۰

آشنایی با گران ترین فرش ماشینی

آشنایی با گران ترین فرش ماشینی

آشنایی با گران ترین فرش ماشینی

فرش ها از جمله لوازمی هستند که در بخش تزئینی و کاربردی جایگاه ویژه ای را دارند و در طرح ها و سبک ها و همین طور جنس های مختلفی بافته و تولید می شوند. انواع فرش ها شامل دستبافت، ماشینی، ابریشمی و… می باشد که هر کدام در تراکم و شانه و ابعاد متفاوت هستند. در این مقاله قصد داریم در رابطه با فرش های ماشینی صحبت کنیم که این فرش ها ویژگی و قابلیت های زیادی دارند که هر سبک آن ها قیمت متفاوتی دارد اما با این حال به نسبت قیمتی که دارد جز فرش های خوب و کاربردی محسوب می شود.

انواع فرش های ماشینی

در ابتدا به انواع فرش های ماشینی می پردازیم که به طور کلی بهترین نوع از فرش های ماشینی از جنس نخ اکریلیک است و این نخ در شانه و تراکم های مختلف وجود دارد و معمولا برای فرش هایی با سبک کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرد. هر چه میزان شانه و تراکم فرش بیش تر باشد فرش از کیفیت بالاتری برخوردار است و در گذشته که نخ اکریلیک نبود فرش های ماشینی از کیفیت مناسبی برخوردار نبودند اما با گذر زمان و پیشرفت های حال حاضر و روی کار امدن نخ اکریلیک جنس فرش ها بهتر شدند. اگر بخواهیم دقیق تر به این موضوع بپردازیم، انواع فرش ها بر اساس شانه، از فرش ۵۰۰ شانه تا فرش ۱۶۰۰ شانه وجود دارد و جنس فرش ها هم انواعی دارد که شامل :

۱- نخ اکریلیک

۲- نخ پلی استر

۳- نخ بی سی اف می باشند.

هر کدام از این جنس ها را می توانید بسته به سلیقه ی شخصی و همین طور بودجه ای دارید تهیه کنید.

انواع فرش های ماشینی

گران ترین فرش ماشینی

گران ترین فرش ماشینی در حال حاضر فرشی است که تماما نخ می باشد و توسط دستگاه معروف و مخصوص بلژیکی بافته شده است که البته منظور از صد در صد نخ بودن این فرش همان نخ معروف آکریلیک می باشد. که نخ اکریلیک از جمله نخ های بسیار پرطرفدار در این صنعت می باشد که حتی علاوه بر صنعت فرش در صنعت پوشاک هم به میزان قابل توجهی مورد استفاده قرار می گیرد. این نخ پر مصرف با توجه به الیاف نرم و وزنی که دارد جایگزین پشم هم استفاده می شود و به صورت خام، اکرو و یا رنگی وجود دارد. این نخ از نظر ماندگاری و قوام در درجه ی بالایی قرار دارد و جنسی بسیار نرم دارد به همین دلیل است که جز نخ های گران محسوب می شود. فرش های بافته شده از این نخ از نظر تراکم و شانه در درجه ی بالایی است و همین باعث باکیفیت و گران قیمت می باشد. تراکم این فرش در حدود ۴۵۰۰ می باشد و شانه این فرش هم ۱۵۰۰ است. در صورت داشتن این فرش هزینه ی زیادی، جهت مراقبت و شست و شو باید بپردازید‌.

جهت شستشوی انواع فرش به قالیشویی معتبر مراجعه کنید.

ویژگی های گران ترین فرش ماشینی

امروزه فرش ماشینی با توجه به وجود دستگاه های پیشرفته به حدی با ظرافت و زیبا هستند که گاها با فرش های دستبافت ابریشم اشتباه گرفته می شوند. فرش های ماشینی از نظر هزینه ای هم نسبت به فرش های دیگر مناسب تر می باشند. اما مدل های خاص و برجسته فرش های ماشینی نیز دارای قیمتی بالا بوده‌ این مدل از فرش های ماشینی دارای ویژگی هایی هستند که از سایر فرش ها مجزا می باشند که شامل موارد زیر است:

۱- ویژگی اول در خصوص ظرافت بافت و طرح فرش است که در گران ترین فرش ماشینی به علت ۱۵۰۰ شانه بودنش از ظریف ترین نخ استفاده می شود و بافت فرش از ظرافت خاصی برخوردار است و دلیل این است که نمره ی نخ به کار رفته بین ۵۰ تا ۶۰ است که این اصطلاح در صنعت نساجی می باشد و هم چنین بافت این فرش به قدری تمیز و ظریف است که به فرش های دستبافت و ابریشمی بسیار شبیه می باشد و البته جدا از تمام این موارد این فرش به علت استفاده از نخ اکریلیک از مقاومت بسیار خوبی هم برخوردار است.

۲- ویژگی دوم در خصوص کیفیت بافت می باشد که کیفیت بسیار بالا و فرش کاملا یکدست می باشد چرا که به کمک دستگاه معروف و مجهز بافته می شود که این دستگاه hclx3 است که سرعت بافت بالا تر بوده و توانایی تولید فرش هایی با نقش های کامپیوتری را دارد و در پشت کار فرش هم کاملا یکدست و بدون هیچ گونه نخ اضافه می باشد. این دستگاه، بافت فرش را با کم ترین خطا انجام می دهد و هیچ گونه هدر رفتن نخ در این در آن دیده نمی شود و این دستگاه تنها وظیفه ی بافت فرش های ماشینی با کیفیت را دارد و ساخت کشور بلژیک هم می باشد.

۳- ویژگی سوم در خصوص کیفیت مواد اولیه است که با توجه به ماندگاری و دوام بالایی که این فرش دارد و همین طور بسیار زیبا و یکدست بافته شده است نشان از ظرافت این دستگاه می باشد و با این تفاسیر مواد اولیه ای که در تولید این فرش به کار رفته است از بهترین ها می باشد و از بهترین نوع نخ آکریلیک است. دلیل استفاده از بهترین نوع از نخ آکریلیک این است که این نخ در قسمت خاب فرش بافته می شود و به طور کلی ۷۰ درصد از فرش را نخ خاب می گیرد به همین دلیل باید از بهترین نوع آن استفاده شود. در خصوص نخ به کار رفته در تار و پود گران ترین فرش ماشینی نخ مخصوص دیگر که پلی استر و پنبه است به کار رفته و از ماندگاری بسیار بالایی برخوردار می باشد.

مزایای استفاده از گران ترین فرش ماشینی

مزایای استفاده از گران ترین فرش ماشینی

۱- این فرش ها با توجه به جنسی که دارند تا سال ها می توانند سالم باقی بمانند و طول عمر مفیدی داشته باشند.

۲- در زیر فشار لوازم خانه از جمله مبلمان و میز و کمد و سایر لوازم تزئیتی تغییر حالت نمی دهند و به همان حالت اولیه ی خود باقی می مانند.

۳- با توجه به جنس و نخ به کار رفته عایق بسیار خوبی هستند و به عنوان کفپوش مناسب که عایق سرما و گرما و صدا است استفاده می شوند.

۴- برای انواع قسمت های خانه این فرش ها استفاده می شوند حتی در آشپزخانه و اتاق چرا که در طرح ها و رنگ های متنوعی تولید می شوند.

۵- هیچ گونه پرزدهی در این فرش ها دیده نمی شود و از همه مهم تر این که اصلا حساسیت و آلرژی زا نمی باشند که می تواند گزینه مناسبی برای افرادی که حساسیت های شدید دارند باشد.

نکات در خرید گران ترین فرش ماشینی

برای خریداری این محصول از آن جایی که هزینه ی زیادی را باید پرداخت کنید لازم است که یک سری نکات را در نظر بگیرید.

۱- نکته اول این که حتما برچسب تولید کننده را بر روی فرش مشاهده کنید. برچسب تولید کننده که بر روی فرش نصب می شود نشان از هویت دار بودن فرش است و به گونه ای شناسنامه ی فرش در نظر گرفته می شود و اگر فرش فاقد آن باشد به قطع این فرش اصل نبوده و اصلا نباید خریداری شود. در شناسنامه ی فرش تمام ویژگی های آن ثبت شده که شامل تراکم و شانه و تعداد رنگ به کار رفته و همین طور دستگاهی که توسط آن بافته شده است که شما می توانید با در نظر گرفتن تمام این موارد فرش اصل برگزینید و خریداری کنید.

۲- ویژگی بعدی این است که باید در حین خرید به کیفیت فرش دقت کنید. در بازار امروزه فرش های ماشینی بسیار با کیفیتی تولید و عرضه می شود اما جز گران ترین ها نیستند به همین دلیل برای تشخیص این مورد به نخ خاب دقت کنید چرا که نخ خاب به کار رفته در گرانترین فرش ماشینی آکریلیک است و با بررسی این مورد می توانید کیفیت و نخ را تشخیص دهید چرا که این مدل از نخ به صورت دانه دانه است که به راحتی با مشاهده قابل تشخیص هستند و علاوه بر تمام این موارد بی عیب بودن در بافت طرح و نقش را در نظر بگیرید چرا که در این فرش ها هیچ گونه خطایی وجود ندارد.

۳- دارای تنوع رنگی نسبتا خوبی هستند که به دلخواه می توانید خریداری کنید

ششت و شوی گران ترین فرش ماشینی

ششت و شوی گران ترین فرش ماشینی

یکی از کار هایی که در خصوص فرش های ماشینی باید انجام داد شست و شو است چرا که این فرش ها با توجه به استفاده ی گسترده و رفت و آمد مکرر هر گونه آلودگی را به خود جذب می کنند و همین آلودگی تا حد زیادی می تواند به عمق فرش که همان تار و پود فرش است نفوذ کند که در این صورت فرش دچار آسیب می شود به همین دلیل حداقل یکبار شست و شو در سال برای فرش ها لازم است تا از این بابت به آن ها آسیبی نرسد. شست و شو هم در منزل می تواند صورت بگیرد و هم در قالیشویی، اما با توجه به بالا بودن ریسک شست و شوی خانگی از لحاظ با کیفیت شسته شدن و سالم ماند فرش، توصیه می شود که به قالیشویی معتبر این کار سپرده شود و دلیل این موضوع مجهز بودن قالیشویی ها است و تمام مراحل شستشو با دستگاه های اتوماتیک و مکانیزه ای انجام می شود.

ویژگی های گران ترین فرش ماشینی

 توجه : این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و سایت کنترل امجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

تحریریه کنترل امجی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *