۰

سیستم عامل IOS 15 در مراسم WWDC 2021 معرفی شد

سیستم عامل IOS 15

شرکت اپل طبق معمول در مراسم WWDC 2021 خود از آخرین محصولات و بروزرسانی هایش پرده برداری کرد و این کار را با معرفی سیستم عامل IOS 15 آغاز کرد .

با افزایش استفاده از چت ویدیویی به دلیل دور بودن افراد از یکدیگر ، اپل تلاش کرده است تا با بروزرسانی هایی ، تجربه کار با آنرا بهتر کنند.

سیستم Spatial audio قرار است تا به Face Time اضافه شود که وقتی که از  Airpod  استفاده می کنید باعث می شود صدای طرف مقابل شما مستقیما از دستگاه اپل شما دریافت شود و همچنین صدای پس زمینه و نویز در آن بسیار کاهش پیدا کرده است.

Spatial audio با یک تماس گروهی FaceTime به نمایش درآمد و صدای هر نفر به نظر می رسد که از یک طرف خاص می آید تا یک تماس ویدیویی جذاب تر را ایجاد کند. همچنین Grid View جدیدی برای FaceTime وجود دارد که تمام شرکت کنندگان در تماس را نشان می دهد.

حالت پرتره ویژگی جدید دیگری است که به شما امکان می دهد بوکه مصنوعی را برای زیبایی پس زمینه خود اعمال کنید.

مانند Google Meet و Zoom ، اکنون می توانید لینک های FaceTime را ایجاد کرده و آن را در iOS یا Android با دوستان خود به اشتراک بگذارید. بنابراین بله ، تماس های FaceTime سرانجام در اندروید قابل انجام است.

ویژگی بعدی SharePlay است. با این کار می توانید هرگونه محتوای گوش دادنی یا ویدیویی را با سایر شرکت کنندگان FaceTime به اشتراک بگذارید. شما می توانید هر برنامه Apple TV + یا Apple Music را از طریق تماس FaceTime به اشتراک بگذارید.

اپل همچنین یک API را معرفی کرد که به توسعه دهندگان امکان پشتیبانی برای به اشتراک گذاری برنامه های خود از طریق FaceTime را می دهد.

چندین برند از قبیل Hulu ، HBO Max ، TikTok ، Paramount + ، Pluto TV ، ESPN + ، NBA ، Master Class و Disney + روی آن قرار گرفته اند.

می توانید از بیش از یک دستگاه استفاده کنید تا بتوانید تماس FaceTime را از تلفن خود انجام داده و محتوای Apple TV را تماشا کنید.

همچنین می توانید صفحه خود را از طریق FaceTime به اشتراک بگذارید.

iMessage نیز تغییرات جزئی را شامل می شود. شما می توانید بدون اینکه تمام صفحه شما اشقال شود ، عکس هایی را که برای یکدیگر به اشتراک گذاشته اید مشاهده کیند و یا اصلا در یک حالت Grid همه آنها را مشاهده کنید.

لینک ها و ویدیوهای به اشتراک گذاشته شده در گپ های گروهی اکنون زبانه خاص خود را در برنامه News دارند. به این ترتیب ، محتوایی که دوستان می خواستند برای شما ارسال کنند، دیگر در گپ گروهی گم نمی شود و برنامه News به شما یادآوری می کند چه کسی آن را به اشتراک گذاشته است.

همانند تلگرام ، می توانید از طریق تولبار یک پیام را پین کنید.

اعلان ها یک بازنگری در طراحی و چند ویژگی جدید دریافت می کند. شکل ظاهری اعلان ها برای مشاهده بهتر مانند عکس مخاطبین ، بزرگتر می شود و اعلان های iOS دسته بندی بیشتری خواهند داشت. به عنوان مثال می توانید پروفایل های “Focus” را تنظیم کنید که اعلان های با اولویت بالا را هنگام کار فیلتر می کند.

یک اعلان جدید نیز وجود دارد که به جای نشان دادن یک پیام طولانی ، خلاصه ای از آن را نمایش می دهد.

همچنین اگر دستگاه دوستتان روی DND تنظیم شده باشد ، در iMessage به شما اطلاع داده می شود. همچنین می توانید یک پیام خاص را تنظیم کنید تا در اولویت و به طور فوری برای شما نمایش داده شود.

 Live Text یا همان متن زنده پاسخ اپل به Google Lens است. این ویژگی به شما امکان می دهد متن نوشته شده در تصاویر حاصل از دوربین ، گالری یا حتی آنهایی که از وب دانلود کرده اید را اسکن و کپی کنید. سپس می تواند آدرس و شماره تلفن را استخراج کرده و به هفت زبان مختلف آن را ترجمه کنید. متن زنده نیز به iPadOS و macOS خواهد آمد.

Siri همچنین به iPhone شما امکان می دهد اشیا و مکان های معروف گالری شما را تشخیص دهد.

Apple Maps بخش دیگری از IOS 15 است. این نقشه جزئیات بیشتری برای شهرهای منتخب و سیستم های AR و نقشه سه بعدی خواهد داشت.

شهرهای پشتیبانی شده در ۸ کشور حالت های بصری جدیدی مانندحالت سه بعدی ارتفاع ، ساختمان های سه بعدی ، رنگ جاده های جدید ، حالت جدید شبانه و موارد دیگر را نشان می دهند.

Apple Wallet از انواع جدید کلیدها مانند کلیدهای اتاق و هتل پشتیبانی می کند. اپل با Hyatt Hotels همکاری کرده و به Apple Wallet اجازه داده است که یک کلید هتل را ذخیره کند و از آن برای ورود به اتاق استفاده کند. هتل می تواند زمان فعال سازی کلید را انتخاب کند.

Apple Wallet می تواند از فناوری UWB برای کار با کلیدهای هوشمند ماشین استفاده کند – با استفاده از آن می توایند بدون بیرون آوردن آیفون از جیبتان ، قفل ماشین را باز کنید.

سرانجام ، کاربران پشتیبانی شده ایالات متحده می توانند کارت های شناسایی خود را به Wallet اضافه کنند و از آنها برای عبور از برخی از ایست های بازرسی امنیتی ، مانند فرودگاه استفاده کنند.

iOS 15 با بتا عمومی در ماه آینده در دسترس توسعه دهندگان است. نسخه نهایی در پاییز امسال منتشر می شود.

سیستم عامل IOS 15 سیستم عامل IOS 15 سیستم عامل IOS 15 سیستم عامل IOS 15 سیستم عامل IOS 15 سیستم عامل IOS 15

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *