۰

رتبه بندی سخت ترین بازی های سولز FromSoftware |از ساده ترین تا سخت ترین

رتبه بندی سخت ترین بازی های سولز FromSoftware |از ساده ترین تا سخت ترین

عرضه Demon’s Souls در سال ۲۰۰۹ شروعی بزرگ برای صنعت بازی های ویدیویی بود. سیستم‌های گیم‌پلی نمادین آن به اصلی‌ترین زیرژانر جدید Soulslikes تبدیل شدند که همچنان محبوبیت خود را افزایش می‌دهند. آخرین نسخه فروم سافت‌ور، Elden Ring، محبوب‌ترین بازی این شرکت تا کنون است، اما سنت فرنچایز با سختی شدید را در هر مرحله حفظ کرده است.

سخت ترین بازی های سولز

سولز لایک‌ها نه تنها با باس فایت‌های سخت و ترسناک، بلکه با نحوه بازیشان نیز مشخص می‌شوند. آنها بازیکنان را به چالش می کشند تا از طریق یک سری از چک پوینت ها پیشروی کنند، جایی که بازیکنان می توانند از XP کسب شده برای ارتقاء سطح یا تقویت شخصیت خود به روش های دیگر استفاده کنند. با این حال، این چک پوینت‌ها همچنین دشمنانی را که باس نیستند، بازمی‌گردانند و وقتی کاراکترشان می‌میرد، XP خود را در آن مکان رها می‌کنند و باید بدون مرگ دیگری آن را بازیابی کنند وگرنه برای همیشه گم می‌شود. درمان محدود، خطرات محیطی، و دشمنان سخت‌گیر، چالش‌های این ژانر را سخت‌تر می‌کنند. حتی ساده‌ترین سولزلایک‌ها هم چالش‌برانگیز هستند و سخت‌ترین نمونه‌های این ژانر به‌طور باورنکردنی تنبیه‌کننده هستند.

سخت ترین بازی های سولز

۷- بازی Elden Ring

عنوان Elden Ring بازی‌ای است که فرومفتور و ژانر Souls را به جریان اصلی تبدیل کرد. البته، دنیای باز آن یک شاهکار با شکوه طراحی شده است و مبارزات آن جذاب و بسیار ارزشمند است، اما همچنین ویژگی‌های جدیدی را ارائه می‌کند که آن را برای معرفی بازیکنان جدید به این سبک عالی کرده است. بسیاری از این ویژگی های جدید سختی کلی بازی را کاهش دادند، اما اشتباه نکنید، Elden Ring هنوز هم یک تجربه بسیار چالش برانگیز است.

قابل توجه ترین تفاوت Elden Ring با دیگر بازی های FromSoftware Souls جهان باز آن است. دادن فرصت بیشتر به بازیکنان برای کاوش، کلید کاهش سختی بازی است، زیرا بازیکنانی که در تلاش برای حفظ سرعت در یک منطقه هستند، می‌توانند به سادگی انتخاب کنند که به یک منطقه راحت‌تر وارد شوند. پست‌های بازرسی آتش کمپ نیز بسیار زیادتر و راحت‌تر قرار دارند، بنابراین بازیکنان وقتی می‌میرند هرگز از XP حذف شده خود دور نمی‌شوند. این اضافات قابل توجه، همراه با تغییرات کوچکتر مانند افزایش شیوع و قدرت احضار، کمک می کند تا Elden Ring FromSoftware ساده ترین بازی Souls باشد.

سخت ترین بازی های سولز

۶- بازی Bloodborne

بسیاری از طرفداران هنوز Bloodborne را بهترین بازی FromSoftware می دانند. محیط گوتیک-ویکتوریایی منحصر به فرد آن برای این ژانر عالی است و به راحتی جوی ترین ورودی این سری است. اگرچه DLC آن، The Old Hunters، یکی از سخت ترین ها در بازی است، بازی پایه یکی از پیشنهادات کم چالش فروم سافت ور است. بازی Bloodborne سبک بازی بسیار متفاوتی را نسبت به اکثر بازی های FromSoftware’s Souls تشویق می کند. این به بازیکنان برای بازی تهاجمی با بازگرداندن سلامتی از دست رفته پاداش می‌دهد، اگر بتوانند فوراً پاسخ دهند. این سبک بازی جدید، بازی را کمی آسان‌تر می‌کند، زیرا در صورتی که بازیکنان بتوانند کنترل مبارزه را دوباره به دست آورند، ضربه زدن کمتر مجازات می‌شود. سیستم شفای Bloodborne نیز بسیار محدودتر است، زیرا بازیکنان می‌توانند تا ۲۰ ویال خون را در خود نگه دارند که دویدن را بسیار آسان‌تر می‌کند. اگرچه باس فایت ها هنوز بسیار سخت هستند، اما در کل Bloodborne نسبت به سایرین در این ژانر بسیار بخشنده تر است.

سخت ترین بازی های سولز

۵- بازی Dark Souls 3

استودیو FromSoftware از نسخه های قبلی خود درس های زیادی آموخت و آنها را در توسعه Dark Souls 3 پیاده سازی کرد. در نتیجه، رتبه بندی این بازی دشوار است. از یک طرف، مبارزه سریع‌تر آن باعث می‌شود احساس سخت‌تری نسبت به عناوین قبلی داشته باشید، اما مجموعه‌ای از باس‌های اولیه ساده‌تر آن نیز به بازیکنان کمک می‌کند تا به سرعت با حس جدید بازی سازگار شوند. سیستم‌های گیم‌پلی جدید در Dark Souls 3 همچنین راه‌های جدیدی را برای نزدیک شدن به مبارزه به بازیکنان ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، بازیکنان می‌توانند از جادو به طور مؤثرتری استفاده کنند و از طیف گسترده‌تری از تاکتیک‌های دفاعی، از جمله سپرهای قوی‌تر، برای یافتن سبک بازی مناسب‌تر استفاده کنند. بازی همچنین خطرات محیطی بی رحمانه ای را که اغلب در بازی های قبلی ناعادلانه احساس می شد کاهش داد و در کل احساس راحتی کرد.

سخت ترین بازی های سولز

۴- بازی Dark Souls

بازی Dark Souls حد وسط دشواری FromSoftware را اشغال می کند. برخلاف Elden Ring، Bloodborne و Dark Souls 3، ویژگی‌های زیادی را شامل نمی‌شود که به کاهش درجه سختی بازی کمک کند. با این حال، از طرف دیگر، هیچ مکانیک یا ویژگی‌های تنبیهی آشکاری که دشواری را به ارتفاعات جدید دیوانه‌وار ارتقا می‌دهد، نیز شامل نمی‌شود. بر خلاف نسخه قبلی خود یعنی Demon’s Souls، Dark Souls حداکثر سلامتی بازیکنان را در هنگام مرگ به نصف کاهش نمی دهد. در عوض، زمانی که شخصیت‌های آن‌ها XP خود را رها می‌کنند، بازیکنان نیز به طور موقت توانایی احضار را از دست می‌دهند. با این حال، این ویژگی با این واقعیت خنثی می شود که بازیکنان در این حالت نیز نمی توانند بازی های خود را توسط بازیکنان حریف مورد تهاجم قرار دهند. به طور کلی، Dark Souls دشواری پایه بازی های FromSoftware’s Souls را فراهم می کند. دشمنان ضربه سختی می‌زنند و باس‌ها چالش‌های واقعی را ارائه می‌کنند، اما بازیکنان را مجبور نمی‌کند با بسیاری از عوامل دیگر که سختی بازی را بیشتر می‌کنند، مبارزه کنند.

سخت ترین بازی های سولز

۳- بازی Demon’s Souls

بازی Demon’s Souls بازی ای است که سبک Souls را آغاز کرد و بسیاری از مکانیک های اصلی آن را پایه گذاری کرد. اگرچه نسخه اصلی ۲۰۰۹ کمی نامتعادل بود و دارای چند حفره موجودی بود که بازی را آسان‌تر می‌کرد، بازسازی ۲۰۲۰ این مشکلات را برطرف کرد و جایگاه بازی را در میان سخت‌ترین عناوین FromSoftware تثبیت کرد. گویا بازی های Souls به اندازه کافی سخت نبودند، Demon’s Souls با نصف کردن حداکثر HP پس از مرگ بازیکنان، دشواری را به اوج خود می رساند. این امر بازیکنان را مجبور می‌کند تا با نوار سلامتی کاهش یافته، بیشتر بازی را درگیر کنند. بازیکنان باید به پست بازرسی بعدی برسند تا سلامتی خود را بازیابند و حتی این هدف اساسی را بسیار سخت می کند. این یک چالش بزرگ در یک بازی FromSoftware با آتش سوزی های بیشتر نخواهد بود، اما Demon’s Souls اساساً از بازیکنان می خواهد که قبل از باز کردن یک پاسگاه دیگر، یک سطح کامل را اجرا کنند و رئیس را شکست دهند. در ترکیب با تعداد محدودی از میانبرها، بازی اغلب ممکن است در نتیجه احساس تنبیه و ناامیدی بیش از حد داشته باشد.

سخت ترین بازی های سولز

۲- بازی Dark Souls 2

بازی Dark Souls 2 تنها بازی FromSoftware Souls است که توسط Hidetaka Miyazaki محبوب کارگردانی نشده است. اغلب به دلیل کمبود خلاقیت مورد انتقاد قرار می گیرد و به طور گسترده به عنوان کم محبوب ترین بازی در این فرنچایز در نظر گرفته می شود. اکثر باس‌های بازی به‌طور ساده‌ای طراحی شده‌اند تا ضربه‌های سخت‌تری بزنند و آسیب‌های وارده بیشتری را مخفی کنند تا این واقعیت را جبران کنند که بسیاری از حرکات آن‌ها بسیار شبیه هستند. طراحی سطح بیش از حد خطرناک نیز اغلب غیرمنصفانه و خسته کننده به نظر می رسد، که بازی را سخت تر و کمتر سرگرم کننده می کند. یکی دیگر از ویژگی های Dark Souls 2 که بر سختی آن افزوده است، این واقعیت است که حداکثر سلامتی بازیکنان با هر بار مرگ اندکی کاهش می یابد و هر اشتباهی را بیشتر مجازات می کند. مصرف اقلام شفابخش نیز زمان زیادی طول می کشد و آنها را به گزینه ای کمتر برای بقا در بحبوحه نبرد تبدیل می کند. از میان تمام بازی‌های سنتی Souls از FromSoftware، Dark Souls 2 به وضوح سخت‌ترین بازی است.

سخت ترین بازی های سولز

۱- بازی Sekiro: Shadows Die Twice

عنوان Sekiro: Shadows Die Twice یک بازی سنتی Souls نیست، زیرا شامل مکانیک ارتقاء سطح نمی شود. در عوض، بازی سال ۲۰۱۹ به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا مهارت‌های خود را در پست‌های بازرسی باز کرده و ارتقا دهند. تاثیر مهم این انتخاب طراحی این است که برخلاف سایر بازی‌های FromSoftware Souls، بازیکنان نمی‌توانند به سادگی منطقه‌ای را برای کسب XP و افزایش آمار خود برای آسان‌تر کردن بازی انتخاب کنند. در عوض، Sekiro بازیکنان را مجبور به تمرین، یادگیری الگوهای حمله دشمن، تطبیق و پیشرفت می‌کند. برای بازیکنانی که واقعا گیر کرده‌اند، پیشرفت تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسد، زیرا هیچ راهی برای کم‌چالش کردن تجربه وجود ندارد. مبارزات روان و روان Sekiro برای بازی لذت بخش است، اما همچنین بازیکنان را مجبور می کند تا یک مسیر واحد را طی کنند. جداسازی و زمان‌بندی کلیدی هستند، بنابراین بازیکنانی که به مکانیک‌های مسدود کردن یا طفره رفتن سایر بازی‌های Souls عادت دارند، Sekiro را حتی سخت‌تر خواهند یافت. به طور کلی، Sekiro به سادگی بازیکنان را مجبور می‌کند تا سیستم‌های رزمی خود را یاد بگیرند و بر آن مسلط شوند یا بمیرند. این به راحتی آن را به سخت ترین بازی FromSoftware تبدیل می کند.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *