۰

توضیح قسمت ۸۱ حمله به تایتان : چگونه ارن باعث بازگشن آنی شد ؟

توضیح قسمت ۸۱ حمله به تایتان

توضیح قسمت 81 حمله به تایتان

چگونه ارن ییگر باعث بازگشت مورد انتظار آنی قسمت ۸۱ حمله به تایتان شد؟ روزهایی که بزرگترین نگرانی جزیره پارادیس مخفی شدن یک تایتان شیفتر در داخل دیوارها بود اما آخرین باری که آنی لئونهارت در حمله به تایتان ظاهر شد، در همین وضعیت بود. آنی اولین نفر از نفوذی‌های کاندیدای جنگجوی مارلی بود که توسط سپاه دستگیر شد؛ راز آنی توسط آرمین آرلرت کشف شد، پس از آن که تایتان زن مرموز، جوخه لیوای را در تعقیب ارن ییگر به وحشت انداخت. آنی که توسط حمله تایتان ارن و کار تیمی عالی سپاه بررسی شکست خورد، خود را در سخت شدن تایتان محصور کرد تا از بازجویی یا شکنجه جلوگیری کند. بدن متبلور او از آن زمان در زیرزمینی قرار گرفته است.

این موضوع با اپیزود ۸۱ حمله به تایتان،که بازگشت آنی را در عنوان خود پیش‌بینی می‌کند، به پایان می‌رسد. ارن که توانست با خوش صحبتی تنوانست قدرت تایتان بنیانگذار را از یمیر فریتز بگیرید، به تایتان بنیان گذار تبدیل شده و بر همه الدی ها تسلط پیدا کرده است. اولین کاری که ارن انجام داد این بود که یک آخرالزمان را شروع کرد و تک تک تایتان هایی که در دیوارهای ماریا، رز و سینا قرار داشتند را آزاد کرد. ارن که می‌تواند بر همه افراد یمیر تأثیر بگذارد، سپس تمام نژاد خود را مورد خطاب قرار می‌دهد و قصد دارد همه افرادی را که خارج از جزیره پارادیس قرار دارند را بکشد. صحنه آخر اپیزود ۸۱ حمله به تایتان نشان می‌دهد که چگونه در غوغاهای شکستن دیوار ، آنی لئونهارت سرانجام از حفاظش بیرون آمد، ۳ فصل و تقریباً ۴ سال از زمانی که خودش را داخل یک محافظ کریستالی مخفی کرده بود.

آنی چگونه آزاد شد و چرا اکنون بازگشته است؟

همانطور که آرمین آرلرت همیشه هوشیار استنباط می کند، آزادی آنی نتیجه مستقیم دستور ارن برای فروریختن سه دیوار جزیره پارادایس است. اگرچه توانایی سخت شدن تایتان ها اغلب از تایتان به تایتان متفاوت به نظر می رسد، اما این همان تکنیک است. پوسته تایتان زره‌دار راینر، بند انگشتان فولادی ارن، سفت شدن تایتان ماده ، هر سه منحصربه‌فرد به نظر می‌رسند، اما هر سه نمونه‌هایی از توانایی تایتان برای ایجاد پوشش سخت الماس هستند. تایتان های دیوار نمونه دیگری از تکنیک سخت شدن تایتان را نشان می دهد . البته در مقیاسی که فقط تایتان بنیانگذار قادر به انجام آن است. بیش از یک قرن قبل ، قبل از دوران کنونی و حال حاضر حمله به تایتان، پادشاه فریتز از بنیانگذار برای ایجاد و تبلور تک تک تایتان های دیواری استفاده کرد و سه دیوار معروف را با آنها به وجود آورد.

توضیح قسمت 81 حمله به تایتان

توضیح قسمت ۸۱ حمله به تایتان

برای اینکه ارن ارتش دیوار تایتان جزیره پارادیس را آزاد کند، از قدرت بنیانگذار برای خنثی کردن سخت شدن آنها استفاده می کند و غول های خفته را از خواب قرن ها بیدار می کند. با این حال، دستور واقعی ارن این است که تمام سخت شدن تایتان ها از بین برود. همانطور که راینر اشاره می کند، این منجر به از دست دادن کامل تایتان زرهی می شود و چون کریستال آنی دقیقاً از همان مواد ساخته شده است، او نیز تحت تأثیر قرار می گیرد. آنی هیچ دخالتی در آزادی خودش نداشت و ۴ سال پس از آخرین چشیدن هوای تازه، مانند هر کس دیگری غافلگیر می‌شد.

به همان اندازه مهم است که ارن چگونه آنی را آزاد کرد، این است که آیا واقعاً قصدش این بود. آیا ارن هنوز با قدرت تایتان بنیانگذار دست و پنجه نرم می‌کند و مرتکب اشتباه مبتدی شده است که مشخص نکرده کدام سخت شدن را می‌خواهد لغو کند؟ یا آیا هدف عمیق تری برای آزاد کردن آنی وجود دارد؟ از آنجایی که ارن حال و هوای صحبت کردن را ندارد، Attack on Titan هیچ پاسخ مشخصی نمی دهد. اما ما می دانیم که انگیزه اصلی ارن محافظت از دوستانش در جزیره پارادیس است، به هر قیمتی که باشد. و همانطور که با ضرب و شتم وحشیانه کلامی و فیزیکی او در حمله به تایتان فصل ۴، صحنه رستوران قسمت اول، ثابت شد، ارن همچنین می‌داند که آرمین در ۴ سال گذشته با دیدن کریستال آنی، احساسات عاشقانه‌ای نسبت به او پیدا کرده است. از آنجایی که ارن واقعاً به دوستانش اهمیت می‌دهد، شاید آزاد کردن آنی راهی برای عذرخواهی از آرمین برای توهین‌ها و جراحاتی که به او وارد کرد بود.

از دیدگاه هاجیمه ایسایاما (نویسنده حمله به تایتان) بازگشت آنی بسیار قابل درک است. شکل متبلور او همچنان یک نقطه حل نشده باقی مانده بود که به سمت پایان حمله به تایتان می رفت و قدرت تایتان بنیانگذار ارن بهترین فرصت را برای حل آن فراهم کرد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *