۰

معرفی نژاد خون‌آشام‌ها در دنیای ویچر

معرفی نژاد خون‌آشام‌ها در دنیای ویچر

خون‌آشام‌ها

معرفی نژاد خون‌آشام‌ها در دنیای ویچر

خون‌آشام‌ها گونه‌های ویژه‌ای در دنیای ویچر هستند. مشهورترین آنها رجیس، رفیق گرالت است. سپکووسکی در کتاب‌هایش خیلی از کلیشه‌های خون‌آشامی رایج در ادبیات، فیلم‌ها و بازی‌ها را می‌شکند. در ادامه به چند مورد از آنها اشاره می‌کنیم:

– خون‌آشام‌های والا برای زنده‌ماندن نیازی به نوشیدن خون ندارند. خون برایشان اثری مانند الکل دارد و آنها را خراب‌مست و نیرویشان را زیاد می‌کند. خون‌آشام‌های خاصی چون رجیس خون را بر خود حرام کرده‌اند.

– وقتی خون‌آشامی یک انسان را می‌گزد، آن انسان به خون‌آشام تبدیل نمی‌شود.

– خون‌آشام‌ها در دنیای ویچر جاودان نیستند. همچنین، آنها ذاتاً خون‌آشام زاده می‌شوند. نژادشان هنگام پدیده‌ی «اتصال کرات» وارد دنیای ویچر شد.

– آب مقدس، صلیب‌ها و گیاه سیر در برابر خون‌آشام‌ها کاملاً بی‌اثر است.

– خیلی از خون‌آشام‌ها می‌توانند در روز بیرون بیایند و از نور آفتاب پرهیز نمی‌کنند.

– دریدن قلب خون‌آشام‌ها و فروکردن میخ به سینه‌شان، سر بریدن آنها یا سوزاندنشان سبب مرگ آنها نمی‌شود، تنها رنج فراوانی برایشان دارد. پس از آن می‌توانند بدنشان را احیا کنند.

– حیواناتی مانند گربه، سگ و اسب می‌توانند حضور خون‌آشام‌ها را حس کنند. اما یک خون‌آشام می‌تواند خود را آغشته به بوی گیاهان معطر کند و دیگر از سوی این حیوانات شناخته نشود.

– بر اساس محاسبات رجیس، در دوران گرالت بیش از ۲۱ میلیون خون‌آشام در دنیای ویچر می‌زیسته‌اند.

– خون‌آشام‌های والا و پست در دنیای ویچر چه تفاوتی با هم دارند؟

خون‌آشام‌ها در دنیای ویچر با خون‌آشام‌های دیگر داستان‌های فانتزی و گاهی خون‌آشام‌های فولکورهای دنیای واقعی‌مان فرق دارند. در دنیای ویچر، آنها به دو دسته‌ی «پست» و «والا» تقسیم می‌شوند.

خون‌آشام‌ها

خون‌آشام‌های پست:

اکیما
خون‌آشام‌های پست چندان باهوش نیستند و مایلند قربانی‌هایشان را پاره‌پاره و شرحه‌شرحه کنند. آنها بیشتر خوی حیوانی دارند. قوی‌ترین نوع خون‌آشام‌های پست در دنیای ویچر، شاید اکیما باشد.

فلِدر و گارکین
فلدرها خون‌آشام‌هایی وحشی چون خفاش‌ها هستند. آنها از بالا روی شکارشان می‌پرند. با گارکین‌ها تنها در بازی آشنا می‌شویم، بسیار زشت هستند و ظاهر ترسناکشان اغلب شکار را در جا خشک و فلج می‌کند.

پلومارد
پلوماردها بسیار شبیه به خفاش‌ها هستند. گفته می‌شود که گروهی به قربانی‌شان حمله می‌کنند.


خون‌آشام‌های والا:

– خون‌آشام‌های والای حقیقی
خون‌آشام‌های والا موجودات باهوشی هستند، خیلی باهوش‌تر از خون‌آشام‌های پست. خون‌آشام‌های والای حقیقی بسیار نادر و تقریباً تمایز ناشدنی از انسان‌ها هستند. خون برای آنها اثری مانند الکل دارد و برای زنده‌ماندن نیازی به خون ندارند. رجیس یکی از این خون‌آشام‌های والای حقیقیست.

کاتاکان‌
کاتاکان‌ها بدنی مانند خفاش‌های غول‌پیکر و بزرگ و نیز چنگال‌هایی بلند دارند. اما آنها نیز باهوش هستند و می‌توانند خود را شبیه به انسان‌ها کنند.

آلپ
آلپ‌ها مشابه دیگر خون‌آشام‌های باهوش هستند. بر خلاف خون‌آشام‌های پست، آنها در برابر آفتاب ایمن هستند، البته با سلاح‌های نقره‌ای کشته می‌شوند. همچنین می‌توانند به زبان خون‌آشامی سخن بگویند.

بروکسا
نوع ماده خون‌آشام‌های والا که خیلی هم قوی هستند. بروکسا مانند زنی سیه‌مو و زیبا می‌باشد، بسیار چابک است و می‌تواند ماهرانه اراده‌ی شکارش را در دست بگیرد. جیغ بنفش آنها می‌تواند مردهای بی‌باک را نیز بترساند.

مولا
مولا نیز از نظر فیزیکی شبیه انسان‌هاست و گفته می‌شود شباهت‌هایی با آلپ‌ها و بروکساها دارند.

نوسفرات
نوسفرات شبیه خفاش است و خطرناک‌تر از همه‌ی خون‌آشام‌های والایی چون کاتاکان‌ها است. آنها بسیار باهوشند و می‌توانند به شکل انسان‌ها تغییر چهره بدهند.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *