۰

انواع درب اتوماتیک

درب‌های اتوماتیک از پیشرفته‌ترین و ایمن‌ترین درب‌های موجود در بازار هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توان ایمنی ساختمان‌ها را به مقدار قابل توجهی افزایش داد. این درب‌ها که باز و بسته شدن آن‌ها توسط حسگرهای حرکتی و یا ریمو کنترل انجام می‌شود دارای انواع مختلفی هستند و هر یک در اماکن خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
اگر می‌خواهید در مورد انواع درب اتوماتیک اطلاعات بیشتری کسب کنید پیشنهاد می‌کنیم تا پایان با ما همراه باشید.

انواع درب اتوماتیک

درب اتوماتیک شیشه‌ای

یکی از انواع درب‌های اتوماتیک درب‌های شیشه‌ای هستند که دارای یک اپراتور جهت باز و بسته کردن لت‌ها است. این درب‌ها مجهز به یک ست فریم و شیشه در شکل‌های مختلف هستند که به منظور جداسازی فضاهای مد نظر کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرند. زیبایی ظاهری و صرفه‌جویی در مصرف انرژی درب اتوماتیک شیشه‌ای آن را به گزینه‌ای مناسب برای مکان‌های شلوغ و پر تردد تبدیل کرده است.

درب اتوماتیک پارکینگی

درب اتوماتیک پارکینگی که از آن به عنوان درب‌های حفاظتی نیز یاد می‌کنند یکی از انواع درب‌های اتوماتیک تایسیز هستند که معمولا برای کنترل تردد در مکان‌های عمومی و همچنین محافظت از محیط‌های خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. این درب‌ها انواع متفاوتی دارند و متناسب با محل مد نظر و شرایط آن می‌توان متناسب‌ترین نوع را انتخاب نمود. از اصلی‌ترین ویژگی‌های این درب‌ها می‌توان به امکان باز و بسته شدن به کمک ریموت و بدون دخالت دست اشاره نمود.

کرکره برقی

نوعی از درب‌های اتوماتیک کرکره‌های برقی هستند که مدل پیشرفته کرکره‌های ساده قدیمی محسوب می‌شوند. می‌توان گفت کرکره برقی درب‌های اتوماتیک ارزان قیمتی هستند، ازاین‌رو بیشتر برای درب پارکینگ‌ها کاربرد دارند. البته قیمت انواع درب‌های کرکره برقی با توجه به جنس و نوع متریالی که در ساخت آن‌ها استفاده شده متفاوت است.
کرکره‌هایی که مجهز به تیغه گالوانیزه هستند بیشتر در پارکینگ منازل مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما کرکره‌های دارای تیغه‌های پلی‌کربنات که دارای استحکام و مقاومت بالایی هستند برای مکان‌هایی که به امنیت بیشتری احتیاج دارند مثل طلافروشی‌ها و صرافی‌ها کاربرد دارند.

انواع درب اتوماتیک

انواع درب اتوماتیک بر اساس نوع کاربرد

این درب‌ها بر اساس کاربردی که دارند به انواع درب اتوماتیک لولایی یا جک‌دار، درب اتوماتیک کشویی یا جک ریلی، درب اتوماتیک کرکره برقی، درب اتوماتیک سقفی و سکشنال تقسیم‌بندی می‌شوند.

⦁ درب اتوماتیک کرکره‌ای

درب‌های اتوماتیک کرکره‌ای از رایج‌ترین و پرکاربردترین درب‌های اتوماتیک هستند که در مراکز تجاری مانند فروشگاه‌ها و مغازه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته گاهی اوقات برای درب پارکینگ و حیاط نیز به کار می‌روند.

⦁ درب اتوماتیک کشویی

این درب‌ها عمدتا به صورت شیشه‌ای و نفر رو هستند. در تولید درب‌های اتوماتیک کشویی بیشتر از فریم آلومینیومی یا استیل و شیشه استفاده می‌کنند. طراحی زیبا و بی‌نظیر این درب‌ها موجب شده که مورد توجه دکوراتیوها قرار بگیرد و در مکان‌های مختلفی مانند فروشگاه‌ها، ساختمان‌های اداری و مسکونی، بیمارستان‌ها، اماکن عمومی و هتل‌ها شاهد استفاده از آن‌ها باشیم. این درب‌ها مانع از حدر رفتن انرژی سرمایشی و گرمایشی ساختمان از ورودی آن می‌شوند. علاوه بر این وجود درزگیر مویی یا لاستیکی میان فریم آن‌ها از نفوذ حشرات، گرد و خاک و صدا به داخل ساختمان‌ها جلوگیری می‌کند.

⦁ درب اتوماتیک تلسکوپی

این درب‌ها از جمله درب‌های هوشمندی هستند که عمدتا در مراکز بزرگ تجاری و اماکن عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرند. زیرا این اماکن بسیار پرتردد هستند و درب آن‌ها به بازشوی بیشتری نیاز دارد. این درب‌ها نیز همانند درب‌های کشویی به صورت خطی عمل می‌کنند. اما در درب‌های اتوماتیک کشویی چهار لنگه متحرک به صورت تلسکوپی فرآیند باز و بسته شدن را انجام می‌دهد.
همین مسئله باعث شده که درب‌های اتوماتیک تلسکوپی حدود ۳۰ درصد بیشتر از درب‌های کشویی اتوماتیک قدرت باز و بسته شدن داشته باشند. این درب‌ها معمولا ورودی با عرض ۳.۵ متر و ارتفاع ۲.۵ متر دارند و می‌توانند به صورت یکطرفه باز شوند. ضخامت شیشه‌هایی که در این درب‌ها به کار می‌روند نیز بین ۱۰ الی ۲۰ میلی‌متر متغیر است.

انواع درب اتوماتیک

⦁ درب اتوماتیک زاویه‌دار

این نوع از درب‌های اتوماتیک به نحوی ساخته شده‌اند که باز شوی آن‌ها در یکی از ضلع‌های در واقع شده و حرکتی به صورت خطی دارند. درب‌های اتوماتیک زاویه‌دار با یکدیگر زاویه‌ای را تشکیل می‌دهند که اندازه این زاویه حدود ۹۰ الی ۱۷۵ درجه متغیر است. از جمله نقاط ضعف این درب‌ها می‌توان به عدم امکان نصب سنسورهای ایمنی خطی اشاره نمود. اما با توجه به اینکه به سنسورهای مایکروویو مجهز هستند می‌توانند به خوبی حرکت افراد را تشخیص دهند و از برخورد با آن‌ها جلوگیری کنند. برای درب‌های زاویه‌دار معمولا از شیشه‌های دو جداره ۱۰ میلی‌متری استفاده می‌شود.

⦁ درب اتوماتیک منحنی

از دیگر انواع درب‌های اتوماتیک می‌توان به درب اتوماتیک منحنی اشاره نمود که بسیار زیبا و شیک هستند. این درب‌ها طراحی منحصر به فردی دارند و متناسب با سلیقه مشتری، معماری محیط نصب، آن‌ها را به صورت نیم داره، دایره کامل و قوسی از دایره کامل می‌سازند. درب‌های اتوماتیک منحنی بیشتر زمانی زیبایی خود را نشان می‌دهد که در مکان‌های دارای ترکیبات منحنی به کار برده شوند. به منظور جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل ساختمان و پیشگیری از اتلاف انرژی توصیه می‌کنیم که این درب‌ها را به صورت دایره‌ای کامل انتخاب کنید.

⦁ درب اتوماتیک لولایی

درب‌های اتوماتیک لولایی به راحتی در محل مد نظر نصب می‌شوند. به‌طوری‌که نصب آن‌ها به تعویض درب نیازی ندارد و می‌توان آن‌ها را به صورت یک لنگه یا دو لنگه به روی درب‌های لولایی نصب نمود. البته این موضوع محدودیتی در باز و بسته کردن درب‌های لولایی ایجاد نمی‌کند و باز و بسته کردن درب‌ها به داخل و خارج به راحتی امکان پذیر است. معمولا در مکان‌هایی که به محدود کردن تردد نیاز دارند از این درب‌ها استفاده می‌کنند.

انواع درب اتوماتیک

⦁ درب اتوماتیک خروج اضطراری

از دیگر انواع درب اتوماتیک می‌توان به درب‌های خروج اضطراری اشاره نمود که عمدتا در مکان‌هایی که ممکن است سوانح غیر منتظره‌ای مثل آتش سوزی رخ دهد به کار می‌روند. طراحی این درب‌ها به نحوی انجام شده است که در مواقع ضروری تا عرض کامل ورودی جهت تردد افراد استفاده شود. علاوه بر این سیستم و نحوه عملکرد آن‌ها به گونه‌ای است که در مواقع ضروری تنها با اندکی فشار دکمه می‌توان برای استفاده بهینه آن‌ها را باز نمود.

⦁ درب‌های زیر سقفی

این درب‌ها در میان انواع درب‌های اتوماتیک دارای ساده‌ترین عملکرد ممکن هستند، اما با این وجود از ایمنی و عایق بندی مناسبی در مقابل نوسانات دما و رطوبت برخورداراند. این درب‌ها که از آن‌ها به عنوان درب‌های سکشنال نیز یاد می‌شود دارای چندین پنل بوده که از طریق لولا‌های فولادی به یکدیگر متصل شده‌اند. باز و بسته شدن این درب‌ها از طریق ریل‌های جانبی صورت گرفته و می‌توانند از حالت عمودی در حالت بسته به حالت افقی و موازی با سقف باز شوند. همین ویژگی موجب شده درب‌های سکشنال دارای بهترین میزان بازشو در عرض و ارتفاع در میان انواع درب‌ها باشند. معمولا از این درب‌ها برای پارکینگ‌های پرتردد استفاده می‌کنند.

انواع درب اتوماتیک

سخن پایانی

درب‌های اتوماتیک تا چند سال گذشته یک محصول لوکس محسوب می‌شدند، اما به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد و صرفه‌جویی در مصرف انرژی امروزه به یک نیاز اصلی در ساختمان‌ها تبدیل شده‌اند. به‌طوری‌که در بخش‌های صنعتی و ساختمان‌های تجاری، مسکونی و اداری شاهد استفاده از انواع آن‌ها هستیم. کیفیت متریال و نحوه ساخت این درب‌ها در طول عمر و عملکردشان بسیار موثر است.
ازاین‌رو باید از یک شرکت معتبر خریداری شوند. گروه صنعتی تکین تایسیز با بهره‌گیری از تیم متخصص و مجرب خود و جدیدترین فناوری‌های روز دنیا توانسته است با کیفیت‌ترین درب‌های اتوماتیک و کرکره‌های فولادی را تولید و با قیمتی مناسب به بازار عرضه نماید. برای آشنایی بیشتر با محصولات این مجموعه و خرید درب‌های اتوماتیک به قیمت کارخانه کافی است به وب‌سایت این مجموعه مراجعه کنید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

تحریریه کنترل امجی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *