۰

گوشی نوکیا G21 با صفحه نمایش ۹۰ هرتزی و دوربین ۵۰ مگاپیکسلی معرفی شد

نوکیا G21

دنباله نوکیا G20 از راه رسیده است و با بهبودهایی در باتری، صفحه نمایش و دوربین همراه است. هیچ یک از ارتقاء ها چیز جدیدی را به ارمغان نمی آورد چرا که این شرکت بر روی طرح های معقول و قابل اعتماد تمرکز کرده است.

این قابلیت اطمینان در بهترین ویژگی نوکیا G21 به خوبی بیان می‌شود ،که کارکردن به مدت سه روز با یکبار شارژ باتری ۵۰۵۰ میلی‌آمپر ساعتی آن را امکان پذیر می کند. HMD بهبودهایی را در حالت های صرفه جویی در مصرف انرژی انجام داد و آنها را محدودتر کرد. این به شرکت اجازه داد تا سطح اول صرفه جویی در باتری را ۲۰٪ (به جای ۱۰٪) فعال کند، و در ۱۰% نیز میزان صرفه جویی در انرژی دو برابر خواهد شد.

نوکیا G21

باید توجه داشته باشیم که G20 اصلی نیز با باتری ۵۰۵۰ میلی آمپر ساعتی عرضه شد و همچنین وعده عمر باتری ۳ روزه را داده بود. HMD حداکثر سرعت شارژ را افزایش داد و آن را به ۱۸ وات رساند (سازگار با USB PD 3.0). با این حال، این گوشی تنها با یک آداپتور ۱۰ واتی عرضه می‌شود، بنابراین برای مشاهده مزایای آن باید خودتان شارژر را تهیه کنید. یکی دیگر از پیشرفت‌ها این است که HMD توانسته گوشی را ۵ درصد باریک‌تر کند و از ۹.۲ میلی‌متر به ۸.۵ میلی‌متر برسد.

دومین ارتقای بزرگ در G21 یک صفحه نمایش با نرخ تازه سازی بالا است که ال سی دی ۶.۵ اینچی که تا ۹۰ هرتز کار می کند. اولین مورد دیگر برای این سری این است که می تواند نتفلیکس را با کیفیت HD پخش کند، که تمام چیزی است که نیاز دارد زیرا صفحه نمایش همچنان وضوح ۷۲۰p+ دارد. همچنین، اگر عمر باتری ۳ روزه را می خواهید، باید حالت تطبیقی را برای نمایشگر فعال کنید تا در صورت عدم نیاز به ۹۰ هرتز، برای صرفه جویی در باتری به ۶۰ هرتز کاهش یابد.

نوکیا G21
نوکیا G21
نوکیا G21
نوکیا G21

این گوشی یک سنسور جدید ۵۰ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی دارد (G20 دارای سنسور ۴۸ مگاپیکسلی بود). HMD در مورد جزئیات دیافراگم لنز و اندازه سنسور بسیار حساس نیست و در عوض بر روی ویژگی Super Resolution تمرکز می کند که جزئیات تصاویر گرفته شده را بهبود می بخشد. حالت شب نیز وجود دارد. همه اینها خوب است، اما ۵ مگاپیکسل الترا واید G20 از بین رفته است و تنها یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و یک سنسور عمق سنج ۲ مگاپیکسلی باقی مانده است. ۵ مگاپیکسل زیاد نبود، اما بهتر از هیچ بود.

نوکیا G21

نوکیا G21 با یک چیپست بسیار قوی تر Unisoc T606 عرضه می شود. این تراشه ۱۲ نانومتری دارای دو هسته Cortex-A75 و شش هسته A55 است که یک جهش نسبت به Helio G35 که تنها دارای هشت هسته A53 بود. پردازنده گرافیکی این گوشی نیز Mali G57 MP1 است.

همچنین بخشی از چیپست یک Cat است. مودم ۴ LTE. ممکن است سری G از قبل دارای ۵G باشد، اما این گوشی به ۴G پایبند است. به هر حال، این چیپست با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می شود. این یک گوشی دو سیم کارته با اسلات کارت سه گانه است، بنابراین همیشه می توانید با کارت microSD فضای ذخیره سازی بیشتری اضافه کنید.

G21 “آماده برای اندروید ۱۲” است، که راه دیگری برای گفتن این است که در سال ۲۰۲۱ با اندروید ۱۱ وارد می شود. به عنوان بخشی از برنامه پشتیبانی نرم افزاری معمول HMD، دو ارتقاء سیستم عامل (یعنی اندروید ۱۲ و ۱۳) و سه سال دریافت خواهد کرد. از پچ های امنیتی طبق گفته HMD، دو برابر بیشتر از رقبا منتشر می کند. به هر حال، G21 با Spotify و ExpressVPN از پیش نصب شده ارائه می شود.

مانند قبل، این گوشی دارای حسگر اثر انگشت در کناره است. همچنین دارای قفل بهبود یافته با چهره است که می تواند شما را همراه و یا بدون ماسک تشخیص دهد.

نوکیا G21

نوکیا G21 به زودی با قیمت ۱۷۰ یورو در دسترس خواهد بود (G20 با قیمت ۱۶۰ یورو عرضه شد). مدل جدید در دو رنگ آبی Nordic و Dusk عرضه می شود و شامل یک شارژر ۱۰ واتی و کابل USB در جعبه است. برخی از کشور ها نیز یک هدست، محافظ صفحه نمایش و یک قاب ژله ای دارند. در این مورد، Clear Case برای G21 از ۱۰۰% مواد بازیافتی ساخته شده است و از Nokia.com در دسترس خواهد بود.

نوکیا G21
نوکیا G21
نوکیا G21

این گوشی دارای جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری است که می‌توانید از آن با هدفون سیمی نوکیا با درایورهای ۴۰ میلی‌متری، بالشتک‌های نرم روی گوش و طراحی تاشو استفاده کنید. اینها با قیمت ۳۱ دلار به فروش خواهند رسید و دارای نسخه بی سیم با عمر باتری ۶۲ ساعته و قیمت ۵۰ دلار هستند.

همچنین هدست کوچکتر Nokia Go Earbuds2+، هدست TWS با عمر باتری ۲۴ ساعته و رتبه IPX (اینها با قیمت ۴۰ دلار به فروش خواهند رسید) نیز وجود دارد. یک گوشی شیک‌تر Nokia Go Earbuds2 Pro نیز با پشتیبانی صوتی با تاخیر کم در راه است .

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *