوری می‌برند.

این مقاله توسط تیم تولید محتوای فروشگاه لباس انگور تولید شده است. 

آدرس وب سایت فروشگاه انگور : angoorstore.com

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

تحریریه کنترل امجی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *