۰

گلائورونگ (Glaurung) پدر اژدهایان سرزمین میانه

گلائورونگ (Glaurung) پدر اژدهایان سرزمین میانه

گلائورونگ

گلائورونگ (Glaurung) پدر اژدهایان سرزمین میانه

گلائورونگ نخستین اژدهایان سرزمین میانه و یکی از بزرگترین آنها بود. وی نخستین بار درسال ۲۶۰ دوران اول از آنگباند خارج شد، اما در آن زمان هنوز نابالغ بود و نولدور، تحت فرماندهی فین گون، توانستند او را عقب برانند.

گلائورونگ، در داگوربراگولاخ و نیرنائت آرنوئدیاد، طلایه دار سپاه مورگوت بود و در این زمان وی کاملا بالغ و قدرتمند گشته بود. او آشوب و خرابی های بسیاری را را در دو جنگ یاد شده به بار آورد. در نیرنایت، وی توسط دورف های تا دندان مسلح و سنگین زره به آنگباند عقب رانده شد، هر چند که ارباب دورف ها، آزاگال، در این نبرد کشته شد.

گلائورونگ حمله مورگوت به نارگوتروند را رهبری کرد و آنجا بود که نخستین بار به تورین برخورد. او در تالارهای فینرودفلاگوند مدتی مقیم شد، اما در نهایت، بالاجبار به دنبال تورین رفت.

پس از آن که نارگوت‌روند را غارت کرد، گنجینه‌های آن را جمع کرد و در تالارهای فین‌رود خود را جا کرد. اول، اُرک‌هایی که در اشغال نارگوت‌روند به وی کمک کرده بود دور کرد ولی بعد، آنها را فراخواند و تحت عنوان اژدها-شاه بر پایتخت جدید خود حکم راند. برای تاخت و تاز به سرزمین‌های مجاور ارک‌هایش را می‌فرستاد و در جریان حملاتش به بره‌تیل بود که کشف کرد سیه‌تیغ –دشمن دیرینه‌اش، تورین- در آن محل زندگی می‌کند. کشفی که در نهایت موجب مرگ تورین و خود گلائرونگ گشت.
وی در جنگلهای بره تیل، بوسیله شمشیر سیاه تورین،گورتانگ، کشته شد.

گلائورونگ اصلی ترین دشمن خاندان هورین بود و با چشم هایش نیه نور و تورین را طلسم کرد و آن ها را به فراموشی و توهم دچار کرد. در نهایت هم قبل از مرگش با گفتن حقایق به نیه نور٬ باعث مرگ او و فرزندش شد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *