۵

لیست تمام بازی های سری Far Cry به ترتیب انتشار

Far Cry یکی از برجسته ترین سری بازی های جهان باز در دهه گذشته بوده و هست. یکی از بهترین و زنده ترین جهان های ساخته شده توسط شرکت بزرگ یوبیسافت مربوط به همین سری و مخصوصا آخرین نسخه های آن است که واقعا چشم نواز و حرفه ای طراحی شده اند و شما را با انواع حیوانات حیات وحش و سربازان و گروه های خلافکار روبرو می کند.

در این لیست قصد داریم شما را با تمام نسخه های ساخته شده از این سری محبوب آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید :

سری اصلی بازی Far Cry

Far Cry

Far Cry

تاریخ انتشار: March 23, 2004

پلتفرم ها: PC, PS3, Xbox 360

Far Cry که توسط Crytek ساخته شده است و این شرکت بیشتر با بازی Crysis شناخته می شود ، در یک مجمع الجزایر استوایی مرموز که یک سرباز سابق نیروهای ویژه به نام Jack Carver در آن حضور دارد و بازیکنان او را کنترل می کنند ، اتفاق می افتد.
کارور وظیفه دارد به دنبال روزنامه نگاری که قبل از نابودی قایقش توسط گروهی از خلافکاران برای حفاظت او مامور شده بود ، پیدا کند.

در حالی که از زمان انتشار بازی تا به حال تغییرات زیادی روی آن اعمال شده است ، عناصر اصلی Far Cry ، مانند POV اول شخص ، تعداد زیادی انتخاب اسلحه / ابزار و محیط های جهان باز ، همه برای اولین بار در Far Cry معرفی شدند.

در زمان عرضه ، این بازی به دلیل کیفیت بصری بالا ، گیم پلی باز و درجه بالای آزادی بازیکن ، مورد ستایش و تقدیر قرار گرفت.

Far Cry 2

تاریخ انتشار: October 21, 2008

پلتفرم ها: PC, PS3, Xbox 360

با وجود بازاریابی زیاد یوبیسافت ، Far Cry 2 به عنوان یک جانشین واقعی برای Far Cry ، در واقع شباهت های بسیار کمی بین این دو بازی وجود داشت.

Far Cry 2 هنگام تلاش برای یافتن و ترور یک فروشنده اسلحه به نام Jackal در یک کشور آفریقای مرکزی در میان یک جنگ داخلی ، یک قهرمان جدید ، به نام وارن کلاید را معرفی می کند.

اگرچه گیم پلی طرح اصلی قسمت قبل را حفظ کرده بود ، اما تعداد فعالیت ها بسیار گسترش یافت و به بازیکنان امکان عضویت در بخش های مختلف ، استفاده از وسایل نقلیه زمینی ، دریایی و هوایی و کشف محیط های مختلف را داد.

این بازی با استناد به تنظیمات جدید ، تنوع گیم پلی ، تصاویر و هوش مصنوعی نسبتاً چشمگیر با نقد های بسیار مثبتی روبرو شد.

Far Cry
Far Cry

Far Cry 3

تاریخ انتشار: November 29, 2012

پلتفرم ها: PC, PS4, PS3, Xbox One, Xbox 360

Far Cry 3 بازیکنان را به جزایر Rook منتقل می کند ، مجمع الجزایری سرسبز و گرمسیری که برای طراحی آن توسط Ubisoft Montreal زمان قابل توجهی صرف شده است.

بازیکنان، جیسون برودی ، یک بچه پولدار خوش اخلاق را کنترل می کنند که بعد از ربوده شدن دوستانش توسط دزدان دریایی قصد نجات دوستانش را دارد و سرانجام از جزیره خارج می شوند.

گیم پلی بازی نیز طبق گیم پلی شوتر اول شخص سنتی قسمت های قبلی الگوبرداری شده بود ، اما از افزودن مکانیک RPG به صورت درخت مهارت و پیشرفت مبتنی بر لول بهره مند شد.

Far Cry 3 به عنوان یکی از بهترین آثار این مجموعه تا به امروز شناخته شده است و از زمان انتشار مورد استقبال منتقدان قرار گرفته است و بسیاری از شخصیت های آن ، طراحی جهانی و مکانیک های گیم پلی آن را تحسین می کنند.

Far Cry 4

تاریخ انتشار: November 18, 2014

پلتفرم ها: PC, PS4, PS3, Xbox One, Xbox 360

پس از موفقیت Far Cry 3 ، یوبیسافت مونترال در ابتدا قصد داشت دنباله ای مستقیم را بسازد ، اما در نهایت برنامه ها را به سمت دیگری سوق داد.

در Far Cry 4 بازیکنان Ajay Ghale ، یک جوان کیراتی-آمریکایی را کنترل می کنند که خود را درگیر یک جنگ داخلی بین یک دیکتاتور ظالم و گروهی از شورشیان در کشور خیالی هیمالیا  ( Kyrat ) می کند.

گیم پلی بازی همانند بازی Far Cry 3 بود اما توانایی های جدیدی مانند لگد زدن به اشیا و پنهان کردن اجساد دشمن را به شما معرفی کرد که به جذابیت بازی افزود.

در زمان عرضه ، Far Cry 4 در مورد جهان باز ، گرافیک ، شخصیت ها (یعنی شخصیت منفی اصلی Pagan Min) و ویژگی های اضافی جدید گیم پلی ، با نظرات مثبت زیادی روبرو شد.

Far Cry
Far Cry

Far Cry 5

تاریخ انتشار: March 27, 2018

پلتفرم ها: PC, PS4, Xbox One

Far Cry 5 که در شهر روستایی خیالی Montana واقع شده است ، یک دیای عظیم را برای جست و جو کردن و گذراندن اوقات فراغت برای بازیکنان به ارمغان می آورد.
در این بازی، شما به عنوان پلیس تازه کار وظیفه ردیابی و شکست دادن سه ژنرال فرقه متعلق به Eden’s Gate ، به رهبری یک مبلغ مذهبی به نام جوزف سید را دارید.

این بازی دارای ویژگی های شخصی سازی کاراکتر ، سبک های مختلف در مبارزه کردن و تنوع زیاد سلاح ها است.

Far Cry 5 با موفقیت بزرگی در تجارت روبرو شد و به سرعت به سریعترین فروش در این مجموعه تبدیل شد و در هفته اول بیش از ۳۱۰ میلیون دلار کسب کرد.

Far Cry

Far Cry 6

تاریخ انتشار: مشخص نیست

پلتفرم ها: PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S

بر خلاف محیط Far Cry 5 که در مناطق روستایی آمریکایی بود ، Far Cry 6 اینبار یک داستان سیاسی را بازگو می کند و فضای آن به کلی تغییر کرده است.

بازیکنان کنترل دنی ، یک سرباز شورشی را که در مبارزه با دیکتاتوری فاسد به رهبری آنتون کاستیلو در جزیره خیالی کارائیب Yara  حضور دارد، به عهده خواهند گرفت.

مشابه قسمت های قبلی ، مبارزات Far Cry 6 به صورت انفرادی و به صورت مشارکتی از طریق بخش کو آپ محلی / آنلاین قابل پشتیبانی است که حداکثر از دو بازیکن پشتیبانی می کند.
در حالی که Ubisoft هنوز تاریخ انتشار را ارائه نکرده است ، اما در حال حاضر انتظار می رود امسال منتشر شود.

اسپین آف های Far Cry

Far Cry

Far Cry Instincts

تاریخ انتشار: September 27, 2005

پلتفرم ها: Xbox

Instincts بازسازی نسخه PC اولین بازی Far Cry است که به طور انحصاری برای Xbox طراحی شده است.

به دلیل کم بودن قدرت پردازش کنسول ، از گیم پلی محدود تر ، داستان خطی تر و رندرهایی با کیفیت پایین در محیط بازی برخوردار است.

با وجود محدودیت های تحمیل شده ، Instincts از افزودن حالت های جدید چند نفره ، سلاح ها و توانایی های “Feral” که در نسخه اصلاح شده داستان Far Cry استفاده شده بود ، بسیار سود برد.

جالب اینجاست که یک نسخه Far Cry Instincts نیز برای PS2 در نظر گرفته شده بود که در نهایت توسط Ubisoft لغو شد.

Far Cry Instincts: Evolution

تاریخ انتشار: March 28, 2006

پلتفرم ها: Xbox

Instincts دنباله مستقل خود را به نام Evolution دریافت کرد که شامل یک کمپین تک نفره جدید بود که در آن جک توسط زنی به نام Kade استخدام می شود تا واسطه قرارداد اسلحه باشد.

اوضاع به ناچار به بیراهه می رود و جک سرانجام خود را درگیر درگیری های دزدان دریایی ، شورشیان بومی و دولت میکرونزی می یابد.

داستان به ماهیت توانایی های Feral که در Instincts معرفی شده اند ، باعث افزایش دید ، سرعت ، قدرت پرش ، قدرت بدنی و بازسازی سلامتی در شخصیت بازیکن می شود.

سرانجام ، Evolution سلاح های جدید ، وسایل نقلیه ، یک حالت چند نفره اضافی و یک بخش نقشه سازی را معرفی کرد.

Far Cry
Far Cry

Far Cry Instincts: Predator

تاریخ انتشار: March 28, 2006

پلتفرم ها: Xbox 360

آخرین بازی در سه گانه Instincts ،  بازی Predator  بود . یک بازی انحصاری Xbox 360 که هم زمان با روز و تاریخ Far Cry Evolution منتشر شد.

این نسخه شامل نسخه های بهبود یافته گرافیکی از Instincts و Evolution است که از قابلیت های بهبود یافته کنسول بهره مند می شوند.

سازنده نقشه Evolution همراه با حالت چند نفره آنلاین خود حفظ شد ، اگرچه هیچ پشتیبانی متقابل بین نسخه های Xbox و Xbox 360 وجود نداشت.

Far Cry Vengeance

تاریخ انتشار: December 12, 2006

پلتفرم ها: Wii

اینجاست که همه چیز در جدول زمانی Far Cry کمی گیج کننده می شود. Vengeance یک بازسازی انحصاری Wii از بازی Far Cry Instincts: Evolution است.

دلیل اینکه این گیم به عنوان بازسازی در نظر گرفته شده و به عنوان یک بازی متقل در نظر گرفته نمی شود ، اضافه کردن سه نقشه علاوه بر سلاح های مختلف ، وسایل نقلیه و یک طرح کنترل جدید مبتنی بر Wii Remote و Nunchuk است.

Vengeance همچنین چند تغییر جزئی در داستان Evolution ایجاد می کند اما کلیت بازی در اصل همان است.

Vengeance هنگام عرضه ، به دلیل کاهش کیفیت بصری در مقایسه با مدل های قبلی ، هوش مصنوعی دشمن و کنترل های ناجور ، نظرات منفی زیادی دریافت کرد.

Far Cry
Far Cry

Far Cry 3: Blood Dragon

تاریخ انتشار: April 30, 2013

پلتفرم ها: PC, PS3, Xbox 360

Blood Dragon که به عنوان یک بازی مستقل برای Far Cry 3 منتشر شده است ، یک پارودی ( مسخره کردن ) از فیلم های اکشن ، کارتون و بازی های ویدیویی دهه ۱۹۸۰ است.
در آن ، بازیکنان وظیفه دارند یک جزیره غرق در نئون را که مملو از روباتهای شلیک کننده لیزر و دایناسورها است ، در حالی که مأموریت دارند مانند فیلم های سینمایی “دختر را پیدا کنند، آدمهای بد را بکشند و جهان را نجات دهند” ، کشف کنند.

این بازی بسیاری از جنبه های Far Cry 3 را ساده تر می کند تا یک تجربه خطی تر را ارائه دهد. درخت مهارت اصلی با یک سیستم لول بندی ساده جایگزین می شود که مهارت ها را به طور خودکار باز می کند و کار بسیار راحت تر می شود.

در پایان با تحسین بسیاری از منتقدان و طرفداران روبرو شد و اغلب به عنوان یکی از بهترین بازی های ویدیویی اسپین اف شناخته می شود.

Far Cry

Far Cry Primal

تاریخ انتشار: February 15, 2019

پلتفرم ها: PC, PS4, Xbox One

Far Cry Primal اولین و در حال حاضر تنها بازی این مجموعه است که قبل از دوران مدرن ، به ویژه دوران ماقبل تاریخ اتفاق می افتد.

این بازی دارای سلاح های بسیار ابتدایی مانند نیزه و تیر و کمان و همینطور حیوانات بزرگ و خطرناک ما قبل تاریخ است که می توانید بعضی از آنها را اهلی کرده و همراه خود در مپ بزرگ بازی راه ببرید.

در بازی ، بازیکنان Takkar را کنترل می کنند ، یک شکارچی درجه یک که می تواند با از بین بردن و شکست دادن قبیله های مختلف ، رهبر قبیله خود شود.

در حالی که Primal معمولاً به دلیل مفهوم و تنظیم منحصر به فرد خود نظرات مطلوبی را دریافت می کرد ، برخی از بازیکنان احساس می کردند که فاقد تنوع سلاح ، توسعه شخصیت و تنوع کلی گیم پلی است.

Far Cry

Far Cry New Dawn

تاریخ انتشار: February 15, 2019

پلتفرم ها: PC, PS4, Xbox One

New Dawn به عنوان یک بازی مستقل و نه ادامه Far Cry 5 به بازار عرضه شد، این بازی ۱۷ سال پس از حوادث FC5 در پی هجوم هسته ای معروف به “The Collapse” اتفاق می افتد.
بازیکنان کنترل شخصیتی قابل کاستوم را بر عهده می گیرند که وظیفه بازسازی Hope County و دفاع از ساکنان آن را در مقابل راهزنهای سرگردان معروف به Highwaymen را دارد.

این بازی دارای بسیاری از سیستم های مشابه Far Cry 5 است در حالی که تعدادی از ویژگی های جدید مانند پایگاه های خانگی قابل ارتقا و ساخت اسلحه های گسترده را ارائه می دهد.

جای بحث دارد که آیا New Dawn برای Ubisoft سود داشته است یا خیر ، با توجه به اینکه این بازی بازخوردهای منفی زیادی داشته و کمتر از Far Cry 5 و Far Cry Primal نیز فروخته شده است.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. hamed گفت:

    بهترین فارکرای چهارش بود

    1. محمدمهدی گفت:

      اره واقعا مخصوص گرافیکش ادم واقعا فکر میکرد تو یک طبیعت دیگست تازه از شخصیت پاگان مین هم خیلی خوشم اومد . ادمی که خشن و ظالم بود اما سنجیده حرف میزد .

  2. tiny_panter گفت:

    نسخه ۳ و ۴ از نظر داستان و جذابیت های بصری محیطی حرف ندارن

  3. پارسا گفت:

    فقط فارکرای ۵ اسن یه هست دیگست

  4. محمد گفت:

    فقط فارکرای ۳ ….