۰

نمرات اولیه آخرین اثر هایائو میازاکی The Boy and the Heron منتشر شد

نمرات اولیه آخرین اثر هایائو میازاکی The Boy and the Heron

نمرات اولیه آخرین اثر هایائو میازاکی The Boy and the Heron منتشر شد.

  • The Playlist: A+
  • IndieWire: A
  • The Hollywood Reporter: 90
  • Polygon: 90
  • Screen Daily: 80
  • Japan Times: 4.5/5
  • Variety: 70

اکران در آمریکا: ١۴٠٢/٠٩/١٧

نمرات اولیه آخرین اثر هایائو میازاکی The Boy and the Heron

نخستین نمایش فیلم جدید هایائو میازاکی با واکنش مثبت منتقدان همراه شد.

شب پیش پس از افتتاح جشنواره‌ی جهانی فیلم تورنتو (TIFF)، با حضور غافل‌کیرکننده‌ی گیرمو دل تورو برای معرفی انیمه، ?How Do You Live نمایش داده شد. نقدهای آخرین فیلم میازاکی که ۵۳ میلیون دلار در ژاپن فروخت، امیدوارکننده هستند. اثری که شاید جزو بهترین آثار استودیو جیبلی نباشد، اما جلوه‌های انیمیشن ۲-بعدی را در دنیایی که رسانه‌ی دیجیتال بر آن چیره شده، به زیبایی نمایان می‌کند. با وجود این که عموماً بر این باور هستند که این انیمه نمی‌تواند تهدیدی برای انیمیشن تحسین‌شده‌ی Spider-Man: Across the Spider-Verse در اسکار باشد، اما معتقدند فیلم هایائو میازاکی در ۸۲ سالگی‌اش چهارمین نامزدی اسکار (که در نخستین آن‌ها برای فیلم Spirited Away جایزه را از آن خود کرد) او را رقم می‌زند.

ولری کامپلکس از ددلاین، این فیلم را که در آمریکا با عنوان The Boy and the Heron اکران می‌شود، «کیسه‌ای درآمیخته از لحظاتی از زیبایی به همراه لغزش‌هایی در روایت» معرفی می‌کند. دیوید ارلیچ از IndieWire به فیلم نمره‌ی A را می‌دهد و می‌گوید: «آخرین فیلم میازاکی شاید قدرت احساسی فیلم The Wind Rises (فیلم پیشین میازاکی در سال ۲۰۱۳) را نداشته باشد، اما به طریقی در آواز قویی حتی مناسب‌تر انسجام پیدا می‌کند.» (آواز قو اصطلاحی استعاری است که به آخرین اکت و اجرا پیش از مرگ یا بازنشستگی اشاره می‌کند.). پیتر دبروج از ورایتی می‎گوید: «میازاکی کاری خلق نکرده که فیلموگرافی‌اش را تخریب کند، اما همزمان آن‌را به شکلی گسترش نداده که Spirited Away انجام داده است.». دیوید رونی از هالی‌وود ریپورتر که معتقد است این فیلم برای افراد بزرگ‌سال که با انیمه‌های میازاکی بزرگ شده‌اند زیباتر است، می‌گوید: «ترکیبات نشان‌داده‌شده می‌تواند یک کار هنری متمایز باشد، با پس‌زمینه‌های نقاشی‌مانند که به قدری در رنگ و نقش زیباست که بیننده را به گم شدن در آن‌ها دعوت می‌کند. … اگر برخی خطوط روایی فیلم که فانتزی‌تر هستند در زمان‌هایی گیج‌کننده به نظر برسند، تصاویر شما را در بر می‌گیرند؛ یادآوری ثابت از قدرت توصیفی در زبان نمایشی میازاکی.».

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *