۰

آموزش سریع تر کردن آیفون قدیمی در iOS 16

سریع تر کردن آیفون قدیمی در iOS 16

سریع تر کردن آیفون قدیمی در iOS 16

iOS 16 دارای مجموعه ای از ویژگی های شگفت انگیز برای آیفون است. اما با همه این چیزهای جدید، بار اضافی بر روی پردازنده تلفن شما وارد می شود. ممکن است در مورد جدیدتری مانند آیفون ۱۴ یا آیفون ۱۳ چندان قابل توجه نباشد، اما اگر گوشی ای مانند آیفون ۸ یا حتی آیفون X دارید، ممکن است چندان علاقه ای به iOS 16 نداشته باشید.

چند ویژگی وجود دارد که می توانید آن ها را خاموش کنید تا کمی عملکرد بهتری را به دست آورید و RAM خود را آزاد نگه دارید تا برنامه ها بارها و بارها بارگیری نشوند. و ما فقط دو ویژگی را انتخاب کرده‌ایم، زیرا اینها احتمالاً مواردی هستند که شما اصلاً به آنها اهمیت نمی‌دهید، بنابراین بهتر است آنها را در سطل زباله بیندازید.

۱-همه ویجت های صفحه اصلی خود را حذف کنید

باور کنید یا نه، ویجت ها در واقع می توانند سرعت گوشی شما را بسیار کند کنند. این اساساً بخشی از یک برنامه است که برای ارائه آخرین اطلاعات، مانند آب و هوا، هر از گاهی به روز می شود. این همچنین به این معنی است که آنها خود را در رم نگه می‌دارند و ممکن است به برخی از برنامه‌های پس‌زمینه را مجبور به خاموش شدن کنند، به خصوص اگر ویجت‌های زیادی در صفحه اصلی داشته باشید.

سریع تر کردن آیفون قدیمی در iOS 16

وقتی گفتیم که باید تمام ویجت های صفحه اصلی خود را حذف کنید، منظور واقعاً همه آنهاست. این شامل مواردی است که از صفحه قفل قابل دسترسی هستند و آنهایی که در زیر ساعت صفحه قفل قرار داده اید. همه چیز را ساده درست کنید. در غیر این صورت، شما بدون هیچ دلیلی حافظه رم خود را از دست خواهید برد.

حذف ویجت ها آسان است. صفحه اصلی آیفون خود را با ضربه زدن و نگه داشتن روی یک ویجت یا نماد برنامه و سپس ضربه زدن بر روی Edit Home Screen در حالت ویرایش قرار دهید. اکنون به سادگی روی دکمه “-” در سمت راست بالای ویجت ضربه بزنید تا آن را حذف کنید.

سریع تر کردن آیفون قدیمی در iOS 16

۲- ویژگی Shared with You را خاموش کنید

این یک مورد بیهوده و چیزی است که احتمالاً هرگز آن را استفاده نخواهید کرد و  خاموش کردن آن باعث سریع تر کردن آیفون قدیمی در iOS 16 شما می شود. هر زمان که شخصی چیزی را در برنامه پیام‌ها با شما به اشتراک می‌گذارد، iOS 16 چیزی را که به اشتراک گذاشته شده در برنامه مربوطه به شما نشان می‌دهد تا برای همیشه در رشته پیام گم نشود. برای مثال، اگر شخصی یک قسمت پادکست را به اشتراک بگذارد، قسمت اشتراک‌گذاری شده را در برنامه پادکست خواهید دید. همین امر در مورد عکس ها در برنامه Photos و غیره نیز صدق می کند. ممکن است (برای برخی) مفید باشد، اما شما فقط کاری می‌کنید که آیفون‌تان کارهای اضافی انجام دهد که احتمالاً در این مرحله از آن استفاده نمی‌کنید.

می‌توانید با رفتن به Settings > Messages > Shared with You ، این ویژگی را غیرفعال کنید.

سریع تر کردن آیفون قدیمی در iOS 16

۳ -( نکته اضافی) زمان صفحه نمایش

یکی از ویژگی‌هایی که عمر باتری و عملکرد شما را کمی از بین می‌برد، Screen Time است. مطمئناً، این یک راه عالی برای پیگیری برنامه ها و میزان استفاده شما از آنها است، اما مقدار زیادی از قدرت پردازشی در پس زمینه مصرف می شود. اگر در مورد استفاده از داده ها برای شکل دادن به زندگی دیجیتال خود بسیار جدی هستید، این ویژگی را روشن بگذارید. در غیر این صورت، بهتر است آن را خاموش کنید.

به Settings > Screen Time بروید، تا انتها به پایین اسکرول کنید و سپس بر روی Turn Off Screen Time ضربه بزنید.

با روشن بودن این ویژگی‌ها، برنامه‌هایی که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند به طور غیرمنتظره‌ای خارج می‌شوند و از ابتدا دوباره بارگیری می‌شوند، که به نوبه خود باعث کاهش عمر و عملکرد باتری می‌شود.

برچسب‌ها:, ,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *