۰

آموزش بررسی پشتیبانی کامپیوتر از دو نمایشگر

پشتیبانی کامپیوتر از دو نمایشگر

پشتیبانی کامپیوتر از دو نمایشگر

آیا می خواهید همزمان بازی کنید و به کارهای دیگر بپردازید؟ برنامه های زیادی برای باز کردن در رایانه شما در محل کار وجود دارد در حالی که صفحه نمایش تقسیم شده نمی تواند نیازهای شما را برآورده کند؟ آیا از به حداقل رساندن برنامه ها همیشه خسته شده اید؟ شاید شما مانیتورهای دوتایی را با دلایل متفاوتی در ذهن دارید. اگرچه اکثر رایانه های شخصی مدرن برای پشتیبانی از نمایشگرهای دوگانه پیکربندی شده اند، ممکن است بخواهید بررسی کنید که آیا دستگاه شما می تواند این کار را انجام دهد یا خیر. در این مقاله، ما سه راه ساده برای بررسی پشتیبانی کامپیوتر از دو نمایشگر برای شما قرار خواهیم داد.

۱- تنظیمات نمایشگر را بررسی کنید

مرحله ۱: Windows+I را فشار دهید تا Settings باز شود و System>Display را انتخاب کنید.

مرحله ۲: در قسمت سمت راست، به پایین بروید و بررسی کنید که آیا گزینه Multiple displays موجود است یا خیر. اگر وجود داشته باشد، رایانه شما می تواند مانیتورهای دوگانه را اداره کند.

پشتیبانی کامپیوتر از دو نمایشگر

۲- پورت های اتصال را بررسی کنید

تعداد پورت های اتصال واضح ترین نشانه ای است که نشان می دهد رایانه شخصی می تواند به چندین نمایشگر متصل شود یا خیر.

شما باید پورت های کارت گرافیک را در پشت کیس کامپیوتر خود بررسی کنید. برای دستیابی به خروجی صفحه نمایش دوگانه، باید از دو پورت کارت گرافیک برای اتصال مانیتورهای جداگانه استفاده کنید. به طور معمول، چهار نوع پورت وجود دارد: DP، HDMI، VGA و DVI. در حال حاضر، اکثر کارت های گرافیک مدرن حداقل دو پورت خروجی دارند.

برای تشخیص و شناسایی این پورت ها، در اینجا توضیحات کامل ارائه شده است:

  • VGA: پورت VGA معمولا یک مستطیل آبی با ۱۵ سوراخ است که در سه ردیف پنج تایی قرار گرفته اند. در دو طرف سوراخ های پیچ برای بستن کابل VGA وجود دارد.
  • DVI: پورت DVI معمولا یک مستطیل سفید با ۲۴ سوراخ و یک شکاف اضافی با چهار سوراخ در سمت راست است. همچنین دارای دو سوراخ پیچ برای بستن کابل DVI است.
  • DisplayPort : شکل های DisplayPort با اندازه استاندارد با سمت چپ تقریبا مستقیم و برش در گوشه پایین سمت راست.

  • HDMI : پورت HDMI با هر دو گوشه پایین به سمت داخل گرد است.
پشتیبانی کامپیوتر از دو نمایشگر

۳- مشخصات کارت گرافیک خود را بررسی کنید

برای اینکه بفهمید یک کارت گرافیک با چه تعداد مانیتور می تواند کار کند، می توانید مشخصات آن را در وب سایت سازنده جستجو کنید.

مرحله ۱: Windows+X را فشار دهید و Device Manager را از منوی زمینه انتخاب کنید. سپس Display adapters را باز کنید ، مدل کارت گرافیک خود را خواهید دید.

پشتیبانی کامپیوتر از دو نمایشگر

مرحله ۲: مدل آن را کپی کنید و مشخصات را به صورت آنلاین جستجو کنید، سپس در قسمت Display Support می توانید اطلاعات مورد نظر را دریافت کنید.

آیا دو نمایشگر بر عملکرد کامپیوتر تأثیر می گذارد؟

در حالی که داشتن نمایشگر دوگانه به شما امکان می دهد چند کار را انجام دهید، ممکن است تعجب کنید که آیا این روی GPU و FPS تأثیر می گذارد یا خیر. اگرچه راه‌اندازی مانیتور دوگانه به مقدار مشخصی GPU نیاز دارد، اما این بدان معنا نیست که صفحه‌نمایش‌های دوگانه GPU بیشتری اشغال می‌کنند. همچنین، دو صفحه نمایش مطلقاً هیچ تأثیری بر رم شما ندارند. تنها مسئله ای که باید نگران آن باشید نرخ FPS است. با این حال، این که آیا تنظیم چند صفحه‌نمایش نرخ فریم را کاهش می‌دهد، بستگی به نوع کارت گرافیکی دارد که در صفحه دوم انجام می‌دهید.

به طور معمول، اگر یک کارت گرافیک رده بالا یا میان رده داشته باشید، تاثیر بسیار کمی بر نرخ فریم خواهد داشت یا هیچ تاثیری نخواهد داشت. به عبارت دیگر، تا زمانی که کارت گرافیک شما کیفیت پایینی نداشته باشد، به سختی با مشکلی مواجه خواهید شد. اما نمی توان انکار کرد که اگر در هر دو مانیتور فعالیت های فشرده GPU انجام می دهید، بدون در نظر گرفتن کارت گرافیک قوی یا ضعیف، FPS کاهش می یابد.

چگونه دو مانیتور را در رایانه شخصی وصل کنیم؟

از آنجایی که اکنون می دانید که آیا رایانه شما می تواند به مانیتورهای دوگانه وصل شود یا خیر، می توانید این دستورالعمل ها را برای اتصال مانیتورها دنبال کنید.

۱. نوع اتصال مانیتور دوم را بررسی کنید

علاوه بر چهار نوع اتصال برای کارت‌های گرافیکی که در بالا ذکر کردیم، مانیتورها ممکن است یک پورت USB-C نیز داشته باشند. حداقل یکی از انواع اتصال ذکر شده باید در مانیتور دوم شما موجود باشد. بنابراین، کدام نوع اتصال بهترین تجربه بصری را ارائه می دهد؟

در واقع، پورت های VGA و DVI در رایانه ها و مانیتورهای قدیمی استفاده می شوند، بسیاری از مانیتورهای جدیدتر از این دو اتصال پشتیبانی نمی کنند. VGA از انتقال سیگنال آنالوگ استفاده می کند که سیگنال آن مستعد تداخل است و گرافیک ممکن است در وضوح بالا تار شود. DVI، رابط بصری دیجیتال، فقط سیگنال های ویدئویی را منتقل می کند، نه سیگنال های صوتی. استفاده از اتصال DVI به تجهیزات صوتی اضافی نیاز دارد که اتصال نسبتاً مشکل است. در نتیجه، پیشنهاد می شود HDMI، DisplayPort یا USB-C را انتخاب کنید و هر سه از وضوح ۴K پشتیبانی می کنند.

پس از انتخاب نوع اتصال، باید به دو نکته توجه کنید:

به اندازه پورت توجه کنید هر دو DisplayPort و HDMI به انواع استاندارد و مینی دسته بندی می شوند که اندازه های متفاوتی با کابل های مختلف مطابقت دارند.
اگر اتصال مانیتور شما با کامپیوتر شما متفاوت است، آداپتور بخرید. به عنوان مثال، اگر رایانه شما دارای اتصال DVI است اما نمایشگر شما از اتصال HDMI استفاده می کند، باید یک آداپتور DVI-HDMI خریداری کنید. به طور مشابه، فرض کنید که می خواهید اتصال USB-C داشته باشید، اما مانیتور ورودی USB-C ندارد، باید یک آداپتور USB-C-به -HDMI یا USB-C-به-DisplayPort تهیه کنید. همچنین، اگر رایانه شما دارای یک پورت mini-HDMI است اما مانیتور شما دارای یک درگاه HDMI استاندارد است، در این صورت یک کابل mini-HDMI به HDMI لازم است.

۲. دو دستگاه را به هم وصل کنید

یک کابل ویدئویی مناسب کامپیوتر شما را به مانیتور متصل می کند. اگر از آداپتور استفاده می کنید، آداپتور را به کیس رایانه خود وصل کنید، سپس یک کابل HDMI، DisplayPort یا USB-C را به آداپتور وصل کنید و انتهای دیگر کابل را به مانیتور وصل کنید.
۳. تنظیمات نمایش را تنظیم کنید

پس از روشن کردن همه دستگاه ها، می توانید تنظیمات نمایشگر را تنظیم کنید. Windows + P را فشار دهید تا منوی Project باز شود، در اینجا می توانید مدل های نمایش را انتخاب کنید. مدل Duplicate نمایش یکسان را در دو نمایشگر فعال می‌کند و مدل Extend اجازه می‌دهد تصاویر متفاوتی را در دو صفحه نمایش مشاهده کنید.

پشتیبانی کامپیوتر از دو نمایشگر

کامل ترین و بهترین آموزش های کامپیوتری را در کنترل امجی مطالعه کنید.

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *