۰

چه کسی مقصر مرگ جیمز و لیلی پاتر است؟

چه کسی مقصر مرگ جیمز و لیلی پاتر است؟

در فصل های اول مجموعه کتب هری پاترمتوجه میشویم که زوجی بع نام جیمز ولیلی پاتر توسط لرد ولدرموت به قتل می رسند.با پایان کتاب هفتم،مشخص می شود که این یک قتل عادی نبوده است و افراد زیادی هستند که در این واقعه ،دست داشته اند.
اما مقصر کیست چه کسی مسئول مرگ آقا وخانم پاتر، دو جادوگر شجاع ونجیب است که بسیارعزیز بوده اند؟

جیمز لیلی پاتر

پیتر پتی گرو
پیتر به دلیل اینکه آخرین رازدارخانه پاترها بود،همواره به عنوان یکی از موثر ترین افراد در مرگ جیمزولیلی پاتر شناخته میشود.خیانت ورم تیل به حدی غیرمنتظره بود که چیزی حدود ۱۲سال نادیده گرفته شد.جیمز ولیلی درآخرین لحظات زندگی خود،دقیقا نمی دانستند که چه چیزی باعث شده است تا ولدرموت آنها را پیدا کند،اما قطعا آنها میدانستند پیتر،خواه یا ناخواه دراین ماجرا دست داشته است.ازآنجا که آنها به افسون فیدلیوس اعتماد داشتند،مطمئنا او را یک دوست مطمئن می پنداشتند. معلوم نیست جیمز ولیلی پاتر پیش از مرگ به عمق خیانت پیتر پتی گرو پی بردند یا خیر.

هری پاتر

سوروس اسنیپ
اگرپیشگویی هرگز به گوش ولدرومت نمی رسید پاترها نیازی به پنهان شدن نداشتند.سوروس نیز مانند پتی گرو در روزگاری دوست بسیار عزیزی برای لیلی بود.اتفاقی که باعث شد نقش وی در مرگ لیلی غم انگیز تر باشد.تا رسیدن به سن بلوغ رابطه آنها دچار دگرگونی شد وهیچ اتفاقی باعث نشده بود سوروس به مرگ لیلی فکرکند.ازشخصی مثل سوروس اسنیپ انتظار می رفت در صورت لو رفتن پیشگویی اتفاقات وحشتناکی در انتظار پاتر ها است.

هری پاتر

هوریس اسلاگهورن
از دید خوانندگان لیلی پاتر مورد ستایش همه کستانی بود که او را میشناختند،از همکلاسی ها گرفته تامعلمان از جمله پروفسور اسلاگهورن استاد معجون سازی مانند جانشینش سوروس اسنیپ درمرگ پاترها نقش داشت.تام ریدل برای ساخت هورکراکس به سمت خانه پاتر ها حرکت کرد واین اتفاق ،ارتباط غیر قابل انکاری با هوریس اسلاگهورن داشت او می توانست جلوی ظهور لرد سیاه را بگیرد اما با راهنمایی های اسلاگهورن ، جان انسان های زیادی گرفته شد.

جیمز لیلی پاتر

سیریوس بلک
وقتی خوانندگان برای اولین بار با سیریوس آشنا شدند، او به راحتی اعتراف می کند مرگ لیلی و جیمز پاتر تقصیر او بوده وبیش از یک دهه به اتهام کشتن و خیانت علیه بهترین دوستانش،به زندان افتاده است.او در ابتدا به عنوان رازدار خانه پاتر ها انتخاب شد اما با تصمیم دامبلدور ،پپیتر به عنوان رازدار انتخاب گردید وسیریوس بعد مرگ لیلی وجیمز خود را مقصر این ماجرا می دانست.

جیمز لیلی پاتر

آلبوس دامبلدور
از نظربعضی از افراد دامبلدور فردی بسیار حسابگر و حیله گر بوده است.با توجه به مهارت او در ذهن خوانی بعید به نظر می رسید که مدیر مدرسه متوجه بی کفایتی پیتر پتی گرو نشود. چرا دامبلدور نتوانست نقش پیتر پتی گرو را بر عهده بگیرد؟همانطور که برای قرارگاه محفل ققنوس اینکار را انجام داد با توجه با این اقدام دامبلدور میشود پی برد او اجازه داده تا همه چیز روند عادی خودش را طی کند وخانواده پاتر بر سر راه لرد تاریکی قرار بگیرند با شنیدن پیشگویی کامل شاید او هری را به این ماجرا سوق داد تا سلطه ولدرموت را تمام کند و خسارت نقشه او کشته شدن لیلی وجیمز پاتر بودند.

جیمز لیلی پاتر

لرد ولدرموت
با وجود اینکه اینکه اتفاقات و اشخاص زیادی در این ماجرا دخیل هستند نقش اصلی این اتفاق خود ولدرموت بود او باعث جنگ جادوگری اول و دوم شد باعث کشته شدن خیلی ها شد و او کسی بود که نفرین نابخشودنی آوادراکداورا را بر روی هری و والدین او اجرا کرد.
با این وجود نمی شود گفت مقصر اصلی مرگ آنها لرد سیاه بود به نظر شما نقش چه کشی در مرگ جیمزولیلی پاتر بیشتر بود؟

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *