۰

آموزش استفاده از خطوط پیشرو در عکاسی خیابانی

عکاس Clifford Pickett از Urban iPhone Photography ویدیویی را به اشتراک گذاشته است که در آن به طرز ماهرانه ای قدرت خطوط پیشرو در عکاسی خیابانی را بررسی کرده است. آموزش او در پارک معروف Central Park برگزار شد و نشان می‌دهد که چگونه از ویژگی‌های معماری، عناصر طبیعی و ماهیت پویای زندگی شهری برای ایجاد یک عکس واقعاً جذاب استفاده کنید. در اینجا، مهم‌ترین نکات از درس پیکت را بررسی می‌کنیم:

خطوط پیشرو در عکاسی خیابانی

سنترال پارک، با ترکیبی از معماری خیره کننده، طبیعت گسترده و فعالیت های انسانی پر جنب و جوش، به عنوان صحنه ای عالی برای درس در مورد خطوط پیشرو عمل می کند. او درس خود را در نزدیکی Playmates Arch آغاز می کند، جایی که یک الگوی راه راه ساده در پایین طاق، پایه ای ایده آل برای نشان دادن مفهوم خطوط پیشرو ارائه می دهد.

قدرت خطوط پیشرو

خطوط اصلی عناصر بصری کلیدی هستند که توجه بیننده را به نقطه خاصی از تصویر هدایت می کنند. همانطور که پیکت به اختصار توضیح می‌دهد، «اگر بتوانیم آن عناصر را به جایی که می‌خواهیم مردم نگاه کنند اشاره دهیم، یک عکس واقعاً تأثیرگذار خلق می‌کنیم.» این اصل با نزدیک شدن به قوس، زنده می شود و نوارهای همگرا را به تصویر می کشد که الگوی ذاتا جالبی را ایجاد می کند.

اهمیت انتخاب پرسپکتیو و لنز

با این حال، فقط اشاره به خطوط اصلی در صحنه کافی نیست. دیدگاه بسیار مهم است. در ابتدا، Pickett با استفاده از زوم معمولی ۱x بر روی دوربین خود، با عکاسی از صحنه از فاصله دور شروع می کند. با این حال، جابه‌جایی به یک لنز الترا واید ۰.۵ برابری، تغییر چشمگیری در تصویر ایجاد می‌کند، خطوط پیشرو را گسترش داده و اغراق‌آمیز می‌کند تا جایی که یک الگوی متقاعدکننده ایجاد می‌کنند.

خطوط پیشرو نیاز به یک مقصد دارند

اما، همانطور که پیکت توضیح می دهد، خطوط پیشرو نیاز به یک هدف دارند ، آنها باید به جایی هدایت شوند و به سمت چیزی اشاره کنند. در چند عکس اول، خطوط قوس از نظر بصری جالب بودند، اما چشم بیننده را به سمت نقطه کانونی خاصی هدایت نمی کردند. سپس پیکت به یک مدل خیابانی اشاره می کند و او را به نقطه مرکزی تصویر تبدیل می کند.

خطوط پیشرو در عکاسی خیابانی

محصول نهایی

پیکت با حرکت به سمت دیگر پل، با برجسته بودن مجری در پیش‌زمینه، تصویری را می‌گیرد که در آن خطوط اصلی قوس کاملاً روی سوژه قرار می‌گیرند. او پیشنهاد می کند که این یک عکس غیرقابل استدلال تاثیرگذار را ایجاد می کند. این نشان می دهد که چگونه استفاده از خطوط پیشرو، هنگامی که با یک نقطه کانونی قوی و انتخاب لنز مناسب ترکیب می شود، می تواند به یک ترکیب پویا و چشمگیر منجر شود.

درس پیکت یادآور این نکته است که عکاسی خیابانی عالی فقط ثبت آنچه می بینیم نیست. این در مورد درک و دستکاری اصول کلیدی عکاسی برای بیان یک داستان بصری جذاب است. به عنوان عکاس، برای ما بسیار مهم است که به این تکنیک ها – مانند خطوط اصلی – توجه داشته باشیم تا تصاویری را ایجاد کنیم که واقعاً با بینندگان ارتباط برقرار کنند.

در ادامه بخشی از بلاگ Nico Goodden را درباره تکنیک های خطوط پیشرو را با هم بررسی می کنیم:

خطوط پیشرو در عکاسی خیابانی
خطوط پیشرو در عکاسی خیابانی

من در ابتدا این تکنیک را در مناظر شهری لندن به کار بردم، اما متوجه شدم که عکاسی من تکامل یافته است و عکاسی خیابانی لندن را شروع کردم و به یک حالت خودکار تبدیل شد، چیزی که در من نقش بسته بود، به نوعی شبیه خالکوبی ذهنی بود.

خطوط پیشرو در عکاسی خیابانی
خطوط پیشرو در عکاسی خیابانی

قطعاً یک جنبه ریاضی در عکاسی وجود دارد، حداقل می تواند به اندازه ای که شما می خواهید مربوط به ریاضی باشد.

من اغلب متوجه می شوم، شاید به این دلیل که خیلی به آن عادت کرده ام، که واقعاً مجبور نیستم آنقدر به خطوط اصلی یا قانون یک سوم در عکاسی فکر کنم. آنها در بیشتر عکاسی من در سطوح مختلف همه جا حضور دارند. من فقط می دانم چه زمانی عکس درست است، حداقل برای من.

خطوط پیشرو در عکاسی خیابانی
خطوط پیشرو در عکاسی خیابانی

فکر می‌کنم هر کسی می‌تواند تشخیص دهد که چه زمانی یک عکس درست است، بدون نیاز به حمل خط کش یا وسواس روی آن.

نگاه کردن به آن تقریباً آرامش بخش است، به چشمان، قلب و ذهن شما احساس خوبی می دهد. برخلاف برخی از عکس‌هایی که از شما می‌خواهند به سمت چیز دیگری بروید که بسیار بی نظم، با «نویز بصری»، شلوغ، نامرتب، فاقد تعادل هستند.

خطوط پیشرو در عکاسی خیابانی
خطوط پیشرو در عکاسی خیابانی
برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *