۰

وجهه رهبران جنگ جهانی دوم بعد از پایان جنگ

رهبران جنگ جهانی دوم بعد از پایان جنگ

وجهه رهبران جنگ جهانی دوم بعد از پایان جنگ

بعد از اینکه جنگ جهانی دوم به پایان رسید، از رهبران شکست خورده که همه از طرف متحدین بودند تنها یک تن آنها باقی ماند و از متفقین جز روزولت که بدلیل بیماری قبل از پایان جنگ درگذشت همه تا چندین سال بعد از جنگ زنده ماندند و محبوبیتی فوق‌العاده بدست آوردند، اما حال ما در این مقاله وجهه و تصویری که از آنها در دنیای کنونی وجود دارد را بررسی میکنیم

متحدین

رهبران جنگ جهانی دوم بعد از پایان جنگ

آدولف هیتلر
شاید منفورترین شخصیت تاریخ در دنیای امروز شناخته شده باشد، عموما او را جانی جنایتکار، و قاتل شش میلیون یهودی فرض ميکنند، مردم آلمان او را دوست ندارند و به طور کل هیتلر در جهان امروز منفور است.
وی در تاریخ شروع کننده جنگ جهانی دوم معرفی شده و میشود اینگونه کلام را خلاصه کرد، منفور در اکثریت و محبوب در اقلیت

رهبران جنگ جهانی دوم بعد از پایان جنگ

بنیتو موسولینی
موسولینی اوضاع بهتری نسبت به هیتلر دارد، هرچند وی را خیلی از مردم عروسک خیمه‌شب بازی هیتلر میدانند، موسولینی در ایتالیا اندازه هیتلر منفور نیست ولی از او به عنوان نابود کننده ملت ایتالیا بدلیل کشاندن کشورش به جنگ یاد میشود.

 

رهبران جنگ جهانی دوم بعد از پایان جنگ

هیروهیتو
امپراتور ژاپن تنها کسی بود از متحدین که در قدرت ماند، او حتی منفوریت کمتری نسبت به موسولینی دارد و ژاپنی‌ها آنقدر از او بدشان نمی‌آید ولی قبل جنگ او ماهیت خدا را برای ملت خویش داشت که بعد جنگ به طور کلی آنرا از دست داد و قدرتش فوق‌العاده محدود گردید.

متفقین

رهبران جنگ جهانی دوم بعد از پایان جنگ

ژوزف استالین
برخی از تاریخنگاران میگویند اگر وی جنگ را میباخت، امروز ما وی را به عنوان جانی‌ترین مَرد تمام تاریخ میشناختیم، اما استالین بر آلمان فائق آمد و تبديل به پدر ملت روسیه و فرشته نجات آنها در جنگ شد، وی در روسیه امروزی وجهه نسبتا خوب ولی در کشورهای اقمار شوروی سابق و برخی از کشورهای جهان، وجهه‌ای تاریک دارد.

پایان جنگ

وینستون چرچیل
مرد پیر انگلیسی محبوب مردم بریتانیا است، وی را سمبل مقاومت در برابر فاشيسم و تسلیم نشدن تا آخرین لحظه دربرابر هیتلر میدانند، در اروپا و آمریکا وی ستایش ميشود و به عنوان قهرمان از او یاد میشود، البته باید اضافه کرد در آسیا و آفریقا به خصوص هند، مردم از او خوششان نمی‌آید.

 

جنگ جهانی دوم بعد از پایان جنگ

فرانکلین روزولت
او اواخر جنگ درگذشت و پیروزی کشورش را در جنگ جهانی دوم ندید، اما بعد جنگ مورد ستایش جهان قرار گرفت، روزولت کارنامه‌ای خوب دارد و تقریبا در تمام جهان وجهه‌ای خوب دارد، وی بدلیل سیاست‌هایش در مورد رکود اقتصادی آمریکا، و هدایت کردن جنگ به نفع متفقین جزو بهترین رئیس جمهورهای ایالات متحده آمریکا شناخته میشود.

 

وجهه رهبران جنگ جهانی دوم بعد از پایان جنگ

این دیدگاه‌های جهانی راجب شخصيت‌های بالاست، تاریخ زیباست و بی‌رحم، قطعا خیلی از شخصیت‌های آن لیاقت اینهمه تنفر و تحریف را ندارند و خیلی‌ها هم به فراموشی سپرده شدند و ما فقط مسئول روایت آن هستیم اما در هر حال: “تاریخ را فاتحان مینویسند

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *