۰

نگاهی به بازی starfield | بررسی فریم ریت بازی

نگاهی به بازی starfield

نگاهی به بازی starfield | بررسی فریم ریت بازی

علت اصلی پشت ۳۰ فریم بودن استارفیلد، مربوط به تصمیمات سازندگان درباره هسته گیم دیزاین این عنوان است. فارغ از وسعت سرسام آور بازی که در صدها منظومه مختلف گسترده شده، المان های دیگری هم هستند که به دیزاین خاص استارفیلد مربوط هستند؛ از جمله صحنه “ساندویچ ها” در استارفیلد دیرکت که گویای دو نکته قابل تامل در رابطه با Environmental interactions بود: اول اینکه بازی قادر است مکان تغییر یافته اشیاء را بخاطر بسپارد ( آن هم در مقیاسی نسبتا بزرگ) و دوم اینکه این اشیاء، با یکدیگر تعامل فیزیکی دارند.پرفورمنس مود تعبیه شده در بازی ها، لزوما به معنای تجربه ای بهتر نخواهد بود و دیجیتال فاندری به عنوان مثال به بازی Star Wars Jedi Surviver و دموی FFXVI اشاره میکند؛ چرا که تجربه پرفورمنس مود در این دو عنوان، شامل پستی و بلندی های فراوان و عدم ثبات در فریم ریت میباشد و به اعتقاد DF، پرفورمنس مود استارفیلد، نمیتوانست تجربه بهتری از این دو عنوان ارائه دهد.

نگاهی به بازی starfield

نگاهی به بازی starfield | بررسی فریم ریت بازی

به نظر میرسد استارفیلد از تکنولوژی مشابه FSR 2 بهره میبرد و رزولوشن بکار رفته در گیم پلی به نمایش درآمده، چیزی حدود ۱۳۰۰P بود که تا ۴K آپ اسکیل شده بود. اگر از همین نسبت در سری اس استفاده شده باشد، احتمالا با رزولوشنی نزدیک به ۹۰۰P رو به رو هستیم که تا ۲K آپ اسکیل شده است. جالب اینجاست که تیم دیجیتال فاندری، این مسئله را معقول میداند چرا که کنسول های نسل نهم، عموما از رزولوشن متغیر و گاها از تکنولوژی های مختلف برای آپ اسکیل کردن رزولوشن در بازی ها استفاده میکنند.استارفیلد، بیشتر از هر بازی دیگری، به Star Citizen شباهت دارد و از این حیث، مقایسه این دو عنوان از لحاظ گرافیکی، چندان دور از ذهن نیست. تحت شرایط شبیه سازی شده سخت افزار XSX بر روی PC، شاهد گیم پلی کوتاهی از بازی Star Citizen هستیم که در محیطی بسیار خلوت و ساده جریان دارد و فریم ریت تا سقف ۶۰ فریم بر ثانیه گزارش میشود؛ اما به محض ورود به مناطق شلوغ و نسبتا پر هیاهو (حتی بدون مبارزات و تیر اندازی) فریم ریت تا مرز ۱۵ فریم بر ثانیه سقوط میکند. چرا که در محیط ساده، بازی از تمام قدرت GPU استفاده میکرد اما با شلوغ شدن محیط، تمرکز به سمت CPU سوق پیدا کرده و GPU به نسبت کمتر از قبل پردازش میکند. میتوان وضعیتی مشابه را از نظر فنی برای استارفیلد متصور شد که به نسبت بهینه سازی قابل قبولی را به همراه دارد.

نگاهی به بازی starfield

نگاهی به بازی starfield | بررسی فریم ریت بازی

دید کلی دیجیتال فاندری به این قضیه، این است که به احتمال زیاد و با پیشروی در طول نسل، شاهد بهره گیری هرچه بیشتر سازندگان از تکنولوژی های گرافیکی قدرتمند خواهیم بود که به خودی خود، استاندارد شدن ۳۰ فریم بر ثانیه را در تجربه عناوین آینده در پی خواهد داشت. و اینکه علت اصلی وفور بازی هایی که به صورت ۶۰ فریم بر ثانیه بر روی کنسول های نسل نهم اجرا میشوند، استفاده سازندگان از تکنولوژی های مرسوم بازی سازی و بهره گیری از هسته کنسول های نسل هشتم به عنوان پایه توسعه عناوین شان بوده است. موشن بلور بکار رفته در بازی (که به کمک اید سافتور در کریشن انجین ۲ اعمال شده) به طرز بسیار خوبی به روان تر شدن تجربه بازی کمک میکند. همچنین کامبت و گان پلی استارفیلد، جزو نقاط قوت آن به شمار رفته چرا که وزن اسلحه ها و تنوع آنها، به خوبی توسعه یافته اند. من حیث المجموع، بتزدا از تکنولوژی های نه چندان جدید بازی سازی استفاده کرده و در عین حال، با ظرافت و حساسیتی که برای اعمال آنها در استارفیلد به خرج داده، توانسته اثری زیبا و درخور نسل نهم را برای طرفدارانش به ارمغان بیاورد.

منبع:Digital Foundry

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *