۰

نقد فیلم C’mon C’mon 2021

نقد فیلم C'mon C'mon 2021

نقد فیلم C'mon C'mon 2021

نقد فیلم C’mon C’mon 2021

با درامی صادقانه ، شاعرانه و دلنشین مواجه هستیم که قرار است به روانشناسی رفتاری انسان ها بپردازد.

– داستان : فیلم داستانی تک خطی و بدون پیچ و خم اما لطیف و جذاب دارد.
فیلم C’mon C’mon از دیدگاه بزرگسالان وارد دنیای کودکان می‌شود و تاثیرات رفتار بزرگسالان در شکل‌گیری شخصیت و رفتار کودکان را نشان می‌دهد.
فیلم‌نامه بسیار ظریف و عمیق و ساده نوشته شده و به‌نوعی تجربیات خودمان را به خودمان برمیگرداند ؛ به همین دلیل بسیار قابل درک و منطقی‌ست. همچنین توانسته خیلی خوب از کلیشه دوری کند.

نقد فیلم C'mon C'mon 2021

– فیلم‌برداری و میزانسن : بسیار ظریف کار شده‌اند و بهترین حالت ممکن هستند.
سیاه و سفید بودن فیلم اولین چیزی است که توجه مخاطب را به خود جلب می‌کند ، شاید برای این که غم و اندوه را بهتر به‌ تصویر بکشد و یا این که بیشتر روی محتوا و مکالمه ها تمرکز کند و به آن‌ها رنگ بیشتری ببخشد.
قاب بندی و فضاسازی عنصری‌ست که از کسل‌بار شدن فیلم‌نامه ساده جلوگیری کرده است و باعث شده ریتم ملایم فیلم حتی ذره‌ای خسته کننده نشود. (البته موسیقی متن هم تاثیر خیلی زیادی بر این موضوع دارد و فوق‌العاده است )

 

-شخصیت‌پردازی و بازیگری: فیلم‌نامه به‌دلیل ریتم آرامی که دارد توانسته به‌ بهترین شکل به کاراکتر ها بپردازد. ویو ( با بازی گبی هافمن) زنی ست که نهایت تلاش خود را برای مدیریت وضعیت پیچیده خانواده‌اش می‌کند اما خیلی هم موفق نیست. جسی ( با بازی وودی نورمن ) کودکی که مادرش نتوانسته با او به‌خوبی برخورد کند و نیز دلتنگ پدرش است. و درنهایت جانی (با بازی واکین فینیکس) خبرنگار تنهایی که با کودکان مصاحبه میکند و قرار است خیلی اتفاقی برای مدتی فرزند داشتن را تجربه کند.
همه‌ی شخصیت ها بسیار عمیق و ملموس هستند و بازی ها مخصوصا واکین فینیکس عالی و بی‌نقص انجام شده‌اند. مصاحبه‌ها هم جنبه‌ مستندگونه به فیلم داده‌اند و در واقعی‌تر جلوه دادن آن بسیار موثر عمل کردند.

نقد فیلم C'mon C'mon 2021

فیلم میگوید که تربیت و نگهداری از یک کودک چقدر دشوار و درعین حال شیرین است. در مصاحبه‌ها میبینیم که کودکان به آینده امیدوار هستند و این شاید نوعی درخواست از بزرگسال هاست.
این فیلم به دلیل جو کودکانه‌ای که دارد بسیار ساده است و وارد مسائل سنگین فلسفی نمی‌شود. فقط می‌گوید : “احساساتت را ابراز کن و به احساسات دیگران اهمیت بده “

دیدن C’mon C’mon قطعا تجربه‌ای دلنشین برایتان خواهد بود و منجر به لبخند زدنتان میشود ؛ اما اگر دنبال فیلمی هیجان انگیز با معماهای پیچیده و سکانس های اکشن هستید ، C’mon C’mon آن فیلم نیست

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *